Oprettelse af hjemmesidefil

Få hjælp til oprettelse af hjemmesider, det kan være fra Legacy eller fra andre meget anvendte programmer til dette.

Redaktører: Testere, Oversættergruppe

Hanne Thøgersen
Indlæg: 259
Tilmeldt: søn 15-10-2006 19:03
Geografisk sted: Roskilde
Kontakt:

Oprettelse af hjemmesidefil

Indlægaf Hanne Thøgersen » man 19-02-2024 10:14

Jeg har rigtig mange gange oprettet hjemmesidefil til overførsel til min hjemmeside. Jeg har ikke ændret på opsætningen, men nu kommer denne meddelelse: "Fejl ved gemning af midlertidig fil", og i næste boks står "Fejl ved gemning til hjemmesidefil, Fejl 75: Path/File access error".
Hvad skal jeg gøre for igen at kunne oprette hjemmesidefil?
Venlig hilsen
Hanne Thøgersen
Med venlig hilsen
Hanne Thøgersen

http://hannet.dk
Windows 10, Legacy Deluxe 9

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5160
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Oprettelse af hjemmesidefil

Indlægaf Anne Marie H » man 19-02-2024 11:43

Fejlen kan rettes, som beskrevet her https://legacyfamilytree.host4kb.com/ar ... error.html
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Hanne Thøgersen
Indlæg: 259
Tilmeldt: søn 15-10-2006 19:03
Geografisk sted: Roskilde
Kontakt:

Re: Oprettelse af hjemmesidefil

Indlægaf Hanne Thøgersen » tirs 20-02-2024 11:08

I den vejledning, som du henviser til, står:
• Højreklik på Legacy-ikonet, og vælg Fejlfinding af kompatibilitet i pop op-menuen. Klik derefter på Fejlfinding af program, og klik på Start programmet på det næste skærmbillede og giv det tilladelse til at foretage ændringer på din computer. Hvis Legacy fungerer, skal du klikke på Ja til disse indstillinger for dette program på skærmbilledet Programkompatibilitet.

Når jeg højreklikker på det lille Legacy-ikon i øverste venstre hjørne kommer kun følgende muligheder frem: Gendan, Flyt, Størrelse, Minimer, Maksimer, Luk.

Hvor finder jeg Fejlfinding af kompatibilitet?

Venlig hilsen
Hanne Thøgersen
Med venlig hilsen
Hanne Thøgersen

http://hannet.dk
Windows 10, Legacy Deluxe 9

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5160
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Oprettelse af hjemmesidefil

Indlægaf Anne Marie H » tirs 20-02-2024 12:00

Det er ikke inde i programmet, men Legacy-ikonet på dit skrivebord, du skal højreklikke på. Hvis du har Windows 11, så skal du i den menu, der åbnes klikke på "Vis flere indstillinger..." - der kommer så Fejlfinding i forbindelse med kompatibilitetsproblemer
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Hanne Thøgersen
Indlæg: 259
Tilmeldt: søn 15-10-2006 19:03
Geografisk sted: Roskilde
Kontakt:

Re: Oprettelse af hjemmesidefil

Indlægaf Hanne Thøgersen » tirs 20-02-2024 12:45

Heller ikke når jeg højreklikker på ikonet på skrivebordet kommer den tekst frem, men kun nogle navne fra databasen
Hvis jeg klikker på Legacy-ikonet under start-ikonet kommer disse navne frem, derudover Mere, og her kan jeg vælge "frigør fra proceslinje, kør som administrator, åbn filplacering og vis ikke på denne liste". ???
Venlig hilsen
Hanne Thøgersen
Med venlig hilsen
Hanne Thøgersen

http://hannet.dk
Windows 10, Legacy Deluxe 9

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5160
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Oprettelse af hjemmesidefil

Indlægaf Anne Marie H » tirs 20-02-2024 15:54

Det er sikkert, fordi du hsr lagt ikonet i processionen. Så begynd med at frigøre fra proceslinjen, så ikonet lægger sig på selve skrivebordet.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Hanne Thøgersen
Indlæg: 259
Tilmeldt: søn 15-10-2006 19:03
Geografisk sted: Roskilde
Kontakt:

Re: Oprettelse af hjemmesidefil

Indlægaf Hanne Thøgersen » tirs 20-02-2024 18:46

Der kommer ikke helt de tekster frem som vejledningen nævner.
Først kommer en linje: Fejlfinding i forbindelse med kompatibilitets problemer.
Trykker her kommer to valgmuligheder frem: Prøv de anbefalede indstillinger og Foretag fejlfinding af programmet.
Jeg vælger Foretag fejlfinding af programmet, og så fremkommer en boks med overskriften "Hvilke problemer har du bemærket", hvor man kan vælge 4 muligheder: Programmet fungerede i tidligere versioner af Windows, men ikke ikke installeres eller køre nu - Programmet kan åbnes, men vises ikke korrekt - Programmet kræver flere indstillinger - Jeg kan ikke se mit problem på listen.
Jeg sætter et flueben i sidste og så kommer en boks op, hvor der spørges: Hvilken version af Windows fungerede programmet under tidligere og 5 valgmuligheder: Windows 8, Windows 7, Windows Vista, Windows XP og Det ved jeg ikke.


Det hele ser jo slet ikke ud som vejledningen. Jeg kører med Windows 10 og har ikke skiftet i forbindelse med, at mit problem er opstået.

Jeg er ked at at være til så megen besvær, men jeg er ikke computerekspert.

Nu er der så sket det, at i 1/4 af Legacy-ikonet på skrivebordet vises de orange og blå felter, som man også kan se, når man opdateret, og når jeg åbner, er det også den boks, som kommer frem - Vil du tillade, at denne app foretager ændringer af din enhed. Jeg svarer ja, men jeg kan ikke se, at noget kører, og når jeg åbner første database, er den øverste linje (den, hvor man kan læse filens navn) ulæselig og i næste line er delvis gennemsigtig og jeg kan se et af de andre ikoner på skrivebordet. Så nu er jeg så bragt i endnu et problem.

Venlig hilsen
Hanne Thøgersen
Med venlig hilsen
Hanne Thøgersen

http://hannet.dk
Windows 10, Legacy Deluxe 9

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5160
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Oprettelse af hjemmesidefil

Indlægaf Anne Marie H » tirs 20-02-2024 21:45

I det link jeg har henvist til er også et link til fuldstændig afinstallation af programmet. Der må du nok gøre så. Derefter ny installation fra denne hjemmeside.

Hvis ikke der virker efterfølgende skal du have fat i den amerikanske support. Jeg kan ikke hjælpe yderligere
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)


Tilbage til "Hjemmesider"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster