Billeder fra Legacy8 til Legacy 9

Få hjælp til download og installation af Legacy.

Redaktører: Testere, Oversættergruppe

Brugeravatar
Jørgen Frøslund
Indlæg: 103
Tilmeldt: lør 29-10-2005 16:38
Geografisk sted: Hobro
Kontakt:

Billeder fra Legacy8 til Legacy 9

Indlægaf Jørgen Frøslund » tors 08-06-2017 16:31

Da jeg opgraderede Legacy 7.5 til 8 havde jeg forventet, at jeg manuelt skulle flytte mine billedfiler, men uvist af hvilken grund kom billederne med, selv om filerne lå på d:/Jørgen/Slægtsbilleder 1, 2 og 3 med undermapper eks. \Slægtsbilleder 2\Kaj Frøslund\Claus 50 år 2017.JPG eller \Slægtsbilleder 3\Bertel Hansen efterkommere\Elias Hansen\2014-12-08 Jutta og Bent Miang\Gurli Schmidt.JPG

Jeg er nu ved at gøre klar til download af Legacy 9 (jeg har nyt kundenummer) og har lagt mine billedfiler under Documents\Legacy Family Tree\Media som du har beskrevet. Dette havde ikke den ønskede virkning, idet alle billederne var forsvundet.

Derefter kopierede jeg billedfilerne tilbage til d-drevet - så nu har jeg de fleste tilbage.

Jeg forsøgte at blive klogere med hensyn til billedsamler-funktionen, idet jeg så vil acceptere, at alle billederne kommer i samme mappe (jeg må bagefter se, hvordan jeg kan styre dem). Jeg har været inde og sikkerhedskopiere og gav multimedie-filen adressen Legacy Family Tree\data og det var nok en fejl.

Da jeg trykkede billedsamler (jeg kunne ikke finde hjælpe-funktionen) fik jeg at vide, at der er en del multimedie-filer, der mangler. Det er selvfølgelig også en fejl, at jeg nu har billed-filerne BÅDE på drev d: og på Documents\Legacy Family Tree\Media

Når jeg nu forsøger at gendanne de manglende multimediefiler lykkes det mig ikke.

Hvilken rækkefølge skal jeg gøre tingene i - og hvor skal mine billedfiler ligge under "operationen"?
Med venlig hilsen
Jørgen Frøslund
9500 Hobro

Legacy 9 Deluxe ver. 9.0.0.393 og Windows 10

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5144
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Billeder fra Legacy8 til Legacy 9

Indlægaf Anne Marie H » tors 08-06-2017 18:34

Flyt dine billeder over i standardmappen, som beskrevet og brug derefter funktionen Legacy billedFINDER. Hvis ikke du har ændret billedernes filnavne, så vil Legacy hurtigt få gendannet forbindelsen til alle dine billeder, og vil til slut også fortælle dig, hvilke billeder der evt. ikke kan findes på din PC.

Du skal så kun have billederne liggende i den nye standardmappe - ikke i den gamle mappe - ellers skal du godkende hver eneste billedplacering manuelt, og det er der ikke nogen grund til.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Brugeravatar
Jørgen Frøslund
Indlæg: 103
Tilmeldt: lør 29-10-2005 16:38
Geografisk sted: Hobro
Kontakt:

Re: Billeder fra Legacy8 til Legacy 9

Indlægaf Jørgen Frøslund » lør 10-06-2017 15:50

Kære Anne Marie

Tusind tak for din hjælp, jeg har nu fuldført installationen af Legacy 9.

Et enkelt spørgsmål: Hvis jeg placerer sikkerhedskopien i Legacy Cloud, kan/skal jeg så undlade at sikkerhedskopiere alle øvrige Legacy filer (bortset fra sikkerhedskopien af Legacy's billeder) på et eksternt medie? Så vidt jeg kan bedømme det, fylder alle øvrige data i Legacy rigtig meget - og jeg skal nu vælge mellem en USB pen eller en harddisk (afhængig af, hvor mange GB data, der skal gemmes)
Med venlig hilsen
Jørgen Frøslund
9500 Hobro

Legacy 9 Deluxe ver. 9.0.0.393 og Windows 10

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5144
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Billeder fra Legacy8 til Legacy 9

Indlægaf Anne Marie H » søn 11-06-2017 12:03

Jørgen Frøslund skrev:Kære Anne Marie

Tusind tak for din hjælp, jeg har nu fuldført installationen af Legacy 9.

Et enkelt spørgsmål: Hvis jeg placerer sikkerhedskopien i Legacy Cloud, kan/skal jeg så undlade at sikkerhedskopiere alle øvrige Legacy filer (bortset fra sikkerhedskopien af Legacy's billeder) på et eksternt medie? Så vidt jeg kan bedømme det, fylder alle øvrige data i Legacy rigtig meget - og jeg skal nu vælge mellem en USB pen eller en harddisk (afhængig af, hvor mange GB data, der skal gemmes)


Den sikkerhedskopi, der gemmes i LegacyCloud indeholder alle de informationer, som du har indtastet i Legacy, bortset fra de media, der er knyttet til personerne. Dem skal du som tidligere nævnt gemme på en usb-nøgle el.lign. alt efter, hvor mange GB, de fylder.

Du skal være opmærksom på, at den sikkerhedskopi, der gemmes i LegacyCloud, oveskrives næste gang du sikkerhedskopierer, dvs. at der altid kun ligger een sikkerhedskopi i LegacyCloud, nemlig den nyeste. Hvis du vil være ekstra sikker på, at dine data altid er sikrede, så sæt også af og til flueben ved kopiering af Slægtsfil begge steder, så har du altid mindst to sikkerhedskopier, og i det her tilfælde er det ikke nogen skam at gå med både livrem og seler :D
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)


Tilbage til "Download og installation"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster