Legacy9 fryser - Person m ID 316 blev ikke fundet

Få hjælp til download og installation af Legacy.

Redaktører: Testere, Oversættergruppe

Brugeravatar
JetteLarnkjaer
Indlæg: 8
Tilmeldt: fre 25-09-2015 10:06
Geografisk sted: København
Kontakt:

Legacy9 fryser - Person m ID 316 blev ikke fundet

Indlægaf JetteLarnkjaer » søn 13-08-2017 12:51

Hej eksperter; håber på jeres hjælp.
Har her t formiddag downloaded opgradering fra L8 til L9 og fulgt forskrifterne nøje - også mht at fejlsikre og sikkerhedskopiere før installationen.
Det gik fint, og jeg trillede lystigt deruda', indtil jeg fandt en længe søgt ane og opdagede, at han faktisk stod opført som sin egen bror. Derfor slettede jeg den forkerte bror, og herefter begyndte besværet: Jeg ville tilbage til faderen og søgte ham i index, som jeg plejer, men herefter frøs skærmen med ovenst. fejlmedd "Person med ID 316 blev ikke fundet". Denne infoboks vil ikke flytte sig eller slettes, og jeg kan ej heller lukke programmet eller gøre nogetsomhelst i Legacy - undtagen at lukke det via CTR-ALT-DEL og joblisten.

Hvad kan jeg stille op?? Havde sådan glædet mig til en søndag i selskab med den nye version og alle de døde :o(
På forhånd mange tak for hjælp.

Mvh
Jette Larnkjær

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5144
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Legacy9 fryser - Person m ID 316 blev ikke fundet

Indlægaf Anne Marie H » søn 13-08-2017 14:22

Du skal gøre en kontrol/reparer - Fanen Fil > Filvedligeholdelse > Kontroller/reparer.

I øvrigt skal man ALDRIG slette - ALTID flette, hvis man har den samme person mere end een gang. Der er altid risiko for, at noget går galt, eller der slettes mere end man ønsker. Derfor ALTID flette :)
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Brugeravatar
JetteLarnkjaer
Indlæg: 8
Tilmeldt: fre 25-09-2015 10:06
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Legacy9 fryser - Person m ID 316 blev ikke fundet

Indlægaf JetteLarnkjaer » søn 13-08-2017 14:36

Mange tak ... det der med aldrig slette men kun flette ... det vil jeg virkelig huske!
Mens jeg ventede på svar, prøvede jeg selv alt hvad jeg kunne - afinstallerede og geninstallerede, og p.t. virker programmet heldigvis igen.
Man bli'r lidt forvirret over de 3 valgmuligheder under installationen ... den med det gule 1-præmie-ikon, den med "vælg fil og konverter derefter" og den sidste "konverter bare". Denne gang valgte jeg så mulighed nr 2, og den fungerede tilsyneladende bedre end mit første valg her ved middagstid.

Jeg går glad videre og håber ikke, jeg får brug for at ulejlige dig igen :o)
Hav en dejlig solskinssøndag!
Mange hilsener
Jette


Tilbage til "Download og installation"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster