Anetavle vindue, "partner og børnetavle" er væk

Få hjælp til opsætning af skærmvisning og andre generelle indstillinger i Legacy

Redaktører: Testere, Oversættergruppe

Brugeravatar
Ove Steen Hansen
Indlæg: 284
Tilmeldt: fre 07-05-2010 17:39
Geografisk sted: Odense SØ
Kontakt:

Indlægaf Ove Steen Hansen » ons 19-02-2014 09:01

Hans Georg Arndt skrev:Hvad tror I brugere Legacy var uden ildsjæle som AMH og Baertel og hvem der ellers har deltaget i oversættelse, "aflusning" og andet arbejde med Legacy.
Hvor mange har AMH og Baertel ikke hjulpet i forum med brugernes problemer.
En appel til Baertel- stop ikke med din hjælp i forum, du er en meget stor
hjælp for mange brugere, lad ikke et mindetals brugeres negative indlæg stoppe din hjælp til mange glade brugere.

Jeg siger tak for jeres STORE arbejdsindsats, med mit arbejde prograudvikling er jeg ikke i tvivl om jeres tidsforbrug.



Jeg tilslutter mig 100%. Jeg er selv tidligere programmør og ved, hvor svært det er at undgå fejl. AMH og Baertel gør et kæmpe arbejde, som vi slet ikke kan skønne nok på :!: Vi kan simpelthen ikke undvære dem.
Ove Steen Hansen

Legacy Deluxe 9 (sidste opdatering) og Windows 10.

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5151
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Indlægaf Anne Marie H » ons 19-02-2014 09:07

Tove Karlsson skrev:Desværre er det ikke muligt at bruge ver 7,5 når filen er sparret i ver 8.
Jeg forsøgte, hade ver 7,5 på en annen computer.

Jeg vil sige at jeg brugte de boxe meget, jeg har mange aner i samme sogn som fik børn mm under samme tid.

Jeg kunde klikke på en i søskenlisten og få dennes gren af familien frem, nu skal jeg lede efter personen i navnelisten.

Jeg giver ikke meget for sure opstød for at nogen vil arbejde på en anden måde end "det er tænkt".


Du har naturligvis en backup, som anbefalet, ikke sandt viewtopic.php?t=2659

Tak til Ove, Hans Georg og John for de pæne ord :D Det varmer!

Til evt. nye brugere her i Forum, og andre der ikke måtte være bekendt med det: Ingen af os, der svarer på spørgsmål her i Forum har NOGEN SOM HELST indflydelse på, hvilke funktioner der tilføjes eller fjernes fra programmet. Det er ene og alene udviklerne i USA, der afgør det. Hvis der er noget I er utilfredse med, så skriv direkte til dem.

Amerikanerne læser heller ikke med i Forum, så brokkerier her hjælper ikke! Det eneste de har med forum at gøre er, at de betaler for hjemmesiden. At der er aktivitet her forum, skyldes ene og alene, at alle vi brugere hjælper hinanden på helt frivillig basis.

...og sådan skal det da helst fortsætte, så hvis I er utilfredse med eksisterende funktioner eller har forslag til nye, så skriv direkte til den email-adresse, der er angivet under punktet "Legacy dansk - forslag".
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Bolander
Indlæg: 43
Tilmeldt: tors 16-03-2006 12:24
Geografisk sted: Frejlev, Aalborg SV
Kontakt:

Indlægaf Bolander » ons 19-02-2014 10:50

Pop-up vindue i anetavle virker da fint her,uanset hvad jeg vælger i opsætning 1.7. enten auto. efter tid, eller ved klik på person.
Der kommer Personinfo, som kan redigeres i samme billede, Partneroplysning samt børneliste.
Fungere perfekt her
Eller har jeg misforstået noget?
Mvh
Jørn Bolander
bolander@gvdnet.dk

(Legacy Deluxe 9.0.0.189 + Windows 10)

hyldal
Indlæg: 32
Tilmeldt: lør 05-01-2008 16:15
Geografisk sted: 2830 Virum
Kontakt:

Bliv endelig ved..

Indlægaf hyldal » ons 19-02-2014 14:42

Kære Anne Marie og Leif Bærtelsen,

Jeg er meget tilfreds med det store arbejde med at videreudvikle Legacy, så jeg beder jer så mindelig om at forsætte det gode arbejde. Jeg håber at Leif også vil fortsætte selvom han nu vil stoppe lidt og koncentrerer sig om sin egen slægtsforskning. Men få nu alligevel lidt tid på forum (du kan jo ikke undvære det, vel!) :wink:
Legacy er det bedste program af alle og jeg har brugt det siden 1999 med stor succes, så al mulig ros til folkene i USA, især jer begge to og også alle brugere der positivt medvirker i forum.

Jeg ved udmærket hvilke problemer man støder ind i med nye versioner og opdateringer. Alt kan ikke være perfekt fra første dag.

Venlig hilsen til alle fra en meget tilfreds bruger.

Leif Hyldal
Legacy de Luxe (seneste version)
Windows 7 Home Premium 32 bit

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5151
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Bliv endelig ved..

Indlægaf Anne Marie H » ons 19-02-2014 14:50

hyldal skrev:Kære Anne Marie og Leif Bærtelsen,

Jeg er meget tilfreds med det store arbejde med at videreudvikle Legacy, så jeg beder jer så mindelig om at forsætte det gode arbejde. Jeg håber at Leif også vil fortsætte selvom han nu vil stoppe lidt og koncentrerer sig om sin egen slægtsforskning. Men få nu alligevel lidt tid på forum (du kan jo ikke undvære det, vel!) :wink:
Legacy er det bedste program af alle og jeg har brugt det siden 1999 med stor succes, så al mulig ros til folkene i USA, især jer begge to og også alle brugere der positivt medvirker i forum.

Jeg ved udmærket hvilke problemer man støder ind i med nye versioner og opdateringer. Alt kan ikke være perfekt fra første dag.

Venlig hilsen til alle fra en meget tilfreds bruger.

Leif Hyldal


:D
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5151
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Indlægaf Anne Marie H » ons 19-02-2014 14:52

Bolander skrev:Pop-up vindue i anetavle virker da fint her,uanset hvad jeg vælger i opsætning 1.7. enten auto. efter tid, eller ved klik på person.
Der kommer Personinfo, som kan redigeres i samme billede, Partneroplysning samt børneliste.
Fungere perfekt her
Eller har jeg misforstået noget?


Nej, det har du ikke :)
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Brugeravatar
Arne Leismann
Indlæg: 168
Tilmeldt: søn 24-07-2005 08:06
Geografisk sted: Nørresundby
Kontakt:

Indlægaf Arne Leismann » ons 19-02-2014 18:40

Hej

Jeg kan se mit indlæg har skabt stor debat og hvis jeg, et sted, har udtrykt mig forkert, vil jeg da gerne undskylde for det.
Jeg synes bestemt også at der ydes et meget stort arbejde af Anne Marie og Bertel, som vi ikke kan undvære.
Når jeg sender opdagelser af diverse fejl, er det for at hjælpe med at gøre opmærksom på dem, så de kan blive rettet, ikke for at kritisere.
Legacy grupperne her i Aalborg og Saltum har installeret Legacy 8 på langt over hundrede computere indtil nu, fordi vi synes det er et godt program, ingen tvivl om det.
Vi har arbejdet med programmet siden det blev frigivet, og det vil vi blive ved med, men nu vil også arbejde lidt med tålmodigheden.

mange hilsner
Mange hilsner
Arne Leismann (Legacy Deluxe 9.0.0 393 + Microsoft Edge )

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5151
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Indlægaf Anne Marie H » ons 19-02-2014 23:05

Tak for det, Arne - og lad os så lukke den her.

Jeg har ikke tænkt mig at gå nogen steder lige pt. :shock:
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5151
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Indlægaf Anne Marie H » man 03-03-2014 13:54

Til alle jer, der har savnet tavlerne med søskende osv. i Anetavlevisningen, så er disse nu tilbage. I skal opdatere til nyeste version som hedder 8.0.0.412 :D

De lytter til os derovre på den anden side af Dammen. Er det ikke dejligt :lol:
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)


Tilbage til "Skærmvisning og opsætning"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster