Kan ikke åbne Legacy efter download

Få hjælp til download og installation af Legacy.

Redaktører: Testere, Oversættergruppe

Viviann Øriis Jørgensen
Indlæg: 62
Tilmeldt: man 14-01-2013 13:12
Geografisk sted: Køge
Kontakt:

Kan ikke åbne Legacy efter download

Indlægaf Viviann Øriis Jørgensen » ons 16-01-2019 10:38

Jeg har selv Legacy9 de’Luxe - og er meget glad for programmet, så derfor ville jeg downloade det på en vens PC.
Vi downloade fra hjemmesiden Legacy dansk - og det gik fint.
Vi fik besked om, at Legacy var installeret korrekt - men så kom problemet...
Vi fik fejlmeddelelsen:

Error Oening Message File.
ActiveX component can’t creative objekt

Vi har afinstalleret Legacy, genstartet PC, downloadet Legacy igen gennem alle forskellige browsere utallige gange; men lige lidt hjælper det - vi får samme fejlmeddelelse hver gang - og kan ikke åbne programmet.

Jeg har slået problemet op i fb-gruppen: “Legacy - Danmark - hjælp til brug af programmet” - og har forsøgt med de foreslag på løsning af problemet, vi fik der; men intet har hjulpet.
Min ven har en bekendt, der er rigtig “computer-nørd” og han forsøgte at finde en løsning, men uden held.
Han forsøgte også at downloade Legacy på sin egen PC - men kunne heller ikke komme ind i programmet på sin PC.

Hvad er der galt?
Venlig hilsen
Viviann Øriis Jørgensen

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5144
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Kan ikke åbne Legacy efter download

Indlægaf Anne Marie H » ons 16-01-2019 15:41

Jeg vil tro, at det er antivirus-programmet, der er den skyldige - især hvis vedkommende bruger BullGuard.

Slå filskanning fra og installer Legacy igen, så tror jeg, at det vil lykkes.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Viviann Øriis Jørgensen
Indlæg: 62
Tilmeldt: man 14-01-2013 13:12
Geografisk sted: Køge
Kontakt:

Re: Kan ikke åbne Legacy efter download

Indlægaf Viviann Øriis Jørgensen » ons 16-01-2019 17:14

Desværre er det ikke antivirusprogrammet - det er Norton - for både Norton og et andet “renseprogram” blev afinstalleret mens vi downloadede.
Venlig hilsen

Viviann Øriis Jørgensen

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5144
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Kan ikke åbne Legacy efter download

Indlægaf Anne Marie H » ons 16-01-2019 17:39

Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Viviann Øriis Jørgensen
Indlæg: 62
Tilmeldt: man 14-01-2013 13:12
Geografisk sted: Køge
Kontakt:

Re: Kan ikke åbne Legacy efter download

Indlægaf Viviann Øriis Jørgensen » ons 16-01-2019 17:53

Desværre er det ikke antivirusprogrammet - det (Norton) - og et andet “rense-program” blev afinstalleret mens vi downloadede Legacy - så det er noget andet, der er skyld i problemet - og jo mærkeligt, at det er på 2 forskellige PC’er, der er problemer.
Venlig hilsen

Viviann Øriis Jørgensen

Viviann Øriis Jørgensen
Indlæg: 62
Tilmeldt: man 14-01-2013 13:12
Geografisk sted: Køge
Kontakt:

Re: Kan ikke åbne Legacy efter download

Indlægaf Viviann Øriis Jørgensen » ons 16-01-2019 19:12

Det hjalp heller ikke at gå frem efter det link, du satte ind Anne Marie - det er altså meget mærkeligt og dybt frustrerende.
Min ven har nu haft nulstillet sin PC helt - og er startet helt forfra med at installere - men heller ikke herefter kunne han åbne Legacy efter installeringen.
Kan det have noget at gøre med den sidste opdatering i Legacy?

Min ven forsøgte forøvrigt for lidt siden at downloade Legacy8 - men det kunne han heller ikke - processen blev ændret til Legacy9
Venlig hilsen

Viviann Øriis Jørgensen

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5144
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Kan ikke åbne Legacy efter download

Indlægaf Anne Marie H » ons 16-01-2019 19:45

Der er ingen meldinger overhovedet om, at brugerne har problemer med download af hverken Legacy 9 eller for så vidt Legacy 8! Så jeg er 99,9 % sikker på, at problemet ligger hos jer. I kan læse her, hvilke krav, der er til PC'en https://legacyfamilytree.com/Frequent.a ... quirements

Jeg går ud fra, at I downloader herfra http://legacydansk.com/?page=downloadLegacy og at I ikke ændrer på standardindstillingerne!

Hvis ikke problemet løses, så må jeg henvise jer til support@legacyfamilytree.com (på engelsk).
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Bjarne Huber
Indlæg: 5
Tilmeldt: man 02-11-2020 10:29
Kontakt:

Re: Kan ikke åbne Legacy efter download

Indlægaf Bjarne Huber » tirs 03-11-2020 09:32

Jeg har problem efter at have opdateret til Legacy 9.0.0.368
Når jeg trykker på genvejstasten Kommer denne besked frem på min skærm:

LEGACY9

Run-time error '339':
Component 'VSOCX6.OCX' or one of its dependencies not
correctly registered: a file is missing or invalid

og jeg kan ikke komme ind på Legacy

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5144
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Kan ikke åbne Legacy efter download

Indlægaf Anne Marie H » tirs 03-11-2020 12:09

Bjarne Huber skrev:Jeg har problem efter at have opdateret til Legacy 9.0.0.368
Når jeg trykker på genvejstasten Kommer denne besked frem på min skærm:

LEGACY9

Run-time error '339':
Component 'VSOCX6.OCX' or one of its dependencies not
correctly registered: a file is missing or invalid

og jeg kan ikke komme ind på Legacy


Jeg gætter på, at du bruger BullGuard som antivirusprogram? Og du er så nødt til at slå det fra, og downloade opdateringen igen.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Bjarne Huber
Indlæg: 5
Tilmeldt: man 02-11-2020 10:29
Kontakt:

Re: Kan ikke åbne Legacy efter download

Indlægaf Bjarne Huber » tirs 03-11-2020 17:22

Det Hjalp og mange tak for det


Tilbage til "Download og installation"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster