Side 1 af 1

Lukket el.slettet fil

: ons 10-04-2019 21:05
af RikkeMia6
Hej Anne Marie Holck

Jeg håber at du kan hjælpe mig.Jeg ville slette en person, men kom til ved en fejl at lukke en fil.Jeg kan ikke åbne den igen .Jeg har prøvet alt muligt også at oprette en ny fil.Den viser error 404.Jeg tror at sikkerhedsfilen er slettet.Når jeg åbner Legacy kommer der en amerikansk familie på skærmen, og ikke min egen familie.De hedder Asa Clark Brown og Elenor Huffman. Mit Legacy De Luxe virker heller ikke.

Jeg er så ked af det da jeg har brugt mange timer på dette.Jeg håber ikke at det hele er slettet.Jeg håber at du kan hjælpe mig

På forhånd tak
Mvh RikkeMia6

Re: Lukket el.slettet fil

: ons 10-04-2019 21:55
af Anne Marie H
Når du nævner error 404 og at din Deluxe version ikke virker, så må jeg spørge, hvilken version af Legacy, du har. Har du Legacy 9, skal dit kundenummer til Legacy Deluxe begynde med 9. Du kan ikke bruge et kundenummer, der begynder med andre tal. Har du derimod Legacy 8, så skal kundenummeret begynde med 8 - du kan ikke bruge et kundenummer, der begynder med 9...

Du sletter ikke en fil ved at slette en person, så du vil sandsynligvis kunne finde din fil igen. Åbn Legacy, og klik på knappen i øverste venstre hjørne, se forklaring her
Find-fil.jpg
(269.44 KiB) Ikke downloadet endnu


De viste filnavne er jo mine, men du vil få vist en tilsvarende liste med den/de Legacy-filer, du har haft åbnet. Der vil du også kunne se din slægtsfil. Klik på den rigtige fil, og den åbnes (og lukker automatisk for den amerikanske fil, der blot er en fil, du kan bruge, hvis du f.eks. er kommet i tvivl om, hvor du skal indtaste bestemte informationer).

Du kan altid åbne andre filer i Legacy ved at klikke på fanen Fil > Åbn fil
AabnFil.jpg
(68.42 KiB) Downloadet 524 gange

Re: Lukket el.slettet fil

: ons 10-04-2019 22:45
af RikkeMia6
Hej Anne Marie

Jeg har Legacy 9 og kundenummeret til Legacy DeLuxe begynder med 9.Jeg lukkede en fil desværre.Jeg kan stadigvæk ikke åbne filen efter dine henvisninger.Selvom jeg lukkede Legacy og startede forfra.Når jeg lukker Legacy kommer der ikke noget op der skal sikkerhedskopieres. Når jeg åbner den skal jeg ind at åbne filen som ikke vil åbnes.Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre.

Mvh RikkeMia6

Re: Lukket el.slettet fil

: tors 11-04-2019 23:12
af Anne Marie H
Du kan sagtens lukke en fil, det forsvinder den ikke af - og bliver heller ikke slettet. Jeg forstår imidlertid ikke, hvad du skriver om sikkerhedskopiering? Sikkerhedskopiering skal først ske, når du lukker Legacy - ikke når du åbner programmet.

Jeg er sikker på, at du stadig har din fil ( eller måske en sikkerhedskopi). Spørgsmålet er, hvor på din computer du gemmer dine filer og dine sikkerhedskopier? Du bruger tilsyneladende ikke Legacys standardplacering af dine datafiler, som er C:\Brugere\.......\Dokumenter\Legacy Family Tree\Data. Så du må søge på din computer efter filer med endelsen .fdb. Det er Legacy-filerne, der har den endelse, og det burde kunne finde dem. Når du har fundet din fil, så læg mærke til, hvor den er gemt på din computer, så kan du finde den igen, hvis uheldet skulle være ude.

Re: Lukket el.slettet fil

: tors 11-04-2019 23:47
af RikkeMia6
Hej Anne Marie

Jeg ved godt at sikkerhedskopieringen sker når jeg lukker programmet.Det gør den så ikke.Jeg har fundet filerne i stifinder, og jeg har prøvet utallige gange at åbne dem uden held.Jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre.Måske skal det hele genstartes / opdateres hvis det kan lade sig gøre uden at jeg mister slægtsfilen. Hver eneste gang jeg åbner Legacy kommer den amerikanske familie.Jeg har nu lært at lukke for den på det lille kryds i hjørne .Derefter bliver skærmen mørk.Jeg går derefter op på store L og finder filen derefter trykker jeg på åben fil og finder filen.Jeg kan stadigvæk ikke finde min familie.Jeg er så ked af det og fortvivlet da slægtsforskning er en stor del af mit liv.Jeg er helt tilbage ved 1700 tallet.Jeg har heldigvis skrevet det meste af det i hånden.Jeg ved godt at at filerne er med endelse fdb, og det er mine også.Jeg ved ikke om jeg bruger standardplaceringen
af mine datafiler.Måske du kan hjælpe mig med at finde dem og hvad jeg skal gøre.

På forhånd tak for hjælpen
Mvh RikkeMia6

Re: Lukket el.slettet fil

: fre 12-04-2019 10:37
af Anne Marie H
RikkeMia6 skrev:Hej Anne Marie

Jeg ved godt at sikkerhedskopieringen sker når jeg lukker programmet.Det gør den så ikke.Jeg har fundet filerne i stifinder, og jeg har prøvet utallige gange at åbne dem uden held.Jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre.Måske skal det hele genstartes / opdateres hvis det kan lade sig gøre uden at jeg mister slægtsfilen. Hver eneste gang jeg åbner Legacy kommer den amerikanske familie.Jeg har nu lært at lukke for den på det lille kryds i hjørne .Derefter bliver skærmen mørk.Jeg går derefter op på store L og finder filen derefter trykker jeg på åben fil og finder filen.Jeg kan stadigvæk ikke finde min familie.Jeg er så ked af det og fortvivlet da slægtsforskning er en stor del af mit liv.Jeg er helt tilbage ved 1700 tallet.Jeg har heldigvis skrevet det meste af det i hånden.Jeg ved godt at at filerne er med endelse fdb, og det er mine også.Jeg ved ikke om jeg bruger standardplaceringen
af mine datafiler.Måske du kan hjælpe mig med at finde dem og hvad jeg skal gøre.

På forhånd tak for hjælpen
Mvh RikkeMia6


Du skriver "...derefter trykker jeg på åben fil og finder filen.Jeg kan stadigvæk ikke finde min familie.". Hvad mener du med, at du ikke kan finde din familie, når du har åbnet filen? Er det ikke blot at klikke i Indeks-fanen og søge på de personer, som du vil se?
Indeks.jpg
(338.3 KiB) Ikke downloadet endnu
Klik på den ønskede person og derefter klikke på fanen Familie.

Mht. hvilken fil der åbnes, så skal du klikke på fanen Valg > ikonet Tilpas > pkt. 1 Generelle indstillinger og derunder vælge de indstillinger, jeg har markeret i vedlagte skærmprint
Tilpas.jpg
(310.49 KiB) Ikke downloadet endnu
Det skal du gøre, når du har den korrekte fil åbnet på skærmen - ikke når det er 'den amerikanske familie'.

Endelig, Legacy beder dig om at lave en sikkerhedskopi, hvis du har markeret, at det er det, du vil have (og hvis du har ændret noget i din fil). Det gør du også under Tilpas, som vist ovenfor, nu skal du blot åbne pkt. 12 Andre indstillinger, se vedlagte
Sikkerhedskopi.jpg
(38 KiB) Ikke downloadet endnu


Husk, at du kan få hjælp ved at klikke på knappen Hjælp, som du finder i hvert eneste skærmbillede i Legacy. Hvis du ikke kan se en Hjælp-knap, så tryk på F1 på dit tastatur, så kommer hjælp-visningen også op. Jeg kan også henvise til den danske brugermanual viewtopic.php?f=13&t=3929

Re: Lukket el.slettet fil

: lør 13-04-2019 21:17
af RikkeMia6
Hej Anne Marie

Tusinde tak for hjælpen.Jeg har fået hjælp af en anden igennem Team Viewer,så nu kører programmet igen.Det er jeg bare glad for.

Mvh RikkeMia6

Re: Lukket el.slettet fil

: søn 14-04-2019 09:44
af Anne Marie H
Det er godt :D