Slægtstræ visning melder fejl

Få hjælp til slægtstavler, tilføjelsesprogrammet der følger med Legacy 7 og nyere.

Redaktører: Testere, Oversættergruppe

annesen
Indlæg: 6
Tilmeldt: lør 11-10-2008 20:04
Geografisk sted: Sønderborg
Kontakt:

Slægtstræ visning melder fejl

Indlægaf annesen » tirs 22-09-2020 12:23

Hej Legacy Forum!

Jeg har tidligere oplevet fejl i forbindelse med Legacy-opdateringer, hvor løsningen var at man skulle slette filer i c-drevet (Legacy-mappen) og så virkede Legacy igen. Om det er tilfældet igen ved jeg ikke, måske kan I hjælpe mig.

Efter sidste opdatering, virker muligheden for slægtstræ ikke. Jeg har geninstalleret Legacy, men fejlen er der stadig.

Fejl-meddelelsen er vedhæftet som billede.

Jeg håber ikke der skal en større operation i gang igen, men ser spændt frem til en løsning.


Venlig Hilsen

Torben Sørensen
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5144
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Slægtstræ visning melder fejl

Indlægaf Anne Marie H » tirs 22-09-2020 15:05

Luk Legacy og genstart din computer (det er ikke nok at lukke, den skal genstartes).
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

annesen
Indlæg: 6
Tilmeldt: lør 11-10-2008 20:04
Geografisk sted: Sønderborg
Kontakt:

Re: Slægtstræ visning melder fejl

Indlægaf annesen » ons 23-09-2020 08:55

Hej Anne Marie!

Det har jeg gjort og jeg prøver hver dag, men med samme resultat. Før opdateringen, var der ingen problemer.

Det der undre mig er, at der ikke er andre der har samme problem. Så jeg nærmere mig en helt ny installation, hvis ikke Legacy's bagland har en løsning.

Jeg må se om der ikke kommer et hjælpende forslag en af dagende :-)

Rigtig god dag!

Hilsen
Torben Sørensen

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5144
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Slægtstræ visning melder fejl

Indlægaf Anne Marie H » ons 23-09-2020 12:37

Hvilken firewall/antivirus bruger du? Det er så oftest den, der har blokeret en eller flere filer, som så giver fejl. Det er især BullGuard, der laver det nummer, men også et par andre, som jeg ikke lige kan komme på.

Prøv at geninstallere, for det er helt givet i opdateringen, der er noget gået galt, og language-filen er ikke kommet med af en eller anden grund. Jeg tror ikke, at det er nødvendigt at nyinstallere. Bare gå til hjemmesiden og klik op opdateringslinket http://legacydansk.com/?page=downloadLegacy , så tror jeg, at det løser sig.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

annesen
Indlæg: 6
Tilmeldt: lør 11-10-2008 20:04
Geografisk sted: Sønderborg
Kontakt:

Re: Slægtstræ visning melder fejl

Indlægaf annesen » tors 24-09-2020 15:30

Hej Anne Marie!

Da jeg havde fulgt alle dine råd, tog jeg chancen og slettede indholdet i mappen: c:\Program Files (x86)\Legacy9\LegacyCharting\

Geninstallerede Legacy og så fungerede det.

Havde også stoppet BullGuard og andre sikkerhedsprogrammer, men det hjalp ikke i dette tilfælde.

Så en mulig løsning, hvis andre skulle støde på problemet. Og så tilbage til slægtsarbejdet og tak for den gode dialog her på siden :)

Hilsen
Torben Sørensen

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5144
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Slægtstræ visning melder fejl

Indlægaf Anne Marie H » fre 25-09-2020 13:54

Dejligt, at du fandt løsningen.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)


Tilbage til "Legacy Charting"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster