Vis anefarver

Få hjælp til opsætning af skærmvisning og andre generelle indstillinger i Legacy

Redaktører: Testere, Oversættergruppe

egml
Indlæg: 5
Tilmeldt: tirs 18-11-2014 16:23
Geografisk sted: Mørke
Kontakt:

skift farver i legacy 8

Indlægaf egml » fre 31-07-2015 14:15

jeg har forsøgt at ændre farvekoder ved at stå på den første proband, og følge teksten i manualen for legacy de luxe. men det virker ikke.
kan jeg overhovedet farvekode den enkelte familiegren?
f.eks. mor-mormor-- dernæst mor- morfar.
og far- farmor--far- farfar- osv.
lige nu er kvinde røde og mænd blå når jeg står i Indeks.
Ebba Grethe Møgelvang Laursen

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5153
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Indlægaf Anne Marie H » lør 01-08-2015 00:37

Processen er beskrevet på side 222 i manualen. Du kan også i hjælp-funktionen i programmet søge på Vis anefarver.

Anefarver har intet med tekstfarverne i Indeks at gøre. Anefarverne vises i fanen Familie eller fanen Anetavle

I Familie vises anefarverne i et lille farvefelt, som du kan se til højre for teksten Mand eller Kvinde. I Anetavle er selve personfeltet farvet i h.t. personernes tilknytning til probanden. Indeks påvirkes ikke ved visning af anefarver.

Hvis du vil se slægtskabet til personerne i Indeks, så kan du f.eks. tilføje kolonnen Slægtskab til Indeksvisningen. Her vil probandens slægtskab til alle personerne i din slægtsfil blive oplyst. Det kræver dog, at du har sat slægtskab i familievisningen. Slægtskabet vises også over personfelterne for mand og kvinde i familievisningen.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)


Tilbage til "Skærmvisning og opsætning"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster