Kan man redigere i slægtstavler?

Få hjælp til slægtstavler, tilføjelsesprogrammet der følger med Legacy 7 og nyere.

Redaktører: Testere, Oversættergruppe

Lisbeth Toft Lauritzen
Indlæg: 38
Tilmeldt: søn 18-03-2012 20:08
Kontakt:

Kan man redigere i slægtstavler?

Indlægaf Lisbeth Toft Lauritzen » tirs 30-05-2023 08:41

Jeg har ikke brugt Legacy Charting før, men nu vil jeg gerne bruge det, og jeg er nok lidt for sent ude. Baggrunden er følgende:
I vores familie har vi en gammel dåbskjole, syet af min oldemor til min morfar og hans søskende. Nu skal dåbskjolen igen i brug (på søndag!), og jeg vil gerne lave en oversigt over alle dem (som jeg har kendskab til), der er døbt i kjolen. Jeg laver en slægtstavle hvor jeg starter med min oldemor og 'descendants', og det ser fint ud. MEN, ikke alle hendes efterfølgere er jo døbt i kjolen, og jeg vil gerne markere dem, der er. Kan man redigere i slægtstavlen, altså med en eller anden markering, f.eks. farve eller skrift, markere de personer, der er døbt i kjolen?
Hvis man skal have udskrevet slægtstavlen, og bare har en almindelig printer hjemme, skal man så have fat i et trykkeri?
Og hvor retter man 'sprog' fra engelsk til dansk, så der f.eks. kommer til at stå f. for født, og ikke b. for born.
Jeg vil være taknemmelig for hurtigt svar.
Venlig hilsen
Lisbeth Toft Lauritzen

Legacy 9

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5144
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Kan man redigere i slægtstavler?

Indlægaf Anne Marie H » tirs 30-05-2023 15:12

Sprog rettes under "Hjælp & Indstillinger" (Help & Options).

Du kan ikke slette i Charting, men du må så lave en ny fil, dvs. marker de personer, det drejer sig om med f.eks. Mærke 1. Eksporter så en ny Legacy-fil indeholdende kun de personer, med Mærke 1
Eksport.jpg


Det kan kun lade sig gøre, hvis de personer, der har båret kjolen en blodbeslægtede/direkte efterkommere af den ældste, der har båret dåbskjolen.

Ellers kan du måske gøre det, at du f.eks. kun viser billede på tavlen af de personer, der har båret dåbskjolen.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Lisbeth Toft Lauritzen
Indlæg: 38
Tilmeldt: søn 18-03-2012 20:08
Kontakt:

Re: Kan man redigere i slægtstavler?

Indlægaf Lisbeth Toft Lauritzen » ons 31-05-2023 08:56

Tak for svaret. Det er vist noget jeg skal arbejde mere grundigt med. Der er så mange muligheder i Legacy, det er 'bare' om at udnytte dem.
Jeg laver en 'hjemmestrikket' løsning til på søndag.

Venlig hilsen
Lisbeth
Venlig hilsen
Lisbeth Toft Lauritzen

Legacy 9


Tilbage til "Legacy Charting"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster