Konfirmationsdato vises ikke

Få hjælp til opsætning af skærmvisning og andre generelle indstillinger i Legacy

Redaktører: Testere, Oversættergruppe

Viviann Øriis Jørgensen
Indlæg: 62
Tilmeldt: man 14-01-2013 13:12
Geografisk sted: Køge
Kontakt:

Konfirmationsdato vises ikke

Indlægaf Viviann Øriis Jørgensen » fre 14-03-2014 16:45

Hej Forum

Jeg er stødt ind i det problem, at de indførte oplysninger, hos nogle personer, ikke vises i skærmbilledet.
Det gælder både konfirmationsdato og -sogn samt dødsdato og -sogn

Oplysningerne er ført ind, som jeg plejer; men hos nogle vises oplysningerne altså ikke i skærmbilledet.

Der er ingen problemer med fødsels- og dåbs oplysningerne, der vises, som de skal.

Kan man slette en begivenhed, som man har fået tilføjet forkert i begivenhedsboksen?
Jeg har forsøgt; men kan ikke finde ud af hvordan.

Håber I kan hjælpe!

Jeg har Legacy 8
Venlig hilsen
Viviann Øriis Jørgensen

Viviann Øriis Jørgensen
Indlæg: 62
Tilmeldt: man 14-01-2013 13:12
Geografisk sted: Køge
Kontakt:

Indlægaf Viviann Øriis Jørgensen » ons 19-03-2014 11:30

Hej igen i Forum

Jeg har selv fundet ud af, hvorfor konfirmationsdatoen ikke blev vist i skærmbilledet.
Når jeg klikkede "rediger begivenhed" kom vinduet med konfirmationsoplysningerne frem (har været der flere gange) - og jeg havde overset, at der ud for begivenhed stod: Konfirm. - i stedet for Konfirmeret stavet fuldt ud.
Da jeg rettede det - kom oplysningerne frem på skærmen - så altså - programmet gør jo bare - hvad det bliver bedt om...
Her var der ingen "Konfirmeret" før jeg rettede min egen fejl "Konfirm." til det korrekte :D

Jeg vil dog stadig gerne vide - hvordan jeg retter i en "forkert" begivenhed.
Det drejer sig om, at jeg nogle steder - ved fødsel og dåb - har fået skrevet Amt med lille a - og gerne vil rette det til stort A - men det kan ikke lade sig gøre - ihvertfald kan jeg ikke finde ud af det.
Kan nogen hjælpe?
Venlig hilsen

Viviann Øriis Jørgensen

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5151
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Indlægaf Anne Marie H » tors 20-03-2014 13:33

Du skal finde stedet i Vis > Masterliste > Sted... Marker det sted, du vil rette, klik på Rediger, og du kan nu rette til det korrekte. Når du retter i stedlisten, rettes fejlen hos alle de personer, der er tilknyttet stedet, så du ikke behøver at rette den samme fejl mange steder :D
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Viviann Øriis Jørgensen
Indlæg: 62
Tilmeldt: man 14-01-2013 13:12
Geografisk sted: Køge
Kontakt:

Indlægaf Viviann Øriis Jørgensen » tors 20-03-2014 13:58

Tusind tak for hjælpen - det virker :D
Venlig hilsen

Viviann Øriis Jørgensen


Tilbage til "Skærmvisning og opsætning"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster