oprettelse af hjemmeside

Få hjælp til oprettelse af hjemmesider, det kan være fra Legacy eller fra andre meget anvendte programmer til dette.

Redaktører: Testere, Oversættergruppe

Bente Poulsen
Indlæg: 17
Tilmeldt: søn 22-05-2005 12:49
Kontakt:

oprettelse af hjemmeside

Indlægaf Bente Poulsen » ons 17-08-2022 10:12

Hej
Hvis jeg opretter en hjemmeside med legacy, er den så offentlig tilgængelig ? jeg vil nemlig gerne lave en hjemmeside som er udelukkende tilgængelig for min familie
mvh
Bente Poulsen

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5144
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: oprettelse af hjemmeside

Indlægaf Anne Marie H » ons 17-08-2022 14:38

Du kan lave hjemmesidefiler i Legacy, men du kan ikke give andre adgang uden at købe en hjemmesideadresse og et webhotel og derefter uploade hjemmesidefilerne fra Legacy dertil. Hvis det gøres på denne måde vil alle informationer i filerne være offentlige tilgængelige.

En anden og bedre mulighed er at oprette hjemmeside ved at bruge TNG. Det kan du læse mere om her viewtopic.php?f=8&t=4533
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Bente Poulsen
Indlæg: 17
Tilmeldt: søn 22-05-2005 12:49
Kontakt:

Re: oprettelse af hjemmeside

Indlægaf Bente Poulsen » ons 17-08-2022 21:35

Mange tak for svar, det vil jeg undersøge
Med venlig hilsen
Bente Poulsen

finnhove
Indlæg: 45
Tilmeldt: fre 14-04-2006 16:02
Geografisk sted: Aabenraa
Kontakt:

Re: oprettelse af hjemmeside

Indlægaf finnhove » lør 05-11-2022 17:27

På det fleste webhoteller kan man sætte en "lås" på sin side, så man kun kan få adgang, hvis man kender adgangskoden. Sådan har jeg gjort.
mvh
Finn
Ver. 9.0.0.456 Deluxe, dansk - Windows 11

Ove Nielsen
Indlæg: 2
Tilmeldt: lør 09-04-2022 10:13
Kontakt:

Re: oprettelse af hjemmeside

Indlægaf Ove Nielsen » man 25-03-2024 15:16

Hej.
Findes der en instruktionsvideo eller anden dækkende og let forståelig gennemgang af hvordan man danner en anetavle i Legacy og hvordan man overfører denne til en hjemmeside?
Jeg har en forholdsvis overskuelig slægtstavle, som jeg gerne vil have overført til min hjemmeside, hvor jeg i forvejen har min egen familiehistore skrevet ned (og andre private informationer).
Hjemmesiden kører under One-com - med begrænset adgang med kode.
mvh
Ove Nielsen

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5144
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: oprettelse af hjemmeside

Indlægaf Anne Marie H » man 25-03-2024 22:24

Ove Nielsen skrev:Hej.
Findes der en instruktionsvideo eller anden dækkende og let forståelig gennemgang af hvordan man danner en anetavle i Legacy og hvordan man overfører denne til en hjemmeside?
Jeg har en forholdsvis overskuelig slægtstavle, som jeg gerne vil have overført til min hjemmeside, hvor jeg i forvejen har min egen familiehistore skrevet ned (og andre private informationer).
Hjemmesiden kører under One-com - med begrænset adgang med kode.
mvh
Ove Nielsen

Under fanen Internet kan du oprette 5 forskellige hjemmesidetyper. Hvilken en af dem, der falder i din smag, må du prøve dig frem med. Under hver af de 5 typer er der en Hjælp-knap, som forklarer, hvordan de enkelte muligheder kan bruges.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

finnhove
Indlæg: 45
Tilmeldt: fre 14-04-2006 16:02
Geografisk sted: Aabenraa
Kontakt:

Re: oprettelse af hjemmeside

Indlægaf finnhove » ons 27-03-2024 09:49

Jeg bruger også one.com. Når du har lavet din hjemmeside som Anne.Marie beskriver får du masser af filer, sørg for at lægge dem i den samme mappe på din PC. En af filerne hedder noget med index.
Så opretter du en mappe i one.coms filmanager og laver en side i editoren, hvor du linker til index-filen i mappen i filmanager.
Så er du kørende.
Jeg bruger Anetavle, virker fint.
Vedhæftede filer
Ikke-navngivet.png
(34.97 KiB) Ikke downloadet endnu
Ver. 9.0.0.456 Deluxe, dansk - Windows 11


Tilbage til "Hjemmesider"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster