Overførsel til ny PC

Få hjælp til download og installation af Legacy.

Redaktører: Testere, Oversættergruppe

Marianne Meyer
Indlæg: 4
Tilmeldt: ons 12-02-2014 22:01
Geografisk sted: Hillerød
Kontakt:

Overførsel til ny PC

Indlægaf Marianne Meyer » man 30-11-2015 16:18

Jeg har både legacy8 og deluxe liggende på en gammel bærbar PC som er ved at lukke ned. Nu sidder jeg med den nye PC og er usikker på hvordan jeg overfører både programmerne og Data til den. Jeg har fået en til at lave en extern opdatering af alle data fra den gamle PC. Men skal jeg downloade legacy igen? Også for at få registreret den nye PC hos Legacy ift. opdateringer.

Venlig hilsen
Marianne Meyer
E mail : mogsmeyer@hotmail
Marianne Meyer

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5155
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Overførsel til ny PC

Indlægaf Anne Marie H » man 30-11-2015 17:11

Marianne Meyer skrev:Jeg har både legacy8 og deluxe liggende på en gammel bærbar PC som er ved at lukke ned. Nu sidder jeg med den nye PC og er usikker på hvordan jeg overfører både programmerne og Data til den. Jeg har fået en til at lave en extern opdatering af alle data fra den gamle PC. Men skal jeg downloade legacy igen? Også for at få registreret den nye PC hos Legacy ift. opdateringer.

Venlig hilsen
Marianne Meyer
E mail : mogsmeyer@hotmail


Du skal blot downloade Legacy herfra http://legacydansk.com/?page=downloadLegacy

Indtast dit kundenummer til Legacy Deluxe, så kører det :D og du skal ikke foretage dig mere. Legacy skal nok finde dig, så du får besked om opdateringerne.

Dine data- og billedfiler skal du blot flytte over via f.eks. en usb-nøgle.

Hvis ikke du har ændret i standardplaceringerne, så finder du datafilerne her C:\Documents\Legacy Family Tree\Data og billedfilerne her C:\Documents\Legacy Family Tree\Media

Datafilerne er de filer, der har endelsen .fdb

Backup-filer har endelsen .zip, og dem skal du ikke bruge, men blot sikre dig, at du har en ny backup, inden du flytter de ovennævnte filer, så du er sikker på, at du har din forsikring i orden, hvis noget skulle gå galt under flytningen.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Marianne Meyer
Indlæg: 4
Tilmeldt: ons 12-02-2014 22:01
Geografisk sted: Hillerød
Kontakt:

Re: Overførsel til ny PC

Indlægaf Marianne Meyer » man 16-01-2017 16:57

Jeg har tidligere fået svar vedr. overførsel af Legacy til ny PC i 2015. Det gik fint.
Jeg kører nu med Legacy 8.0. Og Windows 10.
men jeg fik ikke overført Legacy de luxe, fordi jeg fik det indtryk, at den ikke kunne køre sammen med Windows 10.
Nu er jeg interesseret i at arbejde med de luxe igen, og vil gerne købe den på ny udgave.
Men er usikker på om den nu samarbejder med Win 10.

Et andet problem jeg har, er, at jeg ikke kan finde mit kundenummer.
Har I det registreret?? Jeg forstår, at man skal bruge det ved opgraderinger og køb af de luxe.

Ser frem til jeres hjælp og svar.

Venlig hilsen Marianne Meyer
mogsmeyer@hotmail.com
Marianne Meyer

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5155
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Overførsel til ny PC

Indlægaf Anne Marie H » man 16-01-2017 17:13

Marianne Meyer skrev:Jeg har tidligere fået svar vedr. overførsel af Legacy til ny PC i 2015. Det gik fint.
Jeg kører nu med Legacy 8.0. Og Windows 10.
men jeg fik ikke overført Legacy de luxe, fordi jeg fik det indtryk, at den ikke kunne køre sammen med Windows 10.
Nu er jeg interesseret i at arbejde med de luxe igen, og vil gerne købe den på ny udgave.
Men er usikker på om den nu samarbejder med Win 10.

Et andet problem jeg har, er, at jeg ikke kan finde mit kundenummer.
Har I det registreret?? Jeg forstår, at man skal bruge det ved opgraderinger og køb af de luxe.

Ser frem til jeres hjælp og svar.

Venlig hilsen Marianne Meyer
mogsmeyer@hotmail.com


Legacy 8 og Legacy Deluxe er et og samme program, som du skriver det, lyder det som om, du har Legacy installeret 2 gange. Det skal du ikke!

Hvis du tidligere har købt Legacy 8 Deluxe, så skal du blot indtaste det kundenummer, du har fået tilsendt, så åbnes Deluxe-funktionerne automatisk.
Til Legacy 8 begynder dit kundenummer med 8.... Hvis du ikke kan finde nummeret, så skal du blot skrive en mail til customerservice@legacyfamilytree.com - oplys hvornår du ca. købte programmet og angiv hvilken mail-adresse, du brugte ved købet (hvis det er en anden end den, du sender fra).

Så får du tilsendt dit kundenummer igen og kan indtaste det i det program, du allerede har på din PC - du skal IKKE downloade programmet igen.
Legacy 8 kører fint sammen med Windows 10, hvad du jo også kan konstatere allerede.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)


Tilbage til "Download og installation"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster