Ny bruger kan ikke åbne programmet

Få hjælp til download og installation af Legacy.

Redaktører: Testere, Oversættergruppe

AnneMarieDM
Indlæg: 3
Tilmeldt: ons 13-07-2016 22:48
Kontakt:

Ny bruger kan ikke åbne programmet

Indlægaf AnneMarieDM » ons 13-07-2016 23:27

Hej
Eftersom mit gamle program ikke længere opdateres vil jeg nu bruge Legacy. Jeg har downloaded programmet indtastet kodeord osv., og der ligger også en hel masse filer efter installationen på min pc nu, men jeg kan ikke åbne selve programmet, hvor gør jeg det? jeg gætter på at der skal være en blå cirkel med et L i? den der er, når jeg går ind under alle filerne sender mig videre til download siden. men alle filerne er jo installeret tror jeg? jeg kan bare ikke finde det jeg skal åbne selve programmet/databasen med.
Jeg har først lagt det ind under C/programmer x 86/legacy 8 da den selv foreslog det, men har nu også lagt det ind under C/legacy 8 da jeg læser at det er det jeg bør gøre, jeg kan dog ikke få lov at afinstallere noget af det og begynde forfra. Der er også filer under dokumenter, som jeg også læser at der skal være, her kan jeg heller ikke afinstallere eller slette.
Hvad har jeg gjort galt? min pc er opdateret til win10. hvor skal jeg kigge efter eventuelle blokeringer eller mangler under installationen af legacy?
Eller hvad kan det være??
På forhånd tak
Hilsen
Anne Marie

pmn
Indlæg: 13
Tilmeldt: søn 19-06-2016 19:27
Kontakt:

Re: Ny bruger kan ikke åbne programmet

Indlægaf pmn » tors 14-07-2016 06:03

AnneMarieDM skrev:Hej
Eftersom mit gamle program ikke længere opdateres vil jeg nu bruge Legacy. Jeg har downloaded programmet indtastet kodeord osv., og der ligger også en hel masse filer efter installationen på min pc nu, men jeg kan ikke åbne selve programmet, hvor gør jeg det? jeg gætter på at der skal være en blå cirkel med et L i? den der er, når jeg går ind under alle filerne sender mig videre til download siden. men alle filerne er jo installeret tror jeg? jeg kan bare ikke finde det jeg skal åbne selve programmet/databasen med.
Jeg har først lagt det ind under C/programmer x 86/legacy 8 da den selv foreslog det, men har nu også lagt det ind under C/legacy 8 da jeg læser at det er det jeg bør gøre, jeg kan dog ikke få lov at afinstallere noget af det og begynde forfra. Der er også filer under dokumenter, som jeg også læser at der skal være, her kan jeg heller ikke afinstallere eller slette.
Hvad har jeg gjort galt? min pc er opdateret til win10. hvor skal jeg kigge efter eventuelle blokeringer eller mangler under installationen af legacy?
Eller hvad kan det være??
På forhånd tak


Har du prøvet at trykke på "forstørreles glasset" nederst i venstre hjørne og så skrive "legacy"

Dukker den så ikke op?

Mvh Per

AnneMarieDM
Indlæg: 3
Tilmeldt: ons 13-07-2016 22:48
Kontakt:

Indlægaf AnneMarieDM » tors 14-07-2016 10:00

Tak for svar, men det hjalp desværre ikke. Jeg har vedhæftet skærmbilledet når jeg søger.
Vedhæftede filer
legacy søg.png
(34.02 KiB) Downloadet 38 gange
Hilsen

Anne Marie

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5151
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Indlægaf Anne Marie H » tors 14-07-2016 11:08

Du bør læse denne viewtopic.php?t=2659

Du bør bruge de standardplaceringer, Legacy anviser.

Slet først programmet under c:\Legacy.

Download programmet som anvist, og dermed dannes et ikon på dit skrivebord, som du skal klikke på for at åbne det.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

AnneMarieDM
Indlæg: 3
Tilmeldt: ons 13-07-2016 22:48
Kontakt:

Indlægaf AnneMarieDM » fre 15-07-2016 19:42

Tak for svar!
Efter mange forsøg lykkedes det, men!
I nat fik jeg lagt programmet ind, så der kom en genvej på skrivebordet, her går jeg ind og vælger den nederste prøvefil, fint nok, så kan jeg ikke finde ud af at komme ind i det tomme program, da den nu vil have at jeg skal vælge "sample", så jeg starter helt forfra igen med ny installation.
Det går også fint og jeg taster lidt ind, men beslutter ret hurtigt at importere en gedcom fra Family Tree Maker og i andet forsøg efter at læse vejledningen får jeg de godt 3.000 personer mv ind i Legacy.

Men i dag er den blå L - knap væk fra skrivebordet og der er en hvid firkant i stedet, hvad er der sket? Jeg kan ikke komme ind i programmet.

Skal jeg bare starte forfra igen med ny installation?
Vedhæftede filer
skærmbillede legacy.png
(46.43 KiB) Downloadet 25 gange
Hilsen

Anne Marie

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5151
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Indlægaf Anne Marie H » fre 15-07-2016 22:53

Der er noget galt med den måde, du installerer programmet på! Ikonet Legacy8Setup, skal ikke vises på dit skrivebord.

Klik på ikonet, så installeres Legacy igen (og du skal ikke røre ved de indstillinger, som Legacy foreslår).

Når du har kørt installationen, skal der være et ikon, der ser ud som vedlagt. Når du ser det ikon på dit skrivebord, skal du slette ikonet Legacy8Setup.

Klik så på det nye L-ikon og Legacy åbnes, sandsynligvis med visning af Sample-filen. For at åbne/oprette din egen fil skal du klikke på fanen Fil i hovedværktøjslinjen, der skal du så klikke på ikonet Ny fil. Følg derefter anbefalingerne. Du må IKKE gemme den nye fil i en anden mappe end den Legacy forslår (C:\Documents\Legacy Family Tree\Data) - i hvert fald ikke i første omgang. Når du først har lært Legacy bedre at kende, kan du flytte filen til en anden mappe, hvis du ønsker det, men vent med det.

Du skal blot huske, at du skal tage backup, når du lukker Legacy ned, og backup-filen skal gemmes på et eksternt medie, f.eks. i OneDrive, en usb-nøgle el.lign. Backup-filen skal du ikke bruge til noget (forhåbentlig). Den er blot din forsikring, hvis din PC går ned.

Når du har oprettet din egen slægtsfil, vil Legacy automatisk åbne den fil, næste gang du åbner programmet, men dog kun, hvis du har gemt filen i den anbefalede mappe, ref. ovenfor.

Klik på fanen Hjælp i Hovedværktøjslinjen, derefter Hjælp-Indeks. Der kan du finde nogle lektioner og øvelser, som du med fordel kan forsøge dig med, inden du for alvor sætter gang i din egen slægtsfil. Desuden er der ved hvert eneste vindue/funktion, som du åbner en Hjælp-knap, som fortæller dig specifikt om det vindue/den funktion, der arbejder i.

Du kan også købe en dansksproget brugermanual med mange illustrationer her https://www.legacyfamilytree.net/secure/LegacyDansk.htm
Vedhæftede filer
L8.jpg
L8.jpg (2.83 KiB) Vist 10640 gange
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)


Tilbage til "Download og installation"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster