2x Legacy med forskellige profiler

Få hjælp til download og installation af Legacy.

Redaktører: Testere, Oversættergruppe

kurtl
Indlæg: 77
Tilmeldt: man 14-07-2008 16:01
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

2x Legacy med forskellige profiler

Indlægaf kurtl » tors 12-04-2018 21:03

Jeg skal have installeret min Legacy 2 gange med forskellige profiler. Hvordan er det lige man gør det, så de ikke blandes sammen?
Er der noget om at exe-filen anden gang skal ændres til noget andet, fx legacy1.exe?
Venlig hilsen Kurt

baertel
Tester
Indlæg: 1222
Tilmeldt: søn 22-05-2005 12:56
Geografisk sted: 2670 Greve
Kontakt:

Re: 2x Legacy med forskellige profiler

Indlægaf baertel » tors 12-04-2018 21:29

Du mener vel på samme pc?
Det kan vist ikke lade sig gøre. Jeg har aldrig prøvet). Ikke engang ver. 8 og ver. 9 kan installeres på samme maskine.

Hvad er formålet med at have 2 installationer af samme program.?
mvh
Leif Bærtelsen


Versioner: Betaer og GR deluxe ;-)
Windows 11, 64 bit

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5144
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: 2x Legacy med forskellige profiler

Indlægaf Anne Marie H » fre 13-04-2018 07:43

kurtl skrev:Jeg skal have installeret min Legacy 2 gange med forskellige profiler. Hvordan er det lige man gør det, så de ikke blandes sammen?
Er der noget om at exe-filen anden gang skal ændres til noget andet, fx legacy1.exe?


Du kan jo sagtens have kun 1 installation, men forskellige indstillinger/profiler til hver eneste af alle de slægtsfiler, du måtte have.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

kurtl
Indlæg: 77
Tilmeldt: man 14-07-2008 16:01
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

Re: 2x Legacy med forskellige profiler

Indlægaf kurtl » fre 13-04-2018 13:13

Så vidt jeg kan se vil to forskellige filer (slægter) i samme program have ens opsætning mht farve, Tilpas visning (fx født, død). Det ser ud til at grundopsætningerne for alle slægtsfiler bliver ens.
Jeg ønsker forskellige opsætninger i skrifter, visninger m.v. Eksempel program 1.visning: Fødselsdato, dåbsdato, Efternavn med versaler 2. visning: fødselsdato, dødsdato, Efternavn med store/små.
Venlig hilsen Kurt

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5144
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: 2x Legacy med forskellige profiler

Indlægaf Anne Marie H » fre 13-04-2018 15:56

kurtl skrev:Så vidt jeg kan se vil to forskellige filer (slægter) i samme program have ens opsætning mht farve, Tilpas visning (fx født, død). Det ser ud til at grundopsætningerne for alle slægtsfiler bliver ens.
Jeg ønsker forskellige opsætninger i skrifter, visninger m.v. Eksempel program 1.visning: Fødselsdato, dåbsdato, Efternavn med versaler 2. visning: fødselsdato, dødsdato, Efternavn med store/små.


De fire basisbegivenheder kan du ikke ændre. Født/Dåb/Død/Begravet vil altid optræde hos en person, uanset hvor mange gange du så installerede programmet. Den 5. begivenhed på Familievisningen kan du selv vælge.

Når du udskriver dine slægtsdata, kan du f.eks. vælge at udskrive efternavne med versaler. Hvordan det vises på skærmen har ikke indflydelse på, hvordan du kan udskrive tingene.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

baertel
Tester
Indlæg: 1222
Tilmeldt: søn 22-05-2005 12:56
Geografisk sted: 2670 Greve
Kontakt:

Re: 2x Legacy med forskellige profiler

Indlægaf baertel » lør 14-04-2018 14:12

Derudover kan man, hvis man er lidt it-kyndig, bruge to sæt usr-mapper som man kan skifte imellem ved at omdøbe mapperne.

Forskelligheder kan tilknyttes brugere eller familie-filer. i valg>tilpas>Valg for standardindstillinger. (i bunden af alle vinduer i Tilpas).
mvh
Leif Bærtelsen


Versioner: Betaer og GR deluxe ;-)
Windows 11, 64 bit


Tilbage til "Download og installation"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster