Flere billeder eller dokumenter

Få hjælp til oprettelse af hjemmesider, det kan være fra Legacy eller fra andre meget anvendte programmer til dette.

Redaktører: Testere, Oversættergruppe

purhøj
Indlæg: 9
Tilmeldt: fre 09-02-2024 12:10
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

Flere billeder eller dokumenter

Indlægaf purhøj » tors 07-03-2024 16:59

Fra vejledningen:
Mediegalleri
Et ubegrænset antal billeder, lyd- og videoklip samt andre filformater kan tilknyttes enhver person,
begivenhed og kilde. Legacy kan læse alle populære filformater. Disse filer kan så blive vist til enhver tid
og er desuden inkluderet i mange rapporter.
Mediegalleri findes ved at klikke på ikonet i Familievisningen eller ved at klikke på et eksisterende
billede, der er vist i enten Familie- eller Anetavlevisningen. Der viste antal billeder i vinduet på én gang
er afhængig af dine indstillinger. Hvis en person har flere billeder tilknyttet end der er plads til i vinduet,
vises der en rullemenu, der kan bruges til at bringe de øvrige billeder frem.
---
De kan selvfølgelig ikke vises på papir. Så må det jo være i htm eller html !
Jeg har lagt nogle hundrede ind under diverse personer og forventede jfr. vejledningen at se dem i en eller flere html-udgaver.
Jeg kan ikke finde ud af at få adgang til disse 'ekstra' billeder eller dokumenter.
Kan du henvise til et eksempel, en video eller en manglende afkrydsning?
Jeg anvender Legacy Deluxe 9.0.0.456.

Med venlig hilsen,
Carl Clemmensen

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5160
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Flere billeder eller dokumenter

Indlægaf Anne Marie H » lør 09-03-2024 13:14

Af flere grunde er det valgt, at der kun vises et billede ved personer og begivenheder, da billederne er i frimærkestørrelse, og derfor generelt ikke særligt interessante. Der er også forskellige muligheder for visning af billeder ved de enkelte rapporter.

Hvis man har mange billeder, som man vil have med i sin bog/rapport, så skal man f.eks. bruge Slægtsbogscentret og tilføje Fotoalbum, hvor der er forskellige muligheder for at til- og fravælge, hvilke billeder man ønsker, der skal sættes ind i albummet.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)


Tilbage til "Hjemmesider"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster