Sæt anefarve

Få hjælp til opsætning af skærmvisning og andre generelle indstillinger i Legacy

Redaktører: Testere, Oversættergruppe

Palle B Hansen
Indlæg: 12
Tilmeldt: fre 15-09-2023 21:45
Kontakt:

Sæt anefarve

Indlægaf Palle B Hansen » ons 20-09-2023 22:06

Hvordan fjerner jeg mand over mandens navn i familievisning, (Og også ved hustru ved kvinden)
Så er der sat en rød farvet bjælke under mandens navn i Familievisning
Hvis jeg i funktioner sæt anefarver, siger fjern alle gr. 1 farver, og også i gr. 2, så vender bjælken tilbage i gr. 1 ?
VH Palle

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5160
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Sæt anefarve

Indlægaf Anne Marie H » ons 20-09-2023 22:40

Hvis jeg forstår dig rigtigt, så kan du ikke fjerne ordene Mand og Hustru, og hvis du har markeret, at du vil have fremhævet personer, der er markeret som nulevende, så ændrer teksten farve (standardindstillingen er tekst i rød farve), så du kan se, om en person er angivet som nulevende. Det kan f.eks. have betydning, hvis man vil lave en rapport, hvor man af hensyn til datalovgivningen ikke vil inkludere nulevende personer i en sådan rapport/bog/hjemmeside.

Bjælken under navnet er blot for at vise, at det er den person, du har fokus på, og som åbnes, når du klikker og skal indtaste informationer om personen.Den farvede bjælke vil flytte sig, når du klikke på personen ved siden af.
De bjælker har intet med anefarver at gøre, og du kan ikke fjerne dem.

Måske skulle du prøve at kigge lidt på f.eks. hvilke muligheder, der er for indstillinger i Legacy. Det kan du gøre her https://legacydansk.dk/onewebmedia/Indstillinger.mp4

Der er flere andre tips og tricks at finde her https://legacydansk.dk/nyhedsbreve_videoer
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Palle B Hansen
Indlæg: 12
Tilmeldt: fre 15-09-2023 21:45
Kontakt:

Re: Sæt anefarve

Indlægaf Palle B Hansen » tors 21-09-2023 22:42

Alletiders nu forstår jeg, tak :D


Tilbage til "Skærmvisning og opsætning"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster