Stor skrifttype på fanen "Familie"

Få hjælp til opsætning af skærmvisning og andre generelle indstillinger i Legacy

Redaktører: Testere, Oversættergruppe

Peter Mikkelsen
Indlæg: 15
Tilmeldt: lør 31-12-2011 11:22
Kontakt:

Stor skrifttype på fanen "Familie"

Indlægaf Peter Mikkelsen » tors 25-03-2021 19:23

Hej
Jeg har for en bekendt nyinstalleret seneste version af Legacy. Installationen er foretaget som en standard installation, og det kører, bortset fra nedenstående, perfekt.
På fanen "Familie" er skrifttypen bemærkelsesværdig stor. Felterne "Født" og "Død" kan på grund af typernes størrelse ikke vises fuldt ud, men vises vel kun for 2/3 vedkommende. Da problemet findes hos en bekendt kan jeg desværre ikke vedhæfte en PrtSc af siden.
Jeg har tidligere både hos andre og for mig selv foretaget adskillige nye og gen installationer, men er aldrig stødt på nævnte problem.
På mit eget program version 8 har jeg under Valg, Tilpas, Skrifttype forsøgt mig med at ændre størrelsen, men uden påviselig resultat.
Min bekendtes skærm er en ældre fladskærm format 4/3 (B 40 cm H 30 cm), men om det skulle være årsagen forstår jeg ikke.

Jeg håber på et forslag til løsning og takker på forhånd for ulejligheden.
Venlig hilsen
Peter Mikkelsen

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5153
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Stor skrifttype på fanen "Familie"

Indlægaf Anne Marie H » tors 25-03-2021 23:35

Det har jeg aldrig hørt om, og jeg kan ikke se, hvad årsagen skal være, bortset fra den gamle skærm, som formentlig har et problem med grafikken.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)


Tilbage til "Skærmvisning og opsætning"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster