Hvordan bruges "Delte begivenhedsnotater"?

Få hjælp til opsætning af skærmvisning og andre generelle indstillinger i Legacy

Redaktører: Testere, Oversættergruppe

KennethK
Indlæg: 49
Tilmeldt: tors 02-06-2005 04:21
Geografisk sted: Valby
Kontakt:

Hvordan bruges "Delte begivenhedsnotater"?

Indlægaf KennethK » tirs 01-04-2014 12:53

Hvordan får jeg notater fra fx en dåb til at følge den delte begivenhed, så jeg også kan se notaterne hos de personer, som begivenheden er delt med?

I L7, når jeg ville registrere, at Ane Christensdatter har stået fadder, så har jeg oprettet begivenheden "Vidne", indtastet relevante data og i Notat-feltet afskrevet oplysningerne om hende fra kirkebogen: "Pige Ane Christensdatter af Gammelkøbing." Det er en hjælp i den senere forskning, når hun året efter også står fadder og omtales "Kone Ane Christensdatter fra Nykøbing".

Men hvordan får jeg smartest disse oplysninger med, når jeg bruger delte begivenheder i L8?

Når jeg deler en dåb med Ane Christensdatter og åbner den delte begivenhed i hendes personinformation, så ses felterne "Delte begivenhedsnotater" og "Delt sætningsoverskrivelse".

Jeg regner med, at "Delte begivenhedsnotater" dækker over, at jeg kan indskrive notater, når jeg opretter begivenheden, og de så netop følger med i de delte begivenheder. Men jeg kan ikke gennemskue, hvor jeg indtaster disse oplysninger, så de også slår igennem hos Ane.

Nogle bud?

vh Kenneth

Tilbage til "Skærmvisning og opsætning"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster