Til de brugere, der stadig er på Legacy 8

Få hjælp til download og installation af Legacy.

Redaktører: Testere, Oversættergruppe

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5151
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Til de brugere, der stadig er på Legacy 8

Indlægaf Anne Marie H » tors 25-05-2017 18:15

Der er nu kommet en opdatering, 8.0.0.602. Dette er den sidste opdatering af Legacy 8, som I vil se. Fremover opdateres/fejlrettes der ikke i Legacy 8, men det er selvfølgelig muligt fortsat at bruge Legacy 8, så længe det virker tilfredsstillende for den enkelte bruger.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Brugeravatar
Jørgen Frøslund
Indlæg: 103
Tilmeldt: lør 29-10-2005 16:38
Geografisk sted: Hobro
Kontakt:

Re: Til de brugere, der stadig er på Legacy 8

Indlægaf Jørgen Frøslund » man 29-05-2017 15:44

Kære Anne Marie

Jeg har nu opdateret L8 og har for et stykke tid siden købt et gratis kundenummer til L9

Jeg skal vel downloade L9 fra Legacy Dansk download, da der på denne side står "kun download herfra indeholder dansk hjælpefil og ordbog"?

Nyt for mig er, af Legacy's sikkerhedskopier ender i skyen. Jeg er med vilje gået i en stor bue uden om de programmer til sikkerhedskopiering, der opererer i skyen, fordi jeg følger jeres advarsel mod eks. Dropbox.
Med venlig hilsen
Jørgen Frøslund
9500 Hobro

Legacy 9 Deluxe ver. 9.0.0.393 og Windows 10

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5151
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Til de brugere, der stadig er på Legacy 8

Indlægaf Anne Marie H » man 29-05-2017 18:37

Jørgen Frøslund skrev:Kære Anne Marie

Jeg har nu opdateret L8 og har for et stykke tid siden købt et gratis kundenummer til L9

Jeg skal vel downloade L9 fra Legacy Dansk download, da der på denne side står "kun download herfra indeholder dansk hjælpefil og ordbog"?

Nyt for mig er, af Legacy's sikkerhedskopier ender i skyen. Jeg er med vilje gået i en stor bue uden om de programmer til sikkerhedskopiering, der opererer i skyen, fordi jeg følger jeres advarsel mod eks. Dropbox.


Ja, du skal downloade, som anbefalet her viewtopic.php?f=5&t=3823

Vi har aldrig advaret mod opbevaring af din backup/sikkerhedskopi i skyer tværtimod, har anbefalingen været KUN at bruge skyen til backup. Men LegacyCloud er jo Legacys egne servere, hvor du får tilbud om at gemme en sikkerhedskopi af din fil/dine filer. Der gemmes kun 1 (en) sikkerhedskopi, dvs. at den sikkerhedskopi, du har liggende i LegacyCloud, vil blive overskrevet, når du næste gang sikkerhedskopierer.

Vi anbefaler derfor også, at man laver sikkerhedskopier til et andet eksternt drev, især fordi man jo ikke kan lave sikkerhedskopi af sine mediefiler i LegacyCloud.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Brugeravatar
Ove Steen Hansen
Indlæg: 284
Tilmeldt: fre 07-05-2010 17:39
Geografisk sted: Odense SØ
Kontakt:

Re: Til de brugere, der stadig er på Legacy 8

Indlægaf Ove Steen Hansen » tirs 30-05-2017 09:09

Jørgen Frøslund skrev:Nyt for mig er, af Legacy's sikkerhedskopier ender i skyen. Jeg er med vilje gået i en stor bue uden om de programmer til sikkerhedskopiering, der opererer i skyen, fordi jeg følger jeres advarsel mod eks. Dropbox.


Du behøver ikke at benytte LegacyCloud. Det er et tilbud :D
Ove Steen Hansen

Legacy Deluxe 9 (sidste opdatering) og Windows 10.

Brugeravatar
Bent Mortensen
Indlæg: 193
Tilmeldt: ons 19-04-2006 18:49
Geografisk sted: Holstebro
Kontakt:

Re: Til de brugere, der stadig er på Legacy 8

Indlægaf Bent Mortensen » tirs 30-05-2017 12:45

Jeg har nu brugt Dropbox i 14 år uden at der har været problemer, men jeg er også ene om at bruge den, dele ikke med andre :D
venlig hilsen
Bent Mortensen
Legacy DeLuxe Ver.9.32
Windows 10 Home

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5151
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Til de brugere, der stadig er på Legacy 8

Indlægaf Anne Marie H » tirs 30-05-2017 12:53

Bent Mortensen skrev:Jeg har nu brugt Dropbox i 14 år uden at der har været problemer, men jeg er også ene om at bruge den, dele ikke med andre :D


Det er godt, at nogle ikke har problemer, men jeg vil stadig advare om, at det kan give alvorlige problemer med ødelagte filer. Der er stadig fortvivlede brugere, der ikke kan få genskabt deres slægtsfiler, fordi synkroniseringen med Dropbox er gået fuldstændig i smadder.

Brug gerne Dropbox og andre lignende til backups/sikkerhedskopier, men aldrig til din egentlige slægtsfil. Lad den ligge på din PC.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5151
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Til de brugere, der stadig er på Legacy 8

Indlægaf Anne Marie H » fre 09-06-2017 00:16

Der kom alligevel en opdatering til Legacy 8, som I skal installere, hvis I vil kunne bruge LegacyFS. FamilySearch har ændret den såkaldte API, og derfor har Legacys programmører lavet denne opdatering 8.0.0.603, således at de brugere, der stadig bruger Legacy 8, også kan bruge LegacyFS fortsat :D
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)


Tilbage til "Download og installation"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster