Hvordan overgår jeg til Version 9

Få hjælp til download og installation af Legacy.

Redaktører: Testere, Oversættergruppe

Hanne Thøgersen
Indlæg: 259
Tilmeldt: søn 15-10-2006 19:03
Geografisk sted: Roskilde
Kontakt:

Hvordan overgår jeg til Version 9

Indlægaf Hanne Thøgersen » fre 12-05-2017 14:01

Kære Anne Marie.
Jeg synes ikke, at det er så længe siden, at jeg overgik til Version 8 deLuxe, men nu skal vi så igen købe ny version. Gad vide hvorfor?
Jeg har læst din anbefaling af at gemme etc. inden man downloader den nye version, men jeg har brug for lidt mere guiding - hvorfra bestiller jeg/downloader jeg Version 9?

Du skriver, at samtidig med, at man downloader Version 9, forsvinder Version 8. Jeg forstår det sådan, at alle data ikke skal overføres, men automatisk indgår i den nye version. Hvordan med alle de begivenhedstyper, som jeg selv har oprettet. Vil data i disse begivenhedstyper komme frem igen, når jeg får dem oprettet i Version 9?

Ja, det var mange opslag, som jeg håber at få så gode svar på, at jeg tør gå i gang.

Venlig hilsen
Hanne Thøgersen
Med venlig hilsen
Hanne Thøgersen

http://hannet.dk
Windows 10, Legacy Deluxe 9

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5144
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Hvordan overgår jeg til Version 9

Indlægaf Anne Marie H » fre 12-05-2017 21:00

Legacy 8 kom i efteråret 2013, så det er faktisk længe siden, når vi snakker IT. Du er jo ikke tvunget til at opgradere og kan fortsætte med at bruge L8 lang tid endnu, hvis det er det, du foretrækker.

Opgraderingen tilføjer nogle nye funktioner, men piller ikke ved eksisterende data.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Hanne Thøgersen
Indlæg: 259
Tilmeldt: søn 15-10-2006 19:03
Geografisk sted: Roskilde
Kontakt:

Re: Hvordan overgår jeg til Version 9

Indlægaf Hanne Thøgersen » lør 13-05-2017 09:16

Hej Anne Marie.
Tak for svar, men jeg må lige spørge igen:

1)
Da jeg gik fra 7 til 8, som jeg jo må have været meget længe om at få gjort, kunne jeg jo oprette disse begivenheder inden jeg overførte mine data. Den mulighed findes jo ikke nu, så vidt jeg har forstået, fordi Version 8 forsvinder, når man downloader Version 9.

Derfor spørger jeg, om de data, som jeg har liggende under begivenheder, som jeg selv har oprettet, vil komme frem igen, når jeg i Version 9 får oprettet disse begivenheder?

2) Du skriver:
Download skal som sædvanligt ske her fra siden http://legacydansk.com/?page=downloadLegacy
De, der har købt Legacy 8 Deluxe efter den 25. november 2016 vil få en mail indeholdende deres nye kundenummer, og at de kan opgradere til Legacy 9 Deluxe uden beregning.
Har man tidligere købt Legacy Deluxe (uanset hvor gammel version man har) så koster det 21.95 USD at opgradere til Legacy 9.
Hvis man ikke tidligere har købt Legacy Deluxe, men blot har kørt med standardudgaven, så koster Legacy 9 Deluxe 29.95 USD.
OBS! Hvis man downloader Legacy 9, så får man ikke automatisk Deluxe-udgaven. Den skal som altid købes (medmindre man har købt Legacy 8 Deluxe inden for de seneste måneder, som nævnt ovenfor).

Betyder det, at overgang til Version 9 skal ske i to skridt - først downloade fra legacydansk og efter at have downloade så købe deLuxe-udgaven?

Venlig hilsen
Hanne ThøgersenLegacy 9 er nu klar til download
Med venlig hilsen
Hanne Thøgersen

http://hannet.dk
Windows 10, Legacy Deluxe 9

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5144
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Hvordan overgår jeg til Version 9

Indlægaf Anne Marie H » lør 13-05-2017 11:05

Alt, hvad du tidligere har lavet i Legacy 8 fortsætter uforandret i Legacy 9 - bortset fra, at Deluxe-funktionerne skal låses op ved at købe et nyt kundenummer til Legacy 9 Deluxe. Der røres ikke ved de data og funktioner, du har oprettet eller kender fra Legacy 8. Der sker blot det, at Legacy 9 'lægger sig' oveni Legacy 8, og når du har indtastet det nye kundenumme, så har du igen fuld adgang til både gamle og nye funktioner og data i Legacy 9.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Brugeravatar
Torben Jespersen
Indlæg: 222
Tilmeldt: fre 28-10-2005 14:02
Geografisk sted: Maribo
Kontakt:

Re: Hvordan overgår jeg til Version 9

Indlægaf Torben Jespersen » lør 13-05-2017 12:04

Hanne Thøgersen skrev:...Derfor spørger jeg, om de data, som jeg har liggende under begivenheder, som jeg selv har oprettet, vil komme frem igen, når jeg i Version 9 får oprettet disse begivenheder?...


Betragt selve Legacy-programmet som blot et redskab til at fremvise og redigere din .fdb-fil.

Jeg selv gjorde det, at jeg fra denne side https://www.legacyfamilytree.net/secure ... eDansk.htm først bestilte Deluxe-udgaven. Inden for 24 timer kommer dit kundenummer i mail, hvorfra du blot skal følge instrukserne. Jeg tror, det vil være rart for dig at have kundenummer klar, så du kan låse Deluxe-funktionerne op med det samme.

Efter opgradering kører alt som før. Alle Indstillinger, farver mm. i programmet (fremviseren) bevares - også multimediestier.

Selve din slægtsfil (*.fdb) berøres overhovedet ikke, før du indlæser filen i Legacy9 og siger ja til, at den gøres læsbar af Legacy9.
de bedste hilsner
Torben Jespersen
Legacy Deluxe 9.0.0.368 / Win10Pro

Hanne Thøgersen
Indlæg: 259
Tilmeldt: søn 15-10-2006 19:03
Geografisk sted: Roskilde
Kontakt:

Re: Hvordan overgår jeg til Version 9

Indlægaf Hanne Thøgersen » lør 13-05-2017 16:17

Hej Torben
Tak for dine supplerende oplysninger, som gør mig mindre forvirret.
Jeg har jo prøvet det før, så jeg håber, at jeg kan forstå vejledningen. Ellers må jeg jo vende tilbage.

:) Hanne
Med venlig hilsen
Hanne Thøgersen

http://hannet.dk
Windows 10, Legacy Deluxe 9

Hanne Thøgersen
Indlæg: 259
Tilmeldt: søn 15-10-2006 19:03
Geografisk sted: Roskilde
Kontakt:

Re: Hvordan overgår jeg til Version 9

Indlægaf Hanne Thøgersen » søn 21-05-2017 20:31

Så er jeg overgået til Legacy 9 og det gik helt nemt og uden alle de vanskeligheder, som jeg havde frygtet (da vi gik fra Legacy 7 til Legacy 8 var der rigtig meget, som skulle genindstilles).
Men jeg har et forslag som hjælp til at udnytte Legacy 9 bedst muligt:
For en uges tid siden så jeg en video lavet af Geoff om de nye funktioner. Det var en lang video som gav et rigtig godt indblik i de nye funktioner. Men videoen er væk nu. Det ville være så godt, hvis i Legacy Dansk kunne komme et link til denne video, for jeg kan jo ikke huske alt det, han fortalte.
Videoen begyndte med, at Geoff fortalte, at han havde haft total nedbrud.

:D Hanne
Med venlig hilsen
Hanne Thøgersen

http://hannet.dk
Windows 10, Legacy Deluxe 9

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5144
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Hvordan overgår jeg til Version 9

Indlægaf Anne Marie H » søn 21-05-2017 22:56

Jeg er ikke lige klar over, hvilken video der er tale om, men jeg tror måske, at det er et webinar. Når et webinar er afholdt, så lægges vidoen med webinar på nettet i kort tid, hvorefter den kun kan vises, hvis man har abonnement to Legacys webinarer, så jeg kan desværre ikke hjælpe.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Brugeravatar
Torben Jespersen
Indlæg: 222
Tilmeldt: fre 28-10-2005 14:02
Geografisk sted: Maribo
Kontakt:

Re: Hvordan overgår jeg til Version 9

Indlægaf Torben Jespersen » man 22-05-2017 04:17

Anne Marie H skrev:Jeg er ikke lige klar over, hvilken video der er tale om, men jeg tror måske, at det er et webinar. Når et webinar er afholdt, så lægges vidoen med webinar på nettet i kort tid, hvorefter den kun kan vises, hvis man har abonnement to Legacys webinarer, så jeg kan desværre ikke hjælpe.

Omtalte video/webinar kan stadig tilgås herfra: https://familytreewebinars.com/download ... nar_id=634
de bedste hilsner
Torben Jespersen
Legacy Deluxe 9.0.0.368 / Win10Pro

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5144
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Hvordan overgår jeg til Version 9

Indlægaf Anne Marie H » man 22-05-2017 10:14

Tak for det Torben Jespersen :)
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)


Tilbage til "Download og installation"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster