Fejl i nyinstalleret Legacy 9

Få hjælp til download og installation af Legacy.

Redaktører: Testere, Oversættergruppe

pepe
Indlæg: 20
Tilmeldt: søn 15-11-2015 11:17
Kontakt:

Fejl i nyinstalleret Legacy 9

Indlægaf pepe » tirs 12-12-2017 23:23

Den tidligere omtalte fejl med manglende "aktive"/usynlige knapper er mere udbredt end først meddelt.
Det drejer sig om knapper i vinduer, hvor der skal svares JA eller NEJ eller GEM eller ANNULLER. Disse knapper er næsten usynlige og teksten i dem er helt væk. Nogle gange kan de "aktiveres" ved at åbne et andet faneblad i vinduet.
Det ses f. eks. i vinduet "Tilføj kildedetaljer" og i "Tilpas Legacy". Den samme fejl viser sig "Rapporter" i vinduerne "Indexvalg" og "Rapportvalg".
Endvidere kan jeg ikke få programmet til at udskrive/ vise rapporter - der sker ingenting, når jeg trykker på knapperne "Vis udskrift" og "Udskriv".
Hvad mon der er galt ?
mvh.
Poul-Erik Pedersen

Efter at have lukket programmet og åbnet igen, har fejlen ændret sig. De omtalte knapper fremtræder nu som grå men uden tekst.
Det er stadig ikke muligt at udskrive rapporter.
mvh.
Poul-Erik Pedersen
Poul-Erik Pedersen

Brugeravatar
Ove Steen Hansen
Indlæg: 284
Tilmeldt: fre 07-05-2010 17:39
Geografisk sted: Odense SØ
Kontakt:

Re: Fejl i nyinstalleret Legacy 9

Indlægaf Ove Steen Hansen » tors 14-12-2017 10:31

Fejlen med aktive/usynlige knapper har også været en fejl i LibreOffice på et tidspunkt. Så vidt jeg husker, var årsagen manglende opdatering af en komponent i Windows (ddl eller en driver). Jeg tror, at fejlen hos dig ligger i Windows, men jeg har ingen løsning. Kører du Windows 7 ???
Ove Steen Hansen

Legacy Deluxe 9 (sidste opdatering) og Windows 10.

pepe
Indlæg: 20
Tilmeldt: søn 15-11-2015 11:17
Kontakt:

Re: Fejl i nyinstalleret Legacy 9

Indlægaf pepe » tors 14-12-2017 12:55

Jeg kører Windows 10 !
Poul-Erik Pedersen

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5143
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Fejl i nyinstalleret Legacy 9

Indlægaf Anne Marie H » tors 14-12-2017 17:12

Genstart din PC helt - hvis fejlen derefter stadig er der, så skal du kører installationen igen. Find filen Legacy.exe i mappen C:\Program Files (x86)\Legacy9. Dobbeltklik på legacy.exe, så kører installationen igen. Vær opmærksom på, at dit antivirus-program kan give lidt udfordringer, især hvis du bruger Bullguard.

Det frarådes at ændre på de standardmapper, som Legacy installeres i. Har du gjort det ved den første installation, så anbefales det, at du afinstallerer programmet fuldstændig og begynder en ny installation helt forfra.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

pepe
Indlæg: 20
Tilmeldt: søn 15-11-2015 11:17
Kontakt:

Re: Fejl i nyinstalleret Legacy 9

Indlægaf pepe » tors 14-12-2017 19:16

Genstart af PC og geninstallation hjalp ikke på problemet.
Derefter afinstallerede jeg programmet fuldstændig.
Med Bullguard slået fra downloadede og installerede jeg derefter programmet helt forfra.
Nu kører alt tilsyneladende korrekt - dvs. tidligere nævnte fejl optræder ikke mere.
Tusind tak for hjælpen.
mvh.
Poul-Erik Pedersen
Poul-Erik Pedersen


Tilbage til "Download og installation"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster