Legacy 6 Download Hjælp

Få hjælp til download og installation af Legacy.

Redaktører: Testere, Oversættergruppe

Brugeravatar
Maya
Indlæg: 7
Tilmeldt: tors 28-02-2008 17:22
Geografisk sted: Sjælland og øerne
Kontakt:

Legacy 6 Download Hjælp

Indlægaf Maya » ons 12-03-2014 21:27

Hej. Jeg har altid været ret glad for version 6 og nu med ny PC, vil jeg have den igen. Men, men når jeg downloader, kommer der en vindue med en install kode, som de har sendt på mail, men den virker ikke !! Jeg har prøvet flere gange ? :roll: Hvad gør jeg nu ?
Med Venlig hilsen Maya
Ikonbilledet: Maya, da hun var meget ung :-)

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5144
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Indlægaf Anne Marie H » ons 12-03-2014 22:09

Det korte svar er: Opgrader til Legacy 8!

Amerikanerne er forlængst holdt op med at servicere/supportere Legacy 6, så når der 'går kage' i det, så risikerer du at løbe ind i en masse problemer. Det samme gør sig gældende for Legacy 7.5. Jeg har godt nok en opdatering i Beta-udgave, men den er ved at være halvgammel, så jeg tror faktisk ikke den bliver udgivet. Så gå i gang med Legacy 8. Begynd med gratisudgaven, og leg lidt med sample-filen, inden du konverterer din slægtsfil. Og følg opskriften jeg har givet i opslaget i Download og installation.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Brugeravatar
Maya
Indlæg: 7
Tilmeldt: tors 28-02-2008 17:22
Geografisk sted: Sjælland og øerne
Kontakt:

Indlægaf Maya » ons 12-03-2014 22:30

ØV Anne Marie :-( Men mange tak for dit svar :wink:
Med Venlig hilsen Maya

Ikonbilledet: Maya, da hun var meget ung :-)

Brugeravatar
BLS
Indlæg: 29
Tilmeldt: ons 05-10-2011 18:56
Geografisk sted: ...i eksil
Kontakt:

Indlægaf BLS » ons 12-03-2014 23:46

amh skrev:Det korte svar er: Opgrader til Legacy 8!

Amerikanerne er forlængst holdt op med at servicere/supportere Legacy 6, så når der 'går kage' i det, så risikerer du at løbe ind i en masse problemer. Det samme gør sig gældende for Legacy 7.5. Jeg har godt nok en opdatering i Beta-udgave, men den er ved at være halvgammel, så jeg tror faktisk ikke den bliver udgivet. Så gå i gang med Legacy 8. Begynd med gratisudgaven, og leg lidt med sample-filen, inden du konverterer din slægtsfil. Og følg opskriften jeg har givet i opslaget i Download og installation.


Med fare for at lyde som en sur gammel mand synes jeg faktisk ikke dette er i orden! Det går alt for stærkt - flere vil gerne have aflivet de fleste børnesygdomme i 8eren før de skifter, og det er vist ikke nok endnu! Så er der også dem der ikke mener de ændringer/nye ting i 8eren er guds gave til menneskene og stadig foretrækker 7.5eren. Jeg ved godt der er mange der vil sige : "bare ærgerligt...Sonnyboy" men alligevel!

Preben G
Indlæg: 8
Tilmeldt: man 27-06-2005 12:57
Geografisk sted: Jersie Strand
Kontakt:

Indlægaf Preben G » tors 13-03-2014 06:18

Du skriver at de sender en installér kode.
Er det ikke en kode til at oplukke programmet med,
så du kan installere det (legacy6) eller linende
Den skal bruges når du skal åbne programmet.

M V H
Preben

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5144
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Indlægaf Anne Marie H » tors 13-03-2014 09:43

BLS skrev:
amh skrev:Det korte svar er: Opgrader til Legacy 8!

Amerikanerne er forlængst holdt op med at servicere/supportere Legacy 6, så når der 'går kage' i det, så risikerer du at løbe ind i en masse problemer. Det samme gør sig gældende for Legacy 7.5. Jeg har godt nok en opdatering i Beta-udgave, men den er ved at være halvgammel, så jeg tror faktisk ikke den bliver udgivet. Så gå i gang med Legacy 8. Begynd med gratisudgaven, og leg lidt med sample-filen, inden du konverterer din slægtsfil. Og følg opskriften jeg har givet i opslaget i Download og installation.


Med fare for at lyde som en sur gammel mand synes jeg faktisk ikke dette er i orden! Det går alt for stærkt - flere vil gerne have aflivet de fleste børnesygdomme i 8eren før de skifter, og det er vist ikke nok endnu! Så er der også dem der ikke mener de ændringer/nye ting i 8eren er guds gave til menneskene og stadig foretrækker 7.5eren. Jeg ved godt der er mange der vil sige : "bare ærgerligt...Sonnyboy" men alligevel!


Det er jo helt almindeligt, at når nye produkter kommer på markedet, så stopper opdateringerne af tidligere versioner, og der sættes en såkaldt "end of life" på et tidspunkt - det er forlængst nået for Legacy 6, som blev erstattet af Legacy 7 for mange år siden. Den Legacy 6 jeg har, er dateret november 2007. Jeg kunne aldrig drømme om at opfordre nogen bruger til at geninstallere et produkt, som jeg ved vil kunne give brugeren problemer, og som der ikke vil kunne tilbydes en løsning på.

Legacy 7 blev erstattet af Legacy 7.5 for 3-4 år siden, og nu er den så erstattet af Legacy 8. Amerikanerne har ikke sat "end of life" på Legacy 7.5 endnu, men som jeg skriver, der kommer sandsynligvis ikke flere opdateringer til 7.5. Det betyder naturligvis ikke, at de der allerede har Legacy 7.5 ikke kan fortsætte med at bruge den i en periode fremover, men jeg vil aldrig foreslå, at brugere af Legacy 6 skal opgradere til et produkt, der er på vej ud - så derfor Legacy 8 med eller uden børnesygdomme.

Og så et lille PS: Da Legacy blev opgraderet fra 6 til 7 - var der også fuldstændig røre i andedammen hos brugerne. Der var ikke den ting, der ikke var galt (det er måske det, der har afholdt Maya fra at opdatere? og det er jo en skam, når man hører, hvor glade brugerne nu er for den udgave ;)). Det er sådan det er, når der kommer nye IT-produkter i brug. Jeg har arbejdet med IT og Data i 30 år, og jeg har endnu ikke oplevet, at der ikke var 'ballade', så deeet...
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Brugeravatar
BLS
Indlæg: 29
Tilmeldt: ons 05-10-2011 18:56
Geografisk sted: ...i eksil
Kontakt:

Indlægaf BLS » tors 13-03-2014 13:20

Åh Anne - jeg har skam også arbejdet med IT i mange år, så jeg kender det du beskriver, men end ikke Osama Bill Gates stopper opdateringen af det gamle når det nye er under et år gammelt - det er det jeg er lidt utilfreds med og ikke synes er i orden og ikke noget med Legacy 6. XP blev skam opdateret meget længe efter de nye kom frem, faktisk var den jo med til at springe en generation over også... Desuden ved vi jo godt at forskellige firmaer jo benytter opdateringer/nye versioner til at tjene penge!

Men jeg skifter nu også til 8eren på et tidspunkt (legacy ikke windows! :wink: ), men det haster såmænd ikke... :?

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5144
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Indlægaf Anne Marie H » tors 13-03-2014 13:28

BLS skrev:Åh Anne - jeg har skam også arbejdet med IT i mange år, så jeg kender det du beskriver, men end ikke Osama Bill Gates stopper opdateringen af det gamle når det nye er under et år gammelt - det er det jeg er lidt utilfreds med og ikke synes er i orden og ikke noget med Legacy 6. XP blev skam opdateret meget længe efter de nye kom frem, faktisk var den jo med til at springe en generation over også... Desuden ved vi jo godt at forskellige firmaer jo benytter opdateringer/nye versioner til at tjene penge!

Men jeg skifter nu også til 8eren på et tidspunkt (legacy ikke windows! :wink: ), men det haster såmænd ikke... :?


Du supporterer selvfølgelig L7.5, men de opdaterer ikke - dermed mener jeg, at der ikke udvikles mere på det, og evt. mindre fejl, der ikke har indflydelse på programmets funktioner rettes ikke, hvis der skulle dukke noget sådant op.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Brugeravatar
John Mich
Indlæg: 29
Tilmeldt: søn 22-05-2005 16:53
Geografisk sted: Tikøb
Kontakt:

Download og installation

Indlægaf John Mich » man 24-03-2014 20:03

Hej Maya
Jeg kan måske hjælpe dig med Legacy 6.
Ring +4536965912
Eller send en privat mail til: j.h.mich@gmail.com
Med venlig hilsen
John Mich.


Tilbage til "Download og installation"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster