Navne

Få hjælp til opsætning af skærmvisning og andre generelle indstillinger i Legacy

Redaktører: Testere, Oversættergruppe

Krøyer
Indlæg: 19
Tilmeldt: fre 06-11-2015 21:58
Kontakt:

Navne

Indlægaf Krøyer » lør 19-12-2015 15:26

Hvordan ændre man navne ved par.

En ane til mig er døbt Anna Margrethe, hun blev aldrig kaldt andet end Grethe, jeg har brugt funktionen "også kaldet" og skrevet Grethe, - og det funger godt, indtil jeg kommer til funktionen "ægteskab" For her skriver den kun Anna, - det virker helt forkert for der kommer til at stå; Om Peter og Anna, og det har hun aldrig været i nærheden af at hedde.

Venlig hilsen
Vibeke

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5144
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Indlægaf Anne Marie H » søn 20-12-2015 22:50

Nu skriver du ikke, hvilken rapport, du vælger at udskrive, men du kan gøre to ting.

1) Skriv Grethe i citationstegn, således: Anne Margrethe "Grethe", og derefter kan du vælge, at navne i citationstegn bruges ved udskrift. Det gælder dog kun i beretninger.

2) Ombyt navnet i Alternativt navn med det navn der står i primærvisningen. Du får så udskrevet hendes døbenavn, som 'også kendt som', og begge navne vil fremgå af indekset.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Krøyer
Indlæg: 19
Tilmeldt: fre 06-11-2015 21:58
Kontakt:

Billede og en fortælling

Indlægaf Krøyer » fre 25-12-2015 19:46

Hej AnneMarie

Tak for din sidste svar, det funger fint. :D

Jeg har så et nyt spørgsmål.

Jeg har en ane, der har siddet som fange i Blåtårn, - i slægtstræet vil jeg gerne skrive lidt historie om Blåtårn og Københavnsslot, samt sætte nogle billeder ind.

Hvordan gør jeg bedst det?

Venlig hilsen Vibeke

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5144
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Billede og en fortælling

Indlægaf Anne Marie H » lør 26-12-2015 01:08

Krøyer skrev:Hej AnneMarie

Tak for din sidste svar, det funger fint. :D

Jeg har så et nyt spørgsmål.

Jeg har en ane, der har siddet som fange i Blåtårn, - i slægtstræet vil jeg gerne skrive lidt historie om Blåtårn og Københavnsslot, samt sætte nogle billeder ind.

Hvordan gør jeg bedst det?

Venlig hilsen Vibeke


Du kan jo skrive historier ind notatfeltet for hvert sted i Steddatabasen. Vis > Masterlister > Sted.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)


Tilbage til "Skærmvisning og opsætning"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster