Fejl med Legacy14.dbm

Få hjælp til download og installation af Legacy.

Redaktører: Testere, Oversættergruppe

halmholt
Indlæg: 135
Tilmeldt: tirs 04-10-2005 21:58
Geografisk sted: Sæby
Kontakt:

Indlægaf halmholt » fre 10-04-2015 20:52

Hej amh

Jeg har nu flyttet den slettede fil tilbage fra papirkurven

Så har jeg slettet installationen og geninstalleret uden resultat.

Så har jeg kørt alle punkter i filvedligeholdelse , eksporteret databasen og genindlæst exportfilen - stadig uden resultat

Er det kun mig, der har dette problem ?
halmholt

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5151
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Indlægaf Anne Marie H » fre 10-04-2015 21:44

halmholt skrev:Hej amh

Jeg har nu flyttet den slettede fil tilbage fra papirkurven

Så har jeg slettet installationen og geninstalleret uden resultat.

Så har jeg kørt alle punkter i filvedligeholdelse , eksporteret databasen og genindlæst exportfilen - stadig uden resultat

Er det kun mig, der har dette problem ?


Ja, jeg har ikke kendskab til andre, der har oplevet problemet. Jeg vil spørge amerikanerne, hvad de vil foreslå for at løse dit problem
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

baertel
Tester
Indlæg: 1222
Tilmeldt: søn 22-05-2005 12:56
Geografisk sted: 2670 Greve
Kontakt:

Indlægaf baertel » lør 11-04-2015 11:01

Omdøb setup-filen til LegacyNew.exe og prøv igen.

Har du prøvet at bruge Sample.fdb i stedet for din egen familie-fil ?
mvh
Leif Bærtelsen


Versioner: Betaer og GR deluxe ;-)
Windows 11, 64 bit

halmholt
Indlæg: 135
Tilmeldt: tirs 04-10-2005 21:58
Geografisk sted: Sæby
Kontakt:

Indlægaf halmholt » søn 12-04-2015 15:52

Hej Anne Marie og Baertel

Jeg kan ikke omdøbe setup-filen- den kommer ned i folder /downloads/, men omdøb er ikke en option ved højreklik

Jeg har også prøvet at arbejde med Sample.fdb , men det gir samme resultat som min egen familiefil : Jeg kan ikke starte L8 normalt

Men jeg har nu taget min export-database og indlæst i min bærbare PC og her kører det uden problemer

Jeg kører windows7 Home på begge PCer og har nyeste opdatering af Legacy begge steder.



Da jeg kørte fejlvedligeholdelse fik jeg nogle mystiske fejlmeldinger :

Der var 3 personer, hvor referencen til det foretrukne par er fjernet. For alle 3 personer gælder, at de kun har et forældrepar og der er ikke noget galt med referencen

Så har jeg 9 personer med denne fejl :
Efternavn ("van Dijk") for personen med RIN 2156 er ikke identisk med alternativt efternavn. Personens efternavn =Van Dijk, ID=332 Soundex D200, alternativ efternavn= Van Dijk, ID=333 , Soundex =D200 . Ændrer alternativ til at matche efternavnet.

De andre 8 fejlmeddelelser er identiske bortset fra RINnr

Jeg har ikke noteret alternativ navn ved nogen af disse Van Dijker


Tusind tak for Jeres indsats- håber at det lykkes
halmholt

baertel
Tester
Indlæg: 1222
Tilmeldt: søn 22-05-2005 12:56
Geografisk sted: 2670 Greve
Kontakt:

Indlægaf baertel » man 13-04-2015 16:06

Flyt evt. download-filen før omdøbning.
Eller marker filen og tryk F2.

Filen (Legacy8Setup.exe) kan også findes i Dokumenter\Legacy Family Tree\_AppData
mvh
Leif Bærtelsen


Versioner: Betaer og GR deluxe ;-)
Windows 11, 64 bit

halmholt
Indlæg: 135
Tilmeldt: tirs 04-10-2005 21:58
Geografisk sted: Sæby
Kontakt:

Indlægaf halmholt » tirs 14-04-2015 21:29

Hej Baertel
Der sker ikke noget når jeg trykker F2 efter markering af setup-filen

Så har jeg prøvet "Show in folder" og "open download folder" og får denne fejlmeddelelse

C\windows\system32\config\systemprofile\ducuments\downloads
henviser til en placering, som ikke er tilgængelig.... muligvis flyttet.

Jeg har kigget i Dokumenter\legacyFamilyTree\AppData og fundet en setupfil til L8. Den er oprettet 5.3.2015 -den er version 8.0.0 af 4.12.2013

Skal jeg prøve at omdøbe den og installere fra den ? det er vel ikke den gældende version ?
halmholt

baertel
Tester
Indlæg: 1222
Tilmeldt: søn 22-05-2005 12:56
Geografisk sted: 2670 Greve
Kontakt:

Indlægaf baertel » ons 15-04-2015 18:15

Versionen som ligger i _AppData er altid den seneste. Prøv den.

Jeg er lidt bange for at dit problem ikke er et Legacy-problem, men et windows-problem. Det baserer jeg bl.a. på den fejlmeddelelse du skrev om sidst.

Har du oprettet en brugerkonto i windows? Er du administrator på systemet.
Prøv at oprette en ny bruger med administrative rettigheder.

Forslag til systemvedligeholdelse:

I Startmenuen vælg Kør. Skriv sfc i feltet og klik ok. Dette kontrollerer om dine systemfiler er ok. Windows vil erstatte manglende eller defekte systemfiler.

Vælg fanen Funktioner og klik Undersøg nu.

Kontroller dine diske og dit system. - Klik computer, højreklik på C: og vælg egenkaber, vælg diskoprydning.

Et program som jeg selv bruger til vedligehold af windows er: http://www.tweaking.com/ - Windows Repair (All in One).
Er der problemer med brugen, så spørg.

Tilføjelse:
Se også https://support.microsoft.com/da-dk/kb/947215
Dette link er også et af de links Legacy henviste til.
mvh
Leif Bærtelsen


Versioner: Betaer og GR deluxe ;-)
Windows 11, 64 bit

halmholt
Indlæg: 135
Tilmeldt: tirs 04-10-2005 21:58
Geografisk sted: Sæby
Kontakt:

Indlægaf halmholt » tors 16-04-2015 10:13

Hej Baertel

Jeg har en brugerkonto med administratorrettigheder- ikke andre.

Mener du at jeg har brug for flere ?

Jeg har kørt sfc

Hvor finder jeg fanen Funktioner ?
halmholt

halmholt
Indlæg: 135
Tilmeldt: tirs 04-10-2005 21:58
Geografisk sted: Sæby
Kontakt:

Indlægaf halmholt » tors 16-04-2015 16:25

Hej Baertel

jeg har nu også kørt diskoprydning på C:

jeg har også kørt Tweaking.com

69 reparse points blev fixet

i Registry databasen blev de 25 default funktioner repareret

Der blev lavet back-up og gendannelsespkt først

Efter genstart har jeg afinstalleret L8 og nyindlæst L8

Men mit problem er uændret
halmholt

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5151
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Indlægaf Anne Marie H » tors 16-04-2015 17:31

Du er velkommen til at sende din slægtsfil til mig, så skal jeg lige teste, om den giver problemer her. Send filen i privat mail.

Ellers får vi følgende 'opskrift' på problemet fra Legacy:
When you get "Error opening the Event Initialization file. C/Windows/System32/config/systemprofile/documents/Legacy Famil Tree/AppData/DBM/Legacy14.dbm is not a vaild path" and "Error opening Profile" see visit Microsoft Support. Repairing your Windows Registry will fix the problem. There are several utilities available to do this. Some cost money and some are free. We have had success with Ccleaner from Piriform. You can download the free version at http://www.piriform.com/ccleaner/download. Optionally visit http://download.cnet.com/Free-Window-Re ... 06555.html. This is a reputable site that also offers a program called Free Window Registry Repair. The download is free and there is a video preview that you can watch.

Det er altså ikke Legacy, men Windows, der skaber problemet, som Baertel allerede har nævnt.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

baertel
Tester
Indlæg: 1222
Tilmeldt: søn 22-05-2005 12:56
Geografisk sted: 2670 Greve
Kontakt:

Indlægaf baertel » tors 16-04-2015 22:28

halmholt skrev:Hej Baertel

Jeg har en brugerkonto med administratorrettigheder- ikke andre.

Mener du at jeg har brug for flere ?

Jeg har kørt sfc

Hvor finder jeg fanen Funktioner ?


Undskyld, der er vist faldet et par ord ud.

Klik computer, højreklik på C: og vælg egenkaber, vælg fanen Funktioner og klik Undersøg nu. (Denne indstilling vil undersøge disken for fejl.)

Huskede du at omdøbe installationsfilen før ny installation.
mvh
Leif Bærtelsen


Versioner: Betaer og GR deluxe ;-)
Windows 11, 64 bit

halmholt
Indlæg: 135
Tilmeldt: tirs 04-10-2005 21:58
Geografisk sted: Sæby
Kontakt:

Indlægaf halmholt » søn 19-04-2015 13:28

Hej Baertel

Jeg har prøvet dit forslag med højreklik på C: og vælge egenskaber. Dette førte til CHKDSK hvilket er udført. Jeg har også kørt Piriform igen og jeg har omdøbt installationsfilen fra \Appdata\ til LegacyNew.Exe og benyttet denne til ny installation efter at have slettet Legacy8. Og stadig samme fejlmeddelelse

Jeg overvejer nyinstallation af Windows
halmholt

baertel
Tester
Indlæg: 1222
Tilmeldt: søn 22-05-2005 12:56
Geografisk sted: 2670 Greve
Kontakt:

Indlægaf baertel » søn 19-04-2015 14:28

Tidligere lurede jeg på om det er din windows brugerprofil som giver problemer. Hvis du alligevel spekulerer på at starte windows forfra, var det måske en ide at prøve at rette din brugerprofil: http://windows.microsoft.com/da-dk/wind ... =windows-7

Har du fået testet din familiefil ?

Kontrolpanel > Administration > Logbog > Brugerdefinerede visninger > Administrative hændelser -- her kan du måske finde sport der peger på årsagen til dit problem.
mvh
Leif Bærtelsen


Versioner: Betaer og GR deluxe ;-)
Windows 11, 64 bit

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5151
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Indlægaf Anne Marie H » man 20-04-2015 11:34

Jeg har nu testet halmholts familiefil, og der er ikke fundet nogle fejl. Filen påvirker ikke min udgave af Legacy på nogen måde :D

Filvedligeholdelse kørt uden anmærkninger.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

prebengk
Indlæg: 85
Tilmeldt: ons 09-07-2008 18:31
Kontakt:

Indlægaf prebengk » man 20-04-2015 11:49

Til Halmholt.
Prøv at lukke din virusscanner inden du installer Legacy.
Nogle Virusscanner programmer kan give en masse problemer ved installation af programmer.
Husk efter installation at genstarte din virusscanner, hvis den ikke selv gør det.
Mvh
Preben Gravgaard Kristensen


Tilbage til "Download og installation"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster