Opsætning af indtastningsbillede

Få hjælp til opsætning af skærmvisning og andre generelle indstillinger i Legacy

Redaktører: Testere, Oversættergruppe

Bent Søgaard
Indlæg: 8
Tilmeldt: man 01-03-2021 13:46
Geografisk sted: Klinkby
Kontakt:

Opsætning af indtastningsbillede

Indlægaf Bent Søgaard » man 18-09-2023 12:25

Hej
Jeg ville forsøge, om det kunne lade sig gøre at tilføje et nyt felt "Hjemmedøbt", så der på indtastningsbilledet var følgende felter:
Født
Hjemmedåb
Dåb
Død
Begravet
Jeg fik i stedet dubleret feltet Dåb til et felt "DbD", så dette felt nu automatisk indeholder samme dato som feltet Dåb.
Nu har jeg to spørgsmål:
1. kan jeg oprette et felt som ønsket? - Hjemmedåb"
2. hvordan får jeg fjernet det nye felt "DbD" igen?
Jeg vedhæfter et skærmbillede

Mvh. Bent Søgaard

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5160
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Opsætning af indtastningsbillede

Indlægaf Anne Marie H » man 18-09-2023 14:58

Hjemmedåb skal først oprettes som begivenhed, inden du kan tilføje det i Familievisningen. Informationerne skal dog altid indtastes i begivenheden, det kan ikke indtastes på samme måde som født, dåb, død og begravet direkte i de dertil indrettede felter.

Men i virkeligheden er den hjemmedåbens dato og sted, du skal indtaste under Dåb, da det er den egentlige dåbshandling. Det, der finder sted senere, er Fremstilling i kirken/Dåbens publikation, hvor fadderne angives, men dåbsritualet gennemføres ikke igen.

Så du skal ikke oprette en begivenhed, der hedder Hjemmedåb, men en begivenhed, der hedder Fremstillet i Kirken eller Publiceret i Kirken, eller hvad du nu ønsker at kalde den.

Hos mig ser det sådan ud
Daab_publ.jpg
(97.88 KiB) Ikke downloadet endnu


Du kan sammenligne det med en velsignelse af et ægtepar i kirken, som tidligere er blevet gift f.eks. på rådhuset. Der gennemføres vielsesritualet ikke igen, da det er sket tidligere på rådhuset.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Bent Søgaard
Indlæg: 8
Tilmeldt: man 01-03-2021 13:46
Geografisk sted: Klinkby
Kontakt:

Re: Opsætning af indtastningsbillede

Indlægaf Bent Søgaard » man 18-09-2023 23:34

Hej
Tusind tak for svaret.

Mvh. Bent


Tilbage til "Skærmvisning og opsætning"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster