Billeder vises ikke

Få hjælp til opsætning af skærmvisning og andre generelle indstillinger i Legacy

Redaktører: Testere, Oversættergruppe

Palle B Hansen
Indlæg: 12
Tilmeldt: fre 15-09-2023 21:45
Kontakt:

Billeder vises ikke

Indlægaf Palle B Hansen » lør 16-09-2023 19:53

Startet på ny computer
Legacy ligger anderledes
Alle billeder ligger i ny mappe: Media, som også er sat til standardplacering.
I funktioner legacy billedfinder, mangler 80 mediebilledet, som den viser en liste over.
Kan vælge:
Sæt gendannelse igang (virker ikke)
Bed legacy søge (finder ikke)(leder også i Windows, fordi det har været slået til en gang førhen)
Søg selv (virker, tager lang tid)
Original hedder Karen Jensen 2023.jpg
Du har valgt karen_jensen_2023
Vil du bruge denne nye fil? Ja. Og så er alt ok
(Lå førhen i c:/legacy/pictures/Karen Jensen 2023.jpg)

Saml mediefiler kommer øjeblikkelig med: vil du se liste med de 80 der mangler
Noget ser ikke ud til at virke.
Var nemmere ikke at skulle selv finde alle 80
Vh Palle

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5160
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Billeder vises ikke

Indlægaf Anne Marie H » lør 16-09-2023 23:15

Nu skriver du ikke, hvilken version af Legacy, du har, men da du skriver, at Legacy ligger anderledes, betyder det måske, at du er gået fra Legacy 8 til 9. I så fald så læs her viewtopic.php?f=5&t=3829
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Palle B Hansen
Indlæg: 12
Tilmeldt: fre 15-09-2023 21:45
Kontakt:

Re: Billeder vises ikke

Indlægaf Palle B Hansen » søn 17-09-2023 21:04

Jo, det er sidste nye legacy på begge.Den nye har Windows 11
Det vil sige den gl. var en Windows10 legacy 9 , som blev legacy opdateret,med legacy opdate for dage siden.(Men havde ikke brugt den og legacy i nogle år)(Den blev opdateret 7-8-9, sidst til 9 for år tilbage)
Når jeg også åbner den gl. mangler der de samme billedtilknytninger, og den vil heller ikke finde dem, selvom de er i samme billedmappe.
(Kan ikke forstå jeg ikke har tilknyttet dem i sin tid)
Så begge kan ikke finde og tilknytte
Så ser det ud til jeg må bruge mangellisten, finde personen via rin nr., klikke på tomt billede(Som er "oplyst")finde billedet i media, og tilknytte.
Bare TRÆLS med 80 billeder (Som har det rigtige navn)
VH Palle

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5160
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Billeder vises ikke

Indlægaf Anne Marie H » søn 17-09-2023 21:48

Billederne mangler sandsynligvis, fordi de tidligere lå i en mappe med et andet navn. Derfor er linket mellem billedet og den pågældende person blevet brudt, og Legacy kan så ikke umiddelbart finde billederne.

Du skal flytte alle billederne over i standardmappen C:\Users\<........>\Documents\Legacy Family Tree Beta 9\Media\. Hvis billederne lå kun i een mappe (den du nævner), så flytter du dem blot over i Media mappen i den nye pc. Hvis de var fordelt i undermapper, skal de også være det i den nye placering.

Når det er gjort, skal du sætte Legacy til at finde billeder ved at klikke på fanen Funktioner > Legacy Billedfinder Følg anvisningerne og klik evt. på knappen Hjælp for mere information.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Palle B Hansen
Indlæg: 12
Tilmeldt: fre 15-09-2023 21:45
Kontakt:

Re: Billeder vises ikke

Indlægaf Palle B Hansen » søn 17-09-2023 23:09

Det er prøvet utallige gange, tror der er fejl i 9erns opdatering ?
Her er en af de 80 som den ikke kan finde:
Mediefil: Lee Warren Olson [583]
C:\Legacy\Pictures\Lee Warren Olson 583.jpg

Leder selv efter den med windows søg, og windows finder den 3 steder, med navnet: lee_warren_olson_583

C:\Users\Palle\Documents\Legacy Family Tree\Media\pictures
C:\Users\Palle\Documents\Legacy Family Tree\Media
C:\Users\Palle\Documents\Legacy Family Tree\Pictures

Når billedfinder åbnes, kommer beskeden 80 billeder er ikke tilknyttet, vil du se dem i dit tekstprogram.
Så kan teksten gemmes: Mediefil: Lee Warren Olson [583]
C:\Legacy\Pictures\Lee Warren Olson 583.jpg
+79 andre
Så kan der siges gendan billedtilknytning, men der findes ingen ?
VH Palle
NB: Har også prøvet at fjerne legacy og geninstallere, men installationen giver ikke lov til at installere legacy direkte under drev C

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5160
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Billeder vises ikke

Indlægaf Anne Marie H » man 18-09-2023 07:46

Hvordan har du overført billederne fra den gamle til den nye computer?

Du skal allerførst sikre dig, at alle dine billeder ligger på den nye computer i mappen C:\Users\Palle\Documents\Legacy Family Tree\Media Derefter kan du slette de to andre mapper, som du ikke skal bruge til noget.

Du behøver ikke at få viste listen over de billeder, der mangler, bare fjern fluebenet og klik på knappen Gendan billedtilknytning. Så går Legacy i gang med at tilknytte billederne igen, og vil i de fleste tilfælde finde billederne, medmindre du har ændret billedernes navne.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Palle B Hansen
Indlæg: 12
Tilmeldt: fre 15-09-2023 21:45
Kontakt:

Re: Billeder vises ikke

Indlægaf Palle B Hansen » man 18-09-2023 10:02

Overført med USB
Gjort alt du siger, virker ikke
I missing er bl.a. :
Mediefil: Peder Nielsen Arrestforvarer [14]
C:\Legacy\Pictures\Peder Nielsen 14.jpg

Billedet som legacy ikke finder hedder:
peder_nielsen_14 som ligger direkte i media

Hvorfor navnet er med lille og med underscore vides ikke da det jo oprindelig hed Peder Nielsen 14.jpg (Det ser ud til at det er generelt for de manglende tilknytninger)
VH Palle

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5160
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Billeder vises ikke

Indlægaf Anne Marie H » man 18-09-2023 14:33

Glem det notat du får med de filer, Legacy ikke kan finde! Klik på knappen Gendan billedtilknytning.Når du gør det begynder Legacy med det samme at gennemsøge din pc for billedfiler med det navn, der var tilknyttet tidligere. Når Legacy har fundet et eller flere billeder, der matcher billedfilens navn, så får du vist et vindue, se vedlagte
fundet_mediefil.jpg
(164.76 KiB) Ikke downloadet endnu


I det viste tilfælde har Legacy fundet billedet af Eleanor 8 forskellige steder på min pc. Under billedet vises både, hvor billedet lå tidligere og hvor Legacy nu har fundet det. Jeg løber billederne igennem ved at klikke på knappen Næste, og når jeg har fundet, det billede, som jeg mener er det korrekte, så klikker jeg på knappen Dette er den rigtige fil. Og du skal selvfølgelig vælge det billede, der ligger i den korrekte mappe (altså den mappe, som jeg bad dig flytte dine billeder til tidligere C:\Users\Palle\Documents\Legacy Family Tree\Media

Derefter springer Legacy så videre til næste manglende billede, og du vælger så det rigtige billede igen, præcis som vist ovenfor, og fortsætter sådan, til du har været alle billeder igennem.

Funktionen Legacy Billedfinder fungerer helt som den skal :)
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Palle B Hansen
Indlæg: 12
Tilmeldt: fre 15-09-2023 21:45
Kontakt:

Re: Billeder vises ikke

Indlægaf Palle B Hansen » man 18-09-2023 21:35

Hej, jeg har gjort alt du siger, men det virker ikke.
Men billederne ligger i media.
Hvorfor billednavnet er omlavet til underscore, altså Palle Hansen 1 er blevet til palle_hansen_1 vides ikke ?
Men hvis jeg ændre billednavnet til Palle Hansen 1 eller palle hansen 1 så finder gendan billedtilknytning billedet.
Så det er ikke så stort arbejde at finde og omdøbe de billeder.
Så Anne Marie, tak indtil videre, der bliver nok andre problemer jeg løber ind i. :lol:


Tilbage til "Skærmvisning og opsætning"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster