Hvor er alle .usr-filer?

Få hjælp til opsætning af skærmvisning og andre generelle indstillinger i Legacy

Redaktører: Testere, Oversættergruppe

perbuch
Indlæg: 35
Tilmeldt: man 05-11-2018 12:03
Geografisk sted: Brøndby
Kontakt:

Re: Hvor er alle .usr-filer?

Indlægaf perbuch » fre 17-03-2023 07:12

perbuch skrev:Tag et kig i denne beskrivelse => http://legacydansk.com/?page=help_usr
Der står bl.a. "Dette er en liste over .usr-filer som findes i mappen hvor Legacy er installeret". .... For eksempel kan jeg ikke finde legacy.usr, der burde eksistere i min installation.
Hvis beskrivelsen skulle opdateres, hvordan ville den så se ud i dag?

Så lad lige nu al diskussion ligge om, hvorvidt den ene eller anden placering af filer kan betegnes som en fejl.
I stedet vil jeg gerne have svar på mit oprindelige spørgsmål. Vi kan blive enige om, at .usr-filerne bliver lagt under "Dokumenter"-mappen, men det er ikke hvad der står i den danske beskrivelse, for der står, at de "findes i mappen hvor Legacy er installeret". Kan vi se frem til en rettelse af denne beskrivelse?
Desuden kan jeg ikke finde filen legacy.usr, som i min installation ifølge beskrivelsen burde findes. Hvor kan jeg så finde indstillingerne for "De fleste tilpasninger af Legacy (bl.a. Valg > Tilpas)"?
Med venlig hilsen
Per Buch Larsen (Legacy Deluxe 9.0.0.433 + Windows 10 & 11)

baertel
Tester
Indlæg: 1222
Tilmeldt: søn 22-05-2005 12:56
Geografisk sted: 2670 Greve
Kontakt:

Re: Hvor er alle .usr-filer?

Indlægaf baertel » fre 17-03-2023 15:44

Hvis du i Windows bruger funktionen Søg og søger på Legacy.usr får du et resultat der viser alle forekomste af Legacy*.usr.

Filen ligger i C:\Users\xxxxx\Documents\Legacy Family Tree\_AppData\Usr.

Kan du ikke bare spørge om hvad dit problem er i stedet for at rode med usr-filerne. Det er ikke meningen at brugerne skal manipulere med usr-filerne.
Alle indstillinger i programmet kan ændres Via Valg > Tilpas. Skærmens udseende kan ændres via højreklik visse steder på skærmen og via drop down menuer samt ved at klikke Design i topmenuen. Ellers har programmet en strålende hjælp-funktion.
mvh
Leif Bærtelsen


Versioner: Betaer og GR deluxe ;-)
Windows 11, 64 bit

perbuch
Indlæg: 35
Tilmeldt: man 05-11-2018 12:03
Geografisk sted: Brøndby
Kontakt:

Re: Hvor er alle .usr-filer?

Indlægaf perbuch » fre 17-03-2023 16:41

baertel skrev:Hvis du i Windows bruger funktionen Søg og søger på Legacy.usr får du et resultat der viser alle forekomste af Legacy*.usr.
Filen ligger i C:\Users\xxxxx\Documents\Legacy Family Tree\_AppData\Usr.
Kan du ikke bare spørge om hvad dit problem er i stedet for at rode med usr-filerne. Det er ikke meningen at brugerne skal manipulere med usr-filerne.
Alle indstillinger i programmet kan ændres Via Valg > Tilpas. Skærmens udseende kan ændres via højreklik visse steder på skærmen og via drop down menuer samt ved at klikke Design i topmenuen. Ellers har programmet en strålende hjælp-funktion.

Leif, du misfortolker mig. Mit oprindelige opslag gik på at få rettet den danske dokumentation => http://legacydansk.com/?page=help_usr
Hvad angår legacy.usr, som nævnes i den danske dokumentation, så kan jeg ikke finde den. Kan du se den her i den omtalte usr-mappe vist her, hvor også evt. skjulte filer bliver vist? Jeg har for øvrigt søgt hele disken igennem, og der er med garanti ingen fil med det navn.
usr-mappen.png
(46.27 KiB) Ikke downloadet endnu

filsøgning.png
filsøgning.png (3.62 KiB) Vist 2405 gange
Med venlig hilsen
Per Buch Larsen (Legacy Deluxe 9.0.0.433 + Windows 10 & 11)

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5144
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Hvor er alle .usr-filer?

Indlægaf Anne Marie H » fre 17-03-2023 21:22

Der findes ingen fil med det navn, men derimod en række andre Legacy.usr-filer der har fået numre tilføjet. Det er ikke filer, der generelt er interessante for brugerne af programmet. Det er de indstillinger, man laver, som Leif skriver, i bl.a. Valg > Tilpas, der gemmes i de filer, og de skal ikke og kan ikke bruges til noget som helst af brugerne, bortset fra, at vi af og til må gribe til at bede en bruger slette en eller flere, hvis f.eks. en rapport ikke udskrives og ser ud som forventet.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

perbuch
Indlæg: 35
Tilmeldt: man 05-11-2018 12:03
Geografisk sted: Brøndby
Kontakt:

Re: Hvor er alle .usr-filer?

Indlægaf perbuch » lør 18-03-2023 07:06

Anne Marie H skrev:Der findes ingen fil med det navn, men derimod en række andre Legacy.usr-filer der har fået numre tilføjet. Det er ikke filer, der generelt er interessante for brugerne af programmet. Det er de indstillinger, man laver, som Leif skriver, i bl.a. Valg > Tilpas, der gemmes i de filer, og de skal ikke og kan ikke bruges til noget som helst af brugerne, bortset fra, at vi af og til må gribe til at bede en bruger slette en eller flere, h is f.eks. en rapport ikke udskrives og ser ud som forventet.

Jeg stoler da ellers på, hvad der er skrevet i http://legacydansk.com/?page=help_usr. Men så går jeg ud fra, at beskrivelsen bliver rettet på et eller andet tidspunkt?
Med venlig hilsen
Per Buch Larsen (Legacy Deluxe 9.0.0.433 + Windows 10 & 11)

baertel
Tester
Indlæg: 1222
Tilmeldt: søn 22-05-2005 12:56
Geografisk sted: 2670 Greve
Kontakt:

Re: Hvor er alle .usr-filer?

Indlægaf baertel » lør 18-03-2023 15:35

Jeg har da en Legacy.usr fil liggende i mine 3 installationer.
Men som Anne Marie skriver er de ikke til noget for brugere, derfor var jeg så nysgerrig på hvad man ville med dem.
Jeg kan da også se at det må være gamle filer som ikke bruges mere, da filen er dateret 2014 og indeholder oplysninger om verion 7.0.35 fra dec 2013.
Grunden til at jeg har dem er nok at jeg har været slem til at kopiere Usr-mappen over til alle de nye versioner. Så må jeg jo i gang med oprydningen.
Om vejledningen skal ændres er nok op til udviklerne, der er jo sket mange ændringer i databasestrukturen i de senere år.

Edit: Jeg kan se at Legacy.usr ikke mere bruges efter ver. 8, altså fra Version 9.
mvh
Leif Bærtelsen


Versioner: Betaer og GR deluxe ;-)
Windows 11, 64 bit

perbuch
Indlæg: 35
Tilmeldt: man 05-11-2018 12:03
Geografisk sted: Brøndby
Kontakt:

Re: Hvor er alle .usr-filer?

Indlægaf perbuch » søn 19-03-2023 07:25

perbuch skrev:Tag et kig i denne beskrivelse => http://legacydansk.com/?page=help_usr
Der står bl.a. "Dette er en liste over .usr-filer som findes i mappen hvor Legacy er installeret". I V9.0.0.431 er der ingen .usr-filer i denne mappe, og der er kun et fåtal gemt i OneDrive. For eksempel kan jeg ikke finde legacy.usr, der burde eksistere i min installation.
Hvis beskrivelsen skulle opdateres, hvordan ville den så se ud i dag?

Lad mig afslutte(?) denne tråd med endnu en gang at fremhæve mit oprindelige opslag og spørgsmål. Det er utroligt, at det afstedkom så mange irrelevante kommentarer, der intet har med mit spørgsmål at gøre. Kan vi ikke prøve at hjælpe hinanden med at forblive fokuseret på det den enkelte bruger spørger om og vil have hjælp til?
Med venlig hilsen
Per Buch Larsen (Legacy Deluxe 9.0.0.433 + Windows 10 & 11)

baertel
Tester
Indlæg: 1222
Tilmeldt: søn 22-05-2005 12:56
Geografisk sted: 2670 Greve
Kontakt:

Re: Hvor er alle .usr-filer?

Indlægaf baertel » søn 19-03-2023 11:02

Du fik da et svar til sidst :D
Vi lærte alle sammen noget nyt- det er altid godt.
mvh
Leif Bærtelsen


Versioner: Betaer og GR deluxe ;-)
Windows 11, 64 bit


Tilbage til "Skærmvisning og opsætning"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster