Karakteren af min fejl går nu hen og bliver mere og mere besynderlig.
I dag gik jeg så over på min anden PC, Acer, der kører Windows 10. Jeg slog al antivirus og firewall fra. Derefter downloadede jeg V9.0.0.431 påny og installerede den. Jeg havde altså slet ikke forestillet mig, at også denne installation skulle ende med akkurat den samme fejlmeddelelse.
Nu har jeg også på denne PC rullet opdateringen tilbage, så jeg atter kører på V9.0.0.393.
Fejl ved opdatering til 9.0.0.431
Redaktører: Testere, Oversættergruppe
Re: Fejl ved opdatering til 9.0.0.431
Med venlig hilsen
Per Buch Larsen (Legacy Deluxe 9.0.0.433 + Windows 10 & 11)
Per Buch Larsen (Legacy Deluxe 9.0.0.433 + Windows 10 & 11)
Re: Fejl ved opdatering til 9.0.0.431
Det fremgår ikke af dine indlæg om det er din egen database du åbner.
For at være sikker på at det ikke er din database der er problemer med, må du prøve at åbne Legacy med en anden database.
Luk Legacy ned. I mappen Documents\Legacy Family Tree\Data ligger der en fil som hedder Sample.fdb. Ved at dobbeltklikke på denne fil åbner Legacy og loader denne database. Hvis den åbner uden problemer er din familiefil i uorden og skal gennemå en kontrol/reparer.
Det kan du prøve at gøre ved at klikke på Åbn fil og vælge din familiefil. Hvis det går godt, så kør Filvedligeholdelse fra Fil menuen. Kør gerne alle punkter fra top til bund.
For at være sikker på at det ikke er din database der er problemer med, må du prøve at åbne Legacy med en anden database.
Luk Legacy ned. I mappen Documents\Legacy Family Tree\Data ligger der en fil som hedder Sample.fdb. Ved at dobbeltklikke på denne fil åbner Legacy og loader denne database. Hvis den åbner uden problemer er din familiefil i uorden og skal gennemå en kontrol/reparer.
Det kan du prøve at gøre ved at klikke på Åbn fil og vælge din familiefil. Hvis det går godt, så kør Filvedligeholdelse fra Fil menuen. Kør gerne alle punkter fra top til bund.
mvh
Leif Bærtelsen
Versioner: Betaer og GR deluxe
Windows 11, 64 bit
Leif Bærtelsen
Versioner: Betaer og GR deluxe
Windows 11, 64 bit
Re: Fejl ved opdatering til 9.0.0.431
baertel skrev:Det fremgår ikke af dine indlæg om det er din egen database du åbner.
For at være sikker på at det ikke er din database der er problemer med, må du prøve at åbne Legacy med en anden database.
Luk Legacy ned. I mappen Documents\Legacy Family Tree\Data ligger der en fil som hedder Sample.fdb. Ved at dobbeltklikke på denne fil åbner Legacy og loader denne database. Hvis den åbner uden problemer er din familiefil i uorden og skal gennemå en kontrol/reparer.
Det kan du prøve at gøre ved at klikke på Åbn fil og vælge din familiefil. Hvis det går godt, så kør Filvedligeholdelse fra Fil menuen. Kør gerne alle punkter fra top til bund.
Jeg har flere databaser, og jeg har prøvet at åbne dem alle, men med samme resultat.
Med venlig hilsen
Per Buch Larsen (Legacy Deluxe 9.0.0.433 + Windows 10 & 11)
Per Buch Larsen (Legacy Deluxe 9.0.0.433 + Windows 10 & 11)
Re: Fejl ved opdatering til 9.0.0.431
perbuch skrev:baertel skrev:Det fremgår ikke af dine indlæg om det er din egen database du åbner.
For at være sikker på at det ikke er din database der er problemer med, må du prøve at åbne Legacy med en anden database.
Luk Legacy ned. I mappen Documents\Legacy Family Tree\Data ligger der en fil som hedder Sample.fdb. Ved at dobbeltklikke på denne fil åbner Legacy og loader denne database. Hvis den åbner uden problemer er din familiefil i uorden og skal gennemå en kontrol/reparer.
Det kan du prøve at gøre ved at klikke på Åbn fil og vælge din familiefil. Hvis det går godt, så kør Filvedligeholdelse fra Fil menuen. Kør gerne alle punkter fra top til bund.
Jeg har flere databaser, og jeg har prøvet at åbne dem alle, men med samme resultat.
Har du prøvet som jeg skrev, at åbne en database med Legacy lukket ned, ved at dobbeltklikke på en familefil ?
mvh
Leif Bærtelsen
Versioner: Betaer og GR deluxe
Windows 11, 64 bit
Leif Bærtelsen
Versioner: Betaer og GR deluxe
Windows 11, 64 bit
Re: Fejl ved opdatering til 9.0.0.431
Hvis alt andet kikser, så prøv denne fremgangsmåde: http://support.legacyfamilytree.com/art ... egacy.html før en ny installation.
Jeg tror dog ikke at det hjælper, da du jo har samme fejl på flere PCer. Men hvis det er din familiefil det er galt med, vil problemet selvfølgelig flytte med hvis du blot kopierer dine filer til en anden PC.
Måske du skulle bede Anne Marie om at kontrollere en af dine familiefiler.
Jeg tror dog ikke at det hjælper, da du jo har samme fejl på flere PCer. Men hvis det er din familiefil det er galt med, vil problemet selvfølgelig flytte med hvis du blot kopierer dine filer til en anden PC.
Måske du skulle bede Anne Marie om at kontrollere en af dine familiefiler.
mvh
Leif Bærtelsen
Versioner: Betaer og GR deluxe
Windows 11, 64 bit
Leif Bærtelsen
Versioner: Betaer og GR deluxe
Windows 11, 64 bit
Re: Fejl ved opdatering til 9.0.0.431
baertel skrev:Hvis alt andet kikser, så prøv denne fremgangsmåde: http://support.legacyfamilytree.com/art ... egacy.html før en ny installation.
Jeg tror dog ikke at det hjælper, da du jo har samme fejl på flere PCer. Men hvis det er din familiefil det er galt med, vil problemet selvfølgelig flytte med hvis du blot kopierer dine filer til en anden PC.
Måske du skulle bede Anne Marie om at kontrollere en af dine familiefiler.
Det interessante er dog, at jeg stadig kan åbne alle mine familiefiler, når jeg ruller tilbage til V9.0.0.393.
For øvrigt har jeg flere gange været igennem den oprydningsmetode, der er beskrevet i det link, du lige har sendt.
Med venlig hilsen
Per Buch Larsen (Legacy Deluxe 9.0.0.433 + Windows 10 & 11)
Per Buch Larsen (Legacy Deluxe 9.0.0.433 + Windows 10 & 11)
LØSNING!: Fejl ved opdatering til 9.0.0.431
Så har jeg modtaget en løsning på mit problem fra Legacy Family Tree Support i USA, og her er beskrivelsen fra dem på engelsk.
Herefter var løsningen på dansk for mig, at jeg skulle gå ind via funktionen ”Tilpas” og derefter finde valgmulighed ”1.1”, som jeg tidligere havde sat til ”Anetavle”. Den skulle jeg blot ændre til hvilken som helst anden værdi, og jeg valgte her ”Startside”.
Nu kunne jeg opdatere min Legacy-installation til V9.0.0.431 og derefter åbne den helt uden problemer.
Legacy Family Tree Support skrev:This error is occurring because you have the starting view set to the Pedigree view. To fix this problem, in build .393/.414, set options>customize>1.1 to anything but the Pedigree view and then update to build .431. The error should not occur. We have logged this bug into our bug tracker to be fixed in a future build. For now, the only work around to this bug is to leave option 1.1 set to anything but Pedigree view.
Herefter var løsningen på dansk for mig, at jeg skulle gå ind via funktionen ”Tilpas” og derefter finde valgmulighed ”1.1”, som jeg tidligere havde sat til ”Anetavle”. Den skulle jeg blot ændre til hvilken som helst anden værdi, og jeg valgte her ”Startside”.
Nu kunne jeg opdatere min Legacy-installation til V9.0.0.431 og derefter åbne den helt uden problemer.
Med venlig hilsen
Per Buch Larsen (Legacy Deluxe 9.0.0.433 + Windows 10 & 11)
Per Buch Larsen (Legacy Deluxe 9.0.0.433 + Windows 10 & 11)
- Anne Marie H
- Teamleder
- Indlæg: 5172
- Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
- Geografisk sted: Greve
- Kontakt:
Re: Fejl ved opdatering til 9.0.0.431
Ja, jeg har hørt rygtet fra USA - det er en fejl, som jeg overhovedet ikke så som en mulighed . Godt vi har supersupersupport i USA.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)
Re: Fejl ved opdatering til 9.0.0.431
Anne Marie H skrev:Ja, jeg har hørt rygtet fra USA - det er en fejl, som jeg overhovedet ikke så som en mulighed . Godt vi har supersupersupport i USA.
Det har du helt ret i, Anne Marie. Kan du ikke lægge min beskrivelse ind i http://legacydansk.com/forum/viewtopic.php?f=5&t=4632 ? Der må være andre end mig, der uforvarende kan komme ud i det samme problem.
Med venlig hilsen
Per Buch Larsen (Legacy Deluxe 9.0.0.433 + Windows 10 & 11)
Per Buch Larsen (Legacy Deluxe 9.0.0.433 + Windows 10 & 11)
- Anne Marie H
- Teamleder
- Indlæg: 5172
- Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
- Geografisk sted: Greve
- Kontakt:
Re: Fejl ved opdatering til 9.0.0.431
perbuch skrev:Anne Marie H skrev:Ja, jeg har hørt rygtet fra USA - det er en fejl, som jeg overhovedet ikke så som en mulighed . Godt vi har supersupersupport i USA.
Det har du helt ret i, Anne Marie. Kan du ikke lægge min beskrivelse ind i http://legacydansk.com/forum/viewtopic.php?f=5&t=4632 ? Der må være andre end mig, der uforvarende kan komme ud i det samme problem.
Det er hermed gjort
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)
Re: Fejl ved opdatering til 9.0.0.431
perbuch skrev:Skærmbillede 2023-03-08 16.48.55.png
Når jeg efter opdateringen starter Legacy, får jeg vist denne fejlmeddelelse. Efter at have klikket på knappen, lukker programmet.
Jeg har Legacy 9 Deluxe.
Er rettet i V9.0.0.433.
Med venlig hilsen
Per Buch Larsen (Legacy Deluxe 9.0.0.433 + Windows 10 & 11)
Per Buch Larsen (Legacy Deluxe 9.0.0.433 + Windows 10 & 11)
Tilbage til "Download og installation"
Hvem er online
Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster