Problemer med visning af Slægtstavle

Få hjælp til opsætning af skærmvisning og andre generelle indstillinger i Legacy

Redaktører: Testere, Oversættergruppe

j.grouleff.hansen
Indlæg: 5
Tilmeldt: ons 26-10-2016 12:43
Kontakt:

Problemer med visning af Slægtstavle

Indlægaf j.grouleff.hansen » fre 16-03-2018 16:33

Jeg håber det er det rigtige sted jeg spørger om dette.....
Jeg fik hen over natten for få dage siden et problem, det er lidt svært at forklare, men jeg prøver og håber nogen har en god ide til en løsning:

Jeg kan ikke åbne Legacy slægtstavler. Jeg har altid brugt dem som et redskab når jeg arbejder med slægtsprogrammet idet jeg har haft det fremme hver gang, dels for at kunne holde overblikket og dels for at se hvor jeg mangler personer. Jeg gemmer dem aldrig da de jo hele tiden vokser.
Når jeg klikker for at åbne slægtstavler kommer det ikke op på skærmen men ligger sig ned i den nederste bjælke hvor andre formindskede opgaver ligger. Lige meget hvad og hvordan jeg har gjort har jeg ikke kunnet få det op. Når jeg fører musen hen over rækken kommer der et billede af en formindsket skærm frem som ved det andet, men slægtstavlen kan jeg bare ikke forstørre. (Der står Legacy Charting 9.0 øverst).
Derimod kommer der også i samme række, under slægtstavlen, endnu et billede af slægtstavlen frem gvor der lige på midten hen over er et billede af det nederste af mit normale skærmbillede....... Jeg har prøvet at trykke på alt det der normalt skal kunne rette fejl, men intet hjælper. Det er det eneste der opfører sig på denne måde, jeg har været alt andet igennem på legacy.

Jeg håber ikke det lyder alt for rodet, som sagt er det lidt svært at forklare.

Jeg håber på gode råd.

Med venlig hilsen
Jytte Grouleff Hansen

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5143
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Problemer med visning af Slægtstavle

Indlægaf Anne Marie H » fre 16-03-2018 22:19

Jeg havde håbet, at andre brugere havde oplevet samme problem med minimeret vindue, så I kunne hjælpe med løsningen, men det synes ikke at være tilfældet.

Jeg har ikke selv problemet, og når jeg minimerer Charting-vinduet, lægger det sig pænt i nederste linje, og jeg kan uden problemer klikke på ikonet og vinduet vises, som det skal på skærmen.
Unavngivet.jpg
(27.46 KiB) Ikke downloadet endnu


Hvilken Windows-version har du, Jytte?
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

j.grouleff.hansen
Indlæg: 5
Tilmeldt: ons 26-10-2016 12:43
Kontakt:

Re: Problemer med visning af Slægtstavle

Indlægaf j.grouleff.hansen » lør 17-03-2018 12:05

Jeg har den seneste version, og jeg opdaterede den for ca. 14 dage siden.
Jeg har prøvet "reparere filer" i dag, men det hjalp heller ikke.

j.grouleff.hansen
Indlæg: 5
Tilmeldt: ons 26-10-2016 12:43
Kontakt:

Re: Problemer med visning af Slægtstavle

Indlægaf j.grouleff.hansen » lør 17-03-2018 12:29

Jeg vil godt lige komme med en tilføjelse.
Når jeg trykker/klikker på "slægtstavle", som har lagt sig på nederste bjælke, kopierer den sig........ og jeg har ingen mulighed for at få den væk igen uden jeg slukker computeren helt.
Det er ret irriterende........ Derfor håber jeg en eller flere kan komme med et råd som jeg kan prøve.
M.v.h.
Jytte

baertel
Tester
Indlæg: 1222
Tilmeldt: søn 22-05-2005 12:56
Geografisk sted: 2670 Greve
Kontakt:

Re: Problemer med visning af Slægtstavle

Indlægaf baertel » søn 18-03-2018 13:40

Jeg er ikke sikker på at slægtsprogrammet har noget med det at gøre. Det er enten Charting-programmet eller Windows der er problemet. Prøv at starte LegacyCharting uden at åbne Legacy.
Filen ligger her: C:\Program Files (x86)\Legacy9\LegacyCharting. Dobbeltklik på LegacyCharting.exe. Lad os høre hvordan det går.

Du kan evt. geninstallere Legacy. Download det herfra: http://legacydansk.com/?page=downloadLegacy (husk at notere/gemme dit kundenummer.
mvh
Leif Bærtelsen


Versioner: Betaer og GR deluxe ;-)
Windows 11, 64 bit

j.grouleff.hansen
Indlæg: 5
Tilmeldt: ons 26-10-2016 12:43
Kontakt:

Re: Problemer med visning af Slægtstavle

Indlægaf j.grouleff.hansen » søn 18-03-2018 16:17

Jeg havde selv tidligere prøvet kun at åbne LegacyCharting, der sker det samme. Jeg har netop prøvet igen med samme resultat.
Tidligere i dag kørte vi hele programmet igennem med tjek for snart alt - det arbejde lader jeg min mand gøre - men jeg skulle sige der var ikke noget galt......
Lige inden jeg kikkede ind på forum her havde jeg besluttet at geninstallere, så det er det jeg vil gøre nu. Så må vi se hvad der sker. Virker slægtstavlen stadig ikke må jeg jo igang med at lave en "på væggen" så jeg har noget at arbejde ud fra.
M.v.h. Jytte Hansen

baertel
Tester
Indlæg: 1222
Tilmeldt: søn 22-05-2005 12:56
Geografisk sted: 2670 Greve
Kontakt:

Re: Problemer med visning af Slægtstavle

Indlægaf baertel » man 19-03-2018 13:14

Hvis der sker det samme når du åbner programmet alene, så er det ikke et Legacy-problem. Det er et Windows problem. Der er mange forespørgsler på Google om det samme problem, men med forskellige programmer.

Hvilken version af Windows har du.

Her er et tilfælde jeg faldt over: http://blog.drivethelife.com/how-to/fix ... ta-xp.html
mvh
Leif Bærtelsen


Versioner: Betaer og GR deluxe ;-)
Windows 11, 64 bit

j.grouleff.hansen
Indlæg: 5
Tilmeldt: ons 26-10-2016 12:43
Kontakt:

Re: Problemer med visning af Slægtstavle

Indlægaf j.grouleff.hansen » tirs 20-03-2018 15:01

Nu er der forsøgt forskellige ting uden det har hjulpet. Jeg har Windows 10 på min computer, der er et par af vore gamle købte programmer som ikke vil køre på det, vel at mærke nogle vi nødigt vil undvære, derfor har vi fortsat en anden computer med et gammelt Windows.
Det er nu ikke lige der jeg har lyst til at have mit slægtsprogram liggende, så det ender nok med jeg installerer Legacy på husets - efter min mening :wink:- rædsomme bærbare computer, så må vi se om slægtstavlen kan ses derpå.
Vi har været gennem alt tænkeligtdet er det eneste som "driller" så vi vil ikke bruge mere tid på det nu.
Mange tak for hjælpen
Med venlig hilsen
Jytte

baertel
Tester
Indlæg: 1222
Tilmeldt: søn 22-05-2005 12:56
Geografisk sted: 2670 Greve
Kontakt:

Re: Problemer med visning af Slægtstavle

Indlægaf baertel » ons 21-03-2018 19:40

Der er en mulighed mere.

Gå til Legacy-mappen C:\Program Files (x86)\Legacy9. Slet mappen LegacyCharting.

Gå til mappen C:\Users\xxx\Documents\Legacy Family Tree (Dokumenter, Legacy Family Tree), Slet mappen LegacyCharting.

Imstaller Legacy igen og LegacyCharting bliver installeret påny. (Ved geninstallation, uden at have slettet Legacy totalt, er det kun manglende filer som installeres.)
mvh
Leif Bærtelsen


Versioner: Betaer og GR deluxe ;-)
Windows 11, 64 bit


Tilbage til "Skærmvisning og opsætning"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster