Overførsel af data til hjemmeside og hosting heraf

Få hjælp til oprettelse af hjemmesider, det kan være fra Legacy eller fra andre meget anvendte programmer til dette.

Redaktører: Testere, Oversættergruppe

wimik
Indlæg: 1
Tilmeldt: ons 03-08-2016 18:45
Kontakt:

Overførsel af data til hjemmeside og hosting heraf

Indlægaf wimik » ons 03-08-2016 19:15

Jeg overvejer at købe Legacy og har brug for at vide, hvordan jeg får data udgivet til internettet og hvad det koster at få en hjemmeside så alle kan se den??
Hvor er det bedst at oprette en hjemmeside og aller vigtigst ikke for dyrt.
Hvordan får man det sammenkørt, så når man fylder nye data på at det bliver opdateret på hjemmesiden ??

Med venlig hilsen
Winnie Juel Mikkelsen

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5143
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Indlægaf Anne Marie H » ons 03-08-2016 23:38

Legacy er et offline program, der kun installeres på din egen PC. Så ingen andre end dig, har adgang til dine slægtsdata.

Legacy kan lave hjemmesidefiler i 5 forskellige formater med rigtig mange forskellige muligheder for at vælge, hvad der skal vises, og hvordan din hjemmeside skal se ud.

For at få udgivet din hjemmeside skal du købe en hjemmeside-adresse og et webhotel hos en udbyder. Jeg bruger f.eks. selv http://www.one.com
som jeg er særdeles tilfreds med, men der findes mange andre.

Når du har købt webhotellet osv., skal du derefter uploade de HTML-filer, som Legacy har dannet ud fra dine indtastede oplysninger om dine slægtninge.

Min egen hjemmeside hedder http://www.familieminder.dk og er opbygget med det simpleste format i Legacy, og siden viser kun navnet på nulevende personer, da der jo fra datatilsynets side er nogle begrænsninger på, hvad der må offentliggøres om nulevende personer.
Jeg har med baggrund i kedelige erfaringer også begrænset informationerne for ikke-nulevende til de helt basale oplysninger og uden billeder. Det betyder dog, at jeg stadig har offentliggjort så meget om min slægt, at evt. slægtninge kan finde mig på nettet og dermed komme i kontakt med mig :)

Jeg har desuden en anden hjemmeside, som kun er tilgængelig med password, og hvor jeg har alle kendte informationer om familien, men der bestemmer jeg egenrådigt, hvem der får adgang. Til visningen af mine data der, bruger jeg programmet TNG, som jeg opdaterer med en gedcom-fil fra Legacy.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)


Tilbage til "Hjemmesider"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster