Legacy 7.5 måske gerne Legacy 8

Få hjælp til download og installation af Legacy.

Redaktører: Testere, Oversættergruppe

Brugeravatar
Jørgen Frøslund
Indlæg: 103
Tilmeldt: lør 29-10-2005 16:38
Geografisk sted: Hobro
Kontakt:

Legacy 7.5 måske gerne Legacy 8

Indlægaf Jørgen Frøslund » søn 26-02-2017 18:12

Hej

Jeg har Legacy 7.5 og Windows 10 og klarer mig forsåvidt udmærket med denne version, men alligevel kunne det måske være fint med en opgradering til Legacy 8.0.

Jeg har læst vejledningen ( de to trin) til opgradering. Mit spørgsmål:

Alle mine billeder har jeg på D:/ Jørgen
blandt andre underfiler er mine Slægtsbilleder i 5 mapper. I hver mappe er der mapper videre "ned" - så det vil være nærmest uoverkommeligt at ændre adresserne på de mange billeder. Jeg har i øvrigt også mange andre filer under D:/Jørgen

Hvad sker der, hvis jeg bibeholder D:/Jørgen og ikke flytter til Dokumenter?
Med venlig hilsen
Jørgen Frøslund
9500 Hobro

Legacy 9 Deluxe ver. 9.0.0.393 og Windows 10

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5144
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Legacy 7.5 måske gerne Legacy 8

Indlægaf Anne Marie H » søn 26-02-2017 19:51

Jørgen Frøslund skrev:Hej

Jeg har Legacy 7.5 og Windows 10 og klarer mig forsåvidt udmærket med denne version, men alligevel kunne det måske være fint med en opgradering til Legacy 8.0.

Jeg har læst vejledningen ( de to trin) til opgradering. Mit spørgsmål:

Alle mine billeder har jeg på D:/ Jørgen
blandt andre underfiler er mine Slægtsbilleder i 5 mapper. I hver mappe er der mapper videre "ned" - så det vil være nærmest uoverkommeligt at ændre adresserne på de mange billeder. Jeg har i øvrigt også mange andre filer under D:/Jørgen

Hvad sker der, hvis jeg bibeholder D:/Jørgen og ikke flytter til Dokumenter?


Det er ikke noget problem. Du kan blot flytte dine filer, og så bruge funktionen Legacy billedfinder. Når du blot flytter mapperne fra den nuværende placering til den nye placering under Dokumenter, så gendanner Legacy selv linkene mellem billeder og personer. Det vil være en god ide at få det gjort nu, inden Legacy 9 kommer, så du har tingene på plads inden en evt. opgradering til Legacy 9 Deluxe, som du jo får gratis med i købet, hvis du køber Legacy 8 Deluxe nu.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Brugeravatar
Jørgen Frøslund
Indlæg: 103
Tilmeldt: lør 29-10-2005 16:38
Geografisk sted: Hobro
Kontakt:

Re: Legacy 7.5 måske gerne Legacy 8

Indlægaf Jørgen Frøslund » tors 02-03-2017 15:19

Hej

Efter flere forsøg kom jeg igang med mit brug af det link, du har i dit indlæg Legacy 8 -kom godt igang. Jeg fik installeret en udgave af programmet, men om det er Legacy 8 eller Legacy 9 ved jeg ikke. I den formular, jeg udfyldte stod godt nok Legacy 9, men jeg gik ud fra, at det var fordi opdateringen fra 8 til 9 er gratis.

Jeg fik også undervejs betalt med Visa-card og indtastede, hvad jeg troede var mit kundenummer. Det ville man ikke akceptere som gyldigt (Legacy 7 nummer) Jeg åbnede så legacy 7,5 og så deri et andet kundenummer, men det tror jeg ikke på - og nu kan jeg ikke komme tilbage til den tråd, hvor jeg var før .

Da jeg fik at vide, det var forkert kundenummer fik jeg nogle valgmuligheder, jeg valgte en, der hed "gå tilbage" ell. ling.

Så nu er jeg helt fortabt - hvad gør jeg?
Med venlig hilsen
Jørgen Frøslund
9500 Hobro

Legacy 9 Deluxe ver. 9.0.0.393 og Windows 10

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5144
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Legacy 7.5 måske gerne Legacy 8

Indlægaf Anne Marie H » tors 02-03-2017 15:58

Det er i hvert fald ikke Legacy 9, for den er ikke udgivet endnu :) Den danske brugermanual til Legacy 9, sælges selvfølgelig heller ikke endnu.

Du skal downloade Legacy 8 her http://legacydansk.com/?page=downloadLegacy
så får du den seneste udgave.
Legacy Deluxe kundenummeret til Legacy 8 skal du - som gjort allerede - købe her https://www.legacyfamilytree.net/secure ... eDansk.htm

Når du har betalt, som du allerede har gjort, får du tilsendt en mail med dit nye kundenummer. Det nye kundenummer begynder med 8, og det skal du blot skal taste ind i det nye Legacy 8, som du har downloadet. Det står i den mail, du har modtaget, hvor det skal tastes ind. Dit kundenummer fra Legacy 7, kan du IKKE bruge her, det gælder kun til Legacy 7.5.

Så du skal downloade Legacy 8 fra ovenstående link og derefter indtaste dit nye kundenummer, og så er du kørende med Legacy 8 Deluxe.

Derefter skal du følge anvisningerne her viewtopic.php?f=5&t=2659
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Brugeravatar
Jørgen Frøslund
Indlæg: 103
Tilmeldt: lør 29-10-2005 16:38
Geografisk sted: Hobro
Kontakt:

Re: Legacy 7.5 måske gerne Legacy 8

Indlægaf Jørgen Frøslund » tors 02-03-2017 17:16

Hej Anne Marie

Jeg kan nu se, at jeg har downloaded Legacy 8 ver. 8.0.0.595 (jeg brugte jo også, som jeg skrev, det af dig anbefalede link.

Nu må jeg så lige afvente, om min betaling er gået igennem (det viser sig sikkert på min Net-bank) eller få mail fra Millennia.

Mon jeg allerede nu kan forsøge, om jeg også "kløvs" i det med at overføre mine data?
Med venlig hilsen
Jørgen Frøslund
9500 Hobro

Legacy 9 Deluxe ver. 9.0.0.393 og Windows 10

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5144
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Legacy 7.5 måske gerne Legacy 8

Indlægaf Anne Marie H » tors 02-03-2017 19:36

Du kan sagtens overføre dine data allerede nu.

Dit kundenummer til Legacy 8 Deluxe skulle meget gerne blive tilsendt dig indenfor 24 timer, hvis du har skrevet din mailadresse korrekt. Har du fået en ordrebekræftelse?
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Brugeravatar
Jørgen Frøslund
Indlæg: 103
Tilmeldt: lør 29-10-2005 16:38
Geografisk sted: Hobro
Kontakt:

Re: Legacy 7.5 måske gerne Legacy 8

Indlægaf Jørgen Frøslund » tors 02-03-2017 20:53

Jeg har nu modtaget mit kundenummer og har lukket Legacy 8 op.

Jeg åbnede Legacy 8, klikkede på den runde knap med det blå L, klikkede på Åbn fil, valgte øverste knap Windows dialogboks.
Så åbnede (dobbeltklikkede) jeg i Denne computer c: data - Frøslund2 2016 05 24, men jeg får her IKKE vinduet Konverter slægtsfil.

Jeg får derimod
(Runde knap med blå L) Frøslund2.fdb Legacy Genealogy Software
Frøslund2.Fsd FSD-fil
Frøslund2 - Rc3.RC3-fil
Frøslund2-RGD.RGD RGD-fil

Hvordan får jeg så data-filen over under Dokumenter, men måske skal jeg kopiere Frøslund2.fdb ...

Jeg synes altså ikke rigtig, jeg føler mig tryg ved din brugsanvisning. Du må skære det ud i pap? Tak
Med venlig hilsen
Jørgen Frøslund
9500 Hobro

Legacy 9 Deluxe ver. 9.0.0.393 og Windows 10

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5144
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Legacy 7.5 måske gerne Legacy 8

Indlægaf Anne Marie H » tors 02-03-2017 22:59

Du skal dobbeltklikke på Frøslund2.fdb, som er den egentlige legacy-datafil. De øvrige du nævner er lot hjælpefiler.

Som et lille PS, så er det en dårlig ide at bruge æ, ø og å i filnavne, da de danske bogstaver i visse tilfælde kan give problemer.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Brugeravatar
Jørgen Frøslund
Indlæg: 103
Tilmeldt: lør 29-10-2005 16:38
Geografisk sted: Hobro
Kontakt:

Re: Legacy 7.5 måske gerne Legacy 8

Indlægaf Jørgen Frøslund » fre 03-03-2017 14:59

Kære Anne Marie

Jeg må begynde for fra.

Jeg vil gerne benytte muligheden for at konvertere min slægtsfil og stadig bibeholde en kopi i Legacy 7,5.

Jeg henviser nu til dit indlæg her i Forum "Legacy 8 - Kom godt igang".

Skal jeg begynde med A - eller med B og først derefter begynde med A?

I mine tidligere forsøg opnåede jeg aldrig at "finde" vinduet Konverter slægtsfil

Jeg er ret usikker på hele processen
Med venlig hilsen
Jørgen Frøslund
9500 Hobro

Legacy 9 Deluxe ver. 9.0.0.393 og Windows 10

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5144
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Legacy 7.5 måske gerne Legacy 8

Indlægaf Anne Marie H » fre 03-03-2017 16:02

Jørgen Frøslund skrev:Kære Anne Marie

Jeg må begynde for fra.

Jeg vil gerne benytte muligheden for at konvertere min slægtsfil og stadig bibeholde en kopi i Legacy 7,5.

Jeg henviser nu til dit indlæg her i Forum "Legacy 8 - Kom godt igang".

Skal jeg begynde med A - eller med B og først derefter begynde med A?

I mine tidligere forsøg opnåede jeg aldrig at "finde" vinduet Konverter slægtsfil

Jeg er ret usikker på hele processen


Du skal vælge enten A ELLER B. I dit tilfælde vil jeg vælge A for så bevarer du din Legacy 7-fil.

For C's vedkommende er der også to muligheder, og hvis du har billeder og dokumenter liggende i een mappe i Legacy 7.5, så bruger du funktionen Saml mediefiler Hvis du derimod har dine billeder og dokumenter liggende i flere undermapper, så må du lave flytningen manuelt med Træk-og-Slip fra den gamle Legacy 7.5 til Legacy 8-mappen Media, som ligger her C:\Brugere\<dit navn>\Dokumenter\Legacy Family Tree\Media.

Skriv til mig privat, hvis det fortsat driller, så finder vi en løsning, men hvis du blot har dine sikkerhedskopier af både tekst og billeder, så skal du ikke være bekymret, så er det faktisk ganske uproblematisk.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Brugeravatar
Jørgen Frøslund
Indlæg: 103
Tilmeldt: lør 29-10-2005 16:38
Geografisk sted: Hobro
Kontakt:

Re: Legacy 7.5 måske gerne Legacy 8

Indlægaf Jørgen Frøslund » lør 04-03-2017 19:55

Kære Anne Marie

Der sker virkelig mange mærkelige ting, når man har med computere at gøre. Jeg fandt tilbage til den fil (med det store L), som du rigtigt skrev er min datafil, jeg dobbeltklikkede på den og fik minsandten vinduet konverter med tre muligheder frem på skærmen, hvor jeg naturligvis valgte den øverste, som du anbefalede. Jeg var spændt på, om det nu lykkedes at få konverteret korrekt.

Jeg fik så den største overraskelse i lang tid: Min slægtsside tonede frem som vanligt - men MED BILLEDER. Alt smukt og korrekt, jeg har selvfølgelig ikke været alt igennem, men tilsyneladende er alt på rette plads. Jeg kan ikke gennemskue, hvorfor billederne kom automatisk med - uden at jeg har ændret eller flyttet noget som helst.

God weekend og venlig hilsen
Med venlig hilsen
Jørgen Frøslund
9500 Hobro

Legacy 9 Deluxe ver. 9.0.0.393 og Windows 10


Tilbage til "Download og installation"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster