Mediegalleri - "person" vs "alle billeder" ?

Få hjælp til opsætning af skærmvisning og andre generelle indstillinger i Legacy

Redaktører: Testere, Oversættergruppe

PiaLihme
Indlæg: 2
Tilmeldt: fre 05-10-2018 23:08
Kontakt:

Mediegalleri - "person" vs "alle billeder" ?

Indlægaf PiaLihme » ons 19-12-2018 19:46

Hejsa

Jeg har også stillet spørgsmålet i Facebook-gruppen, men måske er det mere korrekt at stille det herinde? :)

Jeg synes, jeg har været alle menuerne igennem under Tilpas, uden held - men er der ingen måde, hvorpå man kan vælge at der vises *alle billeder som standard i mediegalleriet, frem for *person? - Altså så den automatisk åbner mediegalleriet med at vise billederne, som er tilknyttet samtlige begivenheder mv. ?

Med venlig hilsen
Pia Lihme Petersen
Vedhæftede filer
Legacy mediegalleri.jpg
(338.39 KiB) Ikke downloadet endnu

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5144
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Mediegalleri - "person" vs "alle billeder" ?

Indlægaf Anne Marie H » ons 19-12-2018 20:05

Ikke i den officielle FB-gruppe, tror jeg. Jeg kan i hvert fald ikke se dit spørgsmål der...

Her er så svaret på dit spørgsmål :D

Det kan man ikke. Det er det foretrukne personbillede, der 'styrer', hvilket galleri der åbnes. Det er valgt ud fra, at mange har dusinvis af billeder knyttet til en person, og det vil kunne gøre Legacy voldsomt sløvt at åbne, derfor må man selv klikke på muligheden for at få vist alle billeder knyttet til personen. Du vil heller ikke umiddelbart kunne se, hvilke begivenheder de forskellige billeder er knyttet til.

Det kan du dog, hvis du går ind via funktionen Billedarkiv.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

PiaLihme
Indlæg: 2
Tilmeldt: fre 05-10-2018 23:08
Kontakt:

Re: Mediegalleri - "person" vs "alle billeder" ?

Indlægaf PiaLihme » ons 19-12-2018 20:16

Hej Anne Marie

Hmm ... Er det her ikke den officielle FB side? Det troede jeg :) Hvor finder jeg så den officelle? :)
https://www.facebook.com/groups/937636896314887/

Men tusind tak for dit hurtige svar. Jeg kan selvfølgelig godt se, at det kan blive noget rod, hvis man har rigtig mange billeder :) Jeg kendte slet ikke 'billedarkiv-funktionen (newbie her ... ), så mange tak for at bringe den i spil - det er også løsningen på mine overvejelser i fht. billeder med flere personer, kan jeg se (når jeg læser om funktionen under hjælp) .. Så mange tak :)

Jeg roder lidt rundt med, hvordan jeg bruger medier, billeder og kilder på den bedste måde - har kun brugt Legacy en måneds tid, og har været på et 6-timers kursus og har fået nogenlunde styr på det helt grundlæggende - men netop det med kilder (og billeder) synes jeg er lidt svært, jeg har læst meget både herinde og andre Legacy-steder (brugermanualen, FB osv.) og læst hvad folks holdninger og erfaringer er, og der ud fra prøvet at danne mig en holdning selv - men alligevel bliver jeg lidt i tvivl om, hvad jeg synes virker bedst ... Nå, men det kommer jo nok med tiden :-)

Kh PIa

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5144
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Mediegalleri - "person" vs "alle billeder" ?

Indlægaf Anne Marie H » ons 19-12-2018 22:17

Den officielle gruppe https://www.facebook.com/groups/198010627281215/

Men vi foretrækker at man bruge dette forum, da alle - også de, der ikke er på Facebook - kan spørge og få svar her :D og svarene forsvinder ikke ned i et dybt, sort hul i løbet af få timer... :D
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)


Tilbage til "Skærmvisning og opsætning"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster