Opgradering til 9 deluxe

Få hjælp til download og installation af Legacy.

Redaktører: Testere, Oversættergruppe

Anne Messmann
Indlæg: 97
Tilmeldt: fre 24-02-2012 11:38
Geografisk sted: Virum
Kontakt:

Re: Opgradering til 9 deluxe

Indlægaf Anne Messmann » man 16-12-2019 17:06

Bemærk, at du først skal finde det feltnavn, der hedder Begivenhed..., så åbnes Masterliste for begivenhedsdefinitioner, hvor du skal finde Stilling.


Ja, det må være her, problemet skal løses: "Stilling" findes ikke som fortrykt begivenhedsdefinition - den skal jeg så have tilføjet (ligesom jeg gjorde i vers. 7,5).

Hvis Legacy ikke kan klare, at jeg i min gamle, nu overførte fil, bruger navnet "Stilling" fra begivenhedsdefinitins-listen og i den anden (min venindes) fil, som jeg har indtastet direkte i vers. 9, har brugt den fortrykte begivenhedsdefinition: Beskæftiglse (fra hendes fil kommer stillingerne fint frem i Familievisningen), kan jeg vel 'bare' indtaste de højst 50 personers stillinger påny - denne gang via den nu tilføjede begivenhedsdefinitionen: "stilling"??

Desværre kan jeg ikke prøve det af nu - men jeg hører meget gerne, om ovenstående er korrekt - da jeg slet ikke 'tør' gå ind i Legacy. Fik desværre en meddelelse: Not enogh memery, så min tilkealdte PC-mand frarådede mig at bruge programmet. Legacy 9 Deluxe kræver en enorm MB Ram, så jeg måtte bestilli en helt ny harddisk til 7.000 kr. Og den skal så lige leveres og installeres først...
Vh, Anne

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5143
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Opgradering til 9 deluxe

Indlægaf Anne Marie H » man 16-12-2019 18:05

Det sidste først, Legacy kræver min. 2 GB RAM, og det har de fleste computere i dag, så medmindre du har en ældgammel computer, så er det ikke nødvendig med en ny harddisk! Drop den bestilling.

Er du medlem af en slægtshistorisk forening? Så kan du måske finde en med godt kendskab til Legacy til at hjælpe dig?

Du skal ikke oprette begivenheden Stilling igen, den skal være overført sammen med din fil til Legacy 9. Hvad hedder begivenheden med stilingsangivelserne i personens liste Begivenheder/fakta?
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)


Tilbage til "Download og installation"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster