Anetavle vindue, "partner og børnetavle" er væk

Få hjælp til opsætning af skærmvisning og andre generelle indstillinger i Legacy

Redaktører: Testere, Oversættergruppe

Inge Larsen
Indlæg: 10
Tilmeldt: man 27-06-2005 10:01
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Anetavle vindue, "partner og børnetavle" er væk

Indlægaf Inge Larsen » ons 22-01-2014 20:34

I anetavle vinduet mangler jeg "partner tavle" over hovedperson og børneliste under hovedperson.
Når jeg højreklikker i vinduet får jeg ikke længere denne mulighed, den var der i legacy 7 og står også i hjælp som mulighed. Hvad gør jeg nu ?

johau
Indlæg: 4
Tilmeldt: søn 23-10-2011 09:13
Kontakt:

Indlægaf johau » tors 23-01-2014 19:05

Hej

En mulighed kunne være "pop-up information"

Ved at vælge "Klik på navn for pop-up" under Valg > tilpas > 1.7, fremkommer ved klik på personen en pop-up boks med partner(e) og børn.

Vh
John

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5151
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Indlægaf Anne Marie H » tors 23-01-2014 23:08

Ja, det er en af de ting, der er ændret i forhold til 7.5. Så man skal have markeret som John skriver.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

baertel
Tester
Indlæg: 1222
Tilmeldt: søn 22-05-2005 12:56
Geografisk sted: 2670 Greve
Kontakt:

Indlægaf baertel » fre 24-01-2014 19:32

- og hvis man højreklikker på personen og vælger Vis kan man få vis forældre- og søskendeliste. Også hvis man vælger ikke at have pop-up.
mvh
Leif Bærtelsen


Versioner: Betaer og GR deluxe ;-)
Windows 11, 64 bit

Inge Larsen
Indlæg: 10
Tilmeldt: man 27-06-2005 10:01
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Indlægaf Inge Larsen » lør 25-01-2014 13:42

Tak skal i ha'. Jeg savner dog stadig at de kan være på skærmen hele tiden

Tove Karlsson
Indlæg: 22
Tilmeldt: tirs 19-11-2013 13:11
Geografisk sted: Sverige
Kontakt:

Børn og partnerliste

Indlægaf Tove Karlsson » søn 16-02-2014 11:20

Jeg savner også desse bokse.
Pop-up er inget at ha, jeg kan ikke vælge en fra listen og få op deres oplysninger.
Desværre er version 8 ikke en forbedring, tværtimod :(
Vedhæftede filer
PRTSC Pedigree view legacy 7 (kopia).jpg
(162.06 KiB) Downloadet 231 gange
Tove Karlsson (Deluxe 9.0.0.189 + Windows 10)

baertel
Tester
Indlæg: 1222
Tilmeldt: søn 22-05-2005 12:56
Geografisk sted: 2670 Greve
Kontakt:

Re: Børn og partnerliste

Indlægaf baertel » søn 16-02-2014 21:56

Tove Karlsson skrev:Jeg savner også desse bokse.
Pop-up er inget at ha, jeg kan ikke vælge en fra listen og få op deres oplysninger.
Desværre er version 8 ikke en forbedring, tværtimod :(


Nu er det jo nok et lidt spinkelt grundlag at bedømme ver. 8 på.

Hvis du højreklikker på en person kan du få vist Partnere, Forældre, Børn eller søskendeliste, Det er kun 3 klik der skal til. Det gælder både i Anetavle og i Familie, så det er ikke overblik der mangler. Det bliver hurtigt en vane.
mvh
Leif Bærtelsen


Versioner: Betaer og GR deluxe ;-)
Windows 11, 64 bit

Brugeravatar
Arne Leismann
Indlæg: 168
Tilmeldt: søn 24-07-2005 08:06
Geografisk sted: Nørresundby
Kontakt:

Indlægaf Arne Leismann » man 17-02-2014 09:39

Jeg er enig med Tove Karlson. Pop up bokse var rigtig godt i Legacy 7 og dem mangler jeg her i Legacy 8.
I Legacy 7 kørte man bare musen hen over en person, nu skal man bruge 3 klik, og som hun også skriver, er det ikke alt der er blevet bedre i Legacy 8.

mange hilsner
Mange hilsner
Arne Leismann (Legacy Deluxe 9.0.0 393 + Microsoft Edge )

Brugeravatar
Knud Heidelbach
Indlæg: 156
Tilmeldt: ons 06-02-2013 08:45
Geografisk sted: 4600 Køge
Kontakt:

Indlægaf Knud Heidelbach » man 17-02-2014 15:33

Jeg er også enig med Tove Karlson og Arne Leismann i, at Pop Up boksene var rigtig godt i Legacy7. Dem mangler jeg i Legacy8. Jeg har tidlige nævnt det i anden tråd.
Venlig hilsen
Knud

Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11 (64 bit)

baertel
Tester
Indlæg: 1222
Tilmeldt: søn 22-05-2005 12:56
Geografisk sted: 2670 Greve
Kontakt:

Indlægaf baertel » man 17-02-2014 19:43

Gå til Legacy startside under Support, klik på Foreslå en ny funktion.

Beslutningen om at fjerne de to oversigter ligger hos udviklerne.
mvh
Leif Bærtelsen


Versioner: Betaer og GR deluxe ;-)
Windows 11, 64 bit

Brugeravatar
Arne Leismann
Indlæg: 168
Tilmeldt: søn 24-07-2005 08:06
Geografisk sted: Nørresundby
Kontakt:

Indlægaf Arne Leismann » tirs 18-02-2014 15:55

Hej Bertel
Under generelle indstillinger punkt 1.7 er der mulighed for at sætte en prik i pop up bokse.
Jeg kan ikke forestille mig det punkt er lavet uden der er en mening med det.
Men, hvis det er tilfældet er det måske derfor så meget andet heller ikke fungerer, det kunne da være rart at få at vide.

mange hilsner
Mange hilsner
Arne Leismann (Legacy Deluxe 9.0.0 393 + Microsoft Edge )

baertel
Tester
Indlæg: 1222
Tilmeldt: søn 22-05-2005 12:56
Geografisk sted: 2670 Greve
Kontakt:

Indlægaf baertel » tirs 18-02-2014 20:11

Arne Leismann skrev:Hej Bertel
Under generelle indstillinger punkt 1.7 er der mulighed for at sætte en prik i pop up bokse.
Jeg kan ikke forestille mig det punkt er lavet uden der er en mening med det.
Men, hvis det er tilfældet er det måske derfor så meget andet heller ikke fungerer, det kunne da være rart at få at vide.

mange hilsner


Nu gælder det om at holde tungen lige i munden :!:

Bland ikke tingene sammen.
Denne tråd handlede oprindeligt om de to lister som vi havde i ver. 7.5 og tidligere som viste hhv. en persons ægteskab(er) og dennes børn samt søskende med information i anetavle-visningen. Det er de to vinduer som er 'sparet' væk og erstattet med muligheden for at højreklikke og vælge.

Punkt 1.7 i Valg handler om Pop-up informationsboks som kommer frem ved at holde musen over et emne og derved fremkalder en kort forklaring på emnet, eller en menu som der kan arbejdes i.

Disse to forskellige ting er nu mikset sammen til et og samme problem.

Det viser for mig hvor lidt energi man lægger for dagen når det gælder om at finde rundt i et nyt program.
Hvis man er så glad og tilfreds med det gamle, er der ingen grund til at ofre penge på det nye.

En af de ting som ærgrer mig - som frivillig test-arbejdsmand på programmet, og her i forum, samt frivillig hjælper i brug af programmet via private mails, telefon, skype, google+, - er at forum skal fyldes med folks utilfredshed og nedrakning af programmet, fordi det ikke lige opfører sig som forventet.
For det stykke arbejde har jeg ikke lyst til at stå for skud. Jeg behøver ikke at være her på forum. Jeg behøver ikke at svare på mails. Jeg behøver ikke at dele mine erfaringer fra at teste.

Der er testet på programmet i snart et år nu. Der er hver dag i de ca. 7 første måneder indløbet mellem 50 og 125 mails om dagen som skal læses, testes og evt. besvares. Vi er oppe på testversion 401 idag, så der bliver arbejdet og lyttet til brugerne.

Man kan så spørge: 'Burde programmet så ikke være fejlfrit når det frigives?'. Jo, hvis alle arbejdede og brugte programmet på samme måde. Men det gør man ikke. Der findes mange forskellige opfattelser af hvad der skal stå hvor, hvilke dele af programmet man bruger, hvordan man bruger det og hvad man bruger det til. Så derfor er det svært at komme ud i alle hjørner og kombinationer.

Jeg tror at jeg skal holde en lang pause nu og få tid til at genoptage min slægtsforskning som har været lagt på hylden i snart et år nu.
mvh
Leif Bærtelsen


Versioner: Betaer og GR deluxe ;-)
Windows 11, 64 bit

Brugeravatar
John Mich
Indlæg: 29
Tilmeldt: søn 22-05-2005 16:53
Geografisk sted: Tikøb
Kontakt:

Indlægaf John Mich » tirs 18-02-2014 20:25

Tag nu og smid de små sko, og find sutterne frem! :D
Både AMH og Baertel står på pinde for os i døgndrift med support og oversættelser.
Brug dog muligheden for at kører både version 7 og 8 på samme maskine.
Dermed kan i få de muligheder i gerne vil have indtil børnesygdommene er luget væk. Nye programmer skal have deres indkørings tid, det skal nye biler
også. :o

MHV.
John Mich.

Hans Georg Arndt
Indlæg: 6
Tilmeldt: ons 18-10-2006 17:10
Geografisk sted: Skanderborg
Kontakt:

Indlægaf Hans Georg Arndt » tirs 18-02-2014 22:18

Hvad tror I brugere Legacy var uden ildsjæle som AMH og Baertel og hvem der ellers har deltaget i oversættelse, "aflusning" og andet arbejde med Legacy.
Hvor mange har AMH og Baertel ikke hjulpet i forum med brugernes problemer.
En appel til Baertel- stop ikke med din hjælp i forum, du er en meget stor
hjælp for mange brugere, lad ikke et mindetals brugeres negative indlæg stoppe din hjælp til mange glade brugere.
Jeg har i mange år stået for udvikling af et branche program, ideoplæg, kontakt til programører, aflusning af programmet, mange timers fravær i min virksomhed uden betaling , nogle sure opstød når der var lavet ændringer i programflade eller funktion.

Jeg siger tak for jeres STORE arbejdsindsats, med mit arbejde prograudvikling er jeg ikke i tvivl om jeres tidsforbrug.

Til Legacy brugere kom nu med lidt rosende ord og tak til AMH og Bertel.

PS. Jeg er heller ikke tilfreds med alt i Legacy men der findes ikke et program der stiller alle tilfreds, men jeg slutter med

:D :D :D :D :D

Venlig hilsen
Hans Georg Arndt

Tove Karlsson
Indlæg: 22
Tilmeldt: tirs 19-11-2013 13:11
Geografisk sted: Sverige
Kontakt:

Indlægaf Tove Karlsson » ons 19-02-2014 00:46

Desværre er det ikke muligt at bruge ver 7,5 når filen er sparret i ver 8.
Jeg forsøgte, hade ver 7,5 på en annen computer.

Jeg vil sige at jeg brugte de boxe meget, jeg har mange aner i samme sogn som fik børn mm under samme tid.

Jeg kunde klikke på en i søskenlisten og få dennes gren af familien frem, nu skal jeg lede efter personen i navnelisten.

Jeg giver ikke meget for sure opstød for at nogen vil arbejde på en anden måde end "det er tænkt".
Tove Karlsson (Deluxe 9.0.0.189 + Windows 10)


Tilbage til "Skærmvisning og opsætning"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster