Kort navnfor steder

Få hjælp til opsætning af skærmvisning og andre generelle indstillinger i Legacy

Redaktører: Testere, Oversættergruppe

annet
Indlæg: 14
Tilmeldt: søn 17-12-2017 21:37
Kontakt:

Kort navnfor steder

Indlægaf annet » tirs 18-12-2018 18:25

Hej

Kort navn i masterliste for steder slår ikke i gennem på person niveau eller udskrifter.
Jeg har ledt i brugervejledning og hjælpefunktion i Legacy og kan ikke finde løsningen.
Har downloadet steddatabasen som anført i vejledningen, men kan ikke nogen vejledning til hvorledes denne skal benyttes.

Harstadig Legacy 8.

Vh annet
Vedhæftede filer
skærmdump.png
(158.85 KiB) Ikke downloadet endnu

pni
Indlæg: 56
Tilmeldt: ons 09-02-2011 19:58
Kontakt:

Re: Kort navnfor steder

Indlægaf pni » ons 19-12-2018 11:17

For at se kort stednavn på personinformation skal du gå til - Valg - 8.4. og sæt flueben ved (brug kort stednavn i vinduer)
Når du skal se det i udskrifter går du ind under - Rapportvalg - Format - sæt flueben ved (brug korte stednavne)

Hilsen Pia Nielsen

annet
Indlæg: 14
Tilmeldt: søn 17-12-2017 21:37
Kontakt:

Re: Kort navnfor steder

Indlægaf annet » ons 19-12-2018 14:01

Hej Pia tak for svar, men hvad og hvordan skal jeg bruge steddatabasen.

pni
Indlæg: 56
Tilmeldt: ons 09-02-2011 19:58
Kontakt:

Re: Kort navnfor steder

Indlægaf pni » ons 19-12-2018 14:54

Jeg bruger databasen på følgende måde - Når du skal angive et nyt sted for eks. fødsel, dåb, konfirmation m.v. kan du trykke globus yderst tilhøjre, så åbner steddatabasen.
Her kan du så søge på det Sogn, Herred, Amt du skal bruge - derefter markerer du det du skal bruge - tryk vælg så kommer en boks hvor du f.eks kan tilrette f.eks. kort navn. Derefter tryk på Gem, derved gemmer databasen korrekt hvor sognet findes.

Du kan også tilrette i masterlinten steder for dine sogne - gå ned til højre og tryk på globus og så kan du gøre det samme her


Tilbage til "Skærmvisning og opsætning"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster