legacy 7 til windows 10

Få hjælp til download og installation af Legacy.

Redaktører: Testere, Oversættergruppe

Brugeravatar
Birthe Skovsende
Indlæg: 7
Tilmeldt: lør 12-04-2008 18:42
Geografisk sted: Haarby
Kontakt:

legacy 7 til windows 10

Indlægaf Birthe Skovsende » fre 12-02-2016 18:15

Hej
Jeg kører en gammel deluxe udgave af Legacy - ver. 7.0.0.109 på min pc (som er en bærbar). Den fungerer fint og jeg er glad for den. Jeg har ikke ønske om at opgradere til legacy 8, hvis det kan undgås.
Men hvad tror I der sker, hvis jeg opgraderer min pc til windows 10. Kan jeg bruge legacy bagefter. Min legacy udgave er jo ældre end 7.5., som jeg forstår virker med w10.
Hilsen
Birthe Skovsende

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5155
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Indlægaf Anne Marie H » lør 13-02-2016 00:24

Det ved jeg ikke, om nogen kan svare på. Det er flere år siden, at jeg selv benyttede så gammel en udgave af Legacy. Jeg forstår dog ikke, hvorfor du ikke vil opdatere Legacy, når du synes, at det er OK at opdatere Windows?

Jeg synes, at du skal opgradere - i hvert fald til seneste udgave af Legacy 7. Det koster ikke noget. Det vil jeg i øvrigt foreslå alligevel, INDEN du evt. opdaterer til Legacy 8. Ved at fortsætte med at arbejde i så gammel en version risikerer du, at programmet en dag fejler, og så mister du måske værdifulde data.

I øvrigt indeholder de nyere versioner jo også en masse gode, nye funktioner, som du kan få stor glæde af.

Du kan opdatere til seneste udgave af Legacy 7, som hedder 7.5.0.286 her http://legacydansk.com/?page=help_downloadVersion

Din fil bliver automatisk opdateret til den nye version første gang, du åbner den, du skal blot klikke Ja til at det må ske.

God fornøjelse.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Brugeravatar
Birthe Skovsende
Indlæg: 7
Tilmeldt: lør 12-04-2008 18:42
Geografisk sted: Haarby
Kontakt:

Indlægaf Birthe Skovsende » lør 13-02-2016 15:25

Hej.
Jeg har altid haft en del der skulle checkes, ændres, fejl og omplaceringer m.m. når jeg har opdateret. Den tid har jeg villet spare. Det samme med windows.
Men vi bliver efterhånden nødt til at opgradere, enten vi vil eller ej, hvis vi vil have det hele til at fungere.
Jeg forsøger med Legacy 7.5. og du får tak for dit svar.
Hilsen
Birthe Skovsende

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5155
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Indlægaf Anne Marie H » lør 13-02-2016 17:35

Husk backup på et eksternt medie, en usb-stick el.lign., inden du opdaterer, både Legacy og Windows :D
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

jfh
Indlæg: 67
Tilmeldt: tors 02-03-2006 14:26
Geografisk sted: 2000
Kontakt:

Indlægaf jfh » man 15-02-2016 01:39

Jeg "faldt over" dit spørgsmål. Hvis jeg forstår det ret, ligger dine slægtsdate på en Windows7-maskine. Jeg forstår det også således, at hvad der fungerer skal man ikke bare lige ændre på. Det er i hvert fald den holding, jeg har til Edb-programmer. Jeg er enig med AMH om, at du roligt kan opdatere til version 7.5, som hun skriver.

Må jeg "besvære" dig med min erfaring?

Mine data ligger på en stationær maskine med Windows7 - Legacy 8. På en bærbar med windows 10 har jeg overført en kopi - både fra Legacy 7.5 og 8 - som forsøg. Både Legacy 7.5 og 8. kører ganske udmærket, MEN skriften er noget "Uldent", og det er som om de 2 systemer ikke helt kan enes på det område. Det kan selvfølgelig være mine evner, der ikke rækker, men jeg har - som du - ikke lyst til at bruge tid og kræfter på, at indstille "dit og dat", så jeg beholder mine slægtsdate på den stationære med windows7 og Legacy8.

Mht opdatering til Legacy8 vil jeg sige. Såfremt du benytter de basale funktioner i Legacy7.5 (også deluxe), altså at holde styr på hvem er hvem i forhold til hvem mv., kan jeg ikke se nogen grund til at opdatere til Legacy8. Jeg skiftede til Legacy8, da jeg havde et håb om, at "udskrift-programmet" (altså til papir) nu var uden tidligere "børnesygdomme". Det er det efter min overbevisning ikke.

Nu får jeg nok "hug", men jeg skriver ud fra bedste overbevisning. Så det går nok.

Venlig hilsen
Jørgen

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5155
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Indlægaf Anne Marie H » man 15-02-2016 10:01

Problemet med at bibeholde de gamle programmer,, der fungerer, "skal man ikke udskifte", som du skriver, er at disse programmer på et tidpunkt har såkaldt "end of life". Dvs. at producenterne stopper med at vedligeholde dem, og så er man virkelig på den, når programmet eller styreprogrammet crasher. Eller hvad der for nogle er endnu værre, hackere har frit spil, for der lukkes ikke huller....

Vedr. udskrifter, så er de forskellige rapporter, tavler og bøger dækkende for 1999 brugere ud af 2000 :) De ønsker Jørgen har til udskrifter, kommer Legacy nok aldrig til at kunne opfylde, selvom man selvfølgelig aldrig skal sige aldrig...

Den uldne skrift, som du nævner, er væk efter seneste opdatering af Windows 10 :D Det understreger vel egentlig blot pointen, nemlig at det er en ganske god ide altid at sørge for at have sine programmer opdaterede.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Brugeravatar
Birthe Skovsende
Indlæg: 7
Tilmeldt: lør 12-04-2008 18:42
Geografisk sted: Haarby
Kontakt:

Indlægaf Birthe Skovsende » ons 17-02-2016 16:51

Hej igen.
Jeg er almindeligvis ikke een der graver mig ned med gamle programmer, men jeg lader nok andre klare "børnesygdommene" - jeg har nu opgraderet til 7.5. og håber så det hele er med. (Jeg tager altid back-up). Ser foreløbig fint ud. Tak for snakken :wink:
Hilsen Birthe Skovsende


Tilbage til "Download og installation"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster