Hjemmeside fil - Fejl 6

Få hjælp til oprettelse af hjemmesider, det kan være fra Legacy eller fra andre meget anvendte programmer til dette.

Redaktører: Testere, Oversættergruppe

Lone Wredstrøm
Indlæg: 66
Tilmeldt: søn 09-03-2008 21:51
Geografisk sted: København
Kontakt:

Hjemmeside fil - Fejl 6

Indlægaf Lone Wredstrøm » lør 26-12-2015 17:43

Jeg prøver igen om det skulle kunne lykkes at få anerne ind på min hjemmeside. Men da jeg skulle generere filen jfr. vejledningen, fik jeg besked box op, at der var "Fejl 6 - overflow" på strengen:C/legacy/hjemmeside/anetavle/236.htm (jeg ved godt at skråstregen vender forkert i dette skrevne, men den vil heller ikke virke nu :cry:
Lone

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5144
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Indlægaf Anne Marie H » lør 26-12-2015 18:44

Hvilken version har du? Har du opdateret til seneste udgave? Hvis ikke, skal du gøre det.

Hvis fejlen stadig forekommer, så skal du tjekke personen med RIN 236, som tilsyneladende er den, der skaber fejlen, og ellers skal du følge proceduren beskrevet her http://support.legacyfamilytree.com/article/AA-00206
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Lone Wredstrøm
Indlæg: 66
Tilmeldt: søn 09-03-2008 21:51
Geografisk sted: København
Kontakt:

fejl 6

Indlægaf Lone Wredstrøm » søn 27-12-2015 11:09

Ja for råd - jeg har opdateret til vers. 8.0.0.533, og gik til den side du henviste til.
som 1. punkt skulle jeg slette filer i AppData/Usr som IKKE endte på usr.
Det har jeg gjort - OG NU KOMMER DER INTET FREM .

Der kommer box med DATA, hvor jeg skal finde min fil - den er der også, men når jeg vil åbne den, kommer besked
Ugyldig filtype blev givet
Fil:C/Users/Lone/AppData/Local/Microsoft/Windows/Temporary Internet Files/Cintent.IE/PXOA27LG/jan[3]
Forventet filtype: FDB

Jeg lavede en ny overførsel til min Ipad i går, som systemet kandte jan09 [3] og som ikke derfor overskrev de tidligere. Dem slettede jeg så i ITunes oversigten.

Men i Legacy Data her på min PC står den sædvanlige jan09 med seneste opdatering i går eftermiddags.

Jeg har også været inde på ID 236 - der er ingen fejlskrivninger eller røde udråbstegn.

Hvad gør jeg nu?
Lone

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5144
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: fejl 6

Indlægaf Anne Marie H » søn 27-12-2015 11:27

Lone Wredstrøm skrev:Ja for råd - jeg har opdateret til vers. 8.0.0.533, og gik til den side du henviste til.
som 1. punkt skulle jeg slette filer i AppData/Usr som IKKE endte på usr.
Det har jeg gjort - OG NU KOMMER DER INTET FREM .

Der kommer box med DATA, hvor jeg skal finde min fil - den er der også, men når jeg vil åbne den, kommer besked
Ugyldig filtype blev givet
Fil:C/Users/Lone/AppData/Local/Microsoft/Windows/Temporary Internet Files/Cintent.IE/PXOA27LG/jan[3]
Forventet filtype: FDB

Jeg lavede en ny overførsel til min Ipad i går, som systemet kandte jan09 [3] og som ikke derfor overskrev de tidligere. Dem slettede jeg så i ITunes oversigten.

Men i Legacy Data her på min PC står den sædvanlige jan09 med seneste opdatering i går eftermiddags.

Jeg har også været inde på ID 236 - der er ingen fejlskrivninger eller røde udråbstegn.

Hvad gør jeg nu?


Du skulle slette alle dem, der har endelsen .usr - BORTSET fra den, der hedder legacy.usr. Så du har desværre gjort noget forkert. Du bliver nødt til at geninstallere programmet.

Når det er gjort, så kør en filvedligeholdelse, både kontroller/reparer og komprimering.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Lone Wredstrøm
Indlæg: 66
Tilmeldt: søn 09-03-2008 21:51
Geografisk sted: København
Kontakt:

Indlægaf Lone Wredstrøm » søn 27-12-2015 11:32

Det forstår jeg ikke. Der står

3. Delete all the files in the "[My Documents]\Legacy Family Tree\_AppData\Usr" folder, with one exception legacy.usr. Do not delete the legacy.usr file.

Skal der KUN være en fil tilbage i denne folder - den som hedder legacy.urs

Der var jo MANGE der endte på .urs, som stadig står der.
Lone

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5144
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Indlægaf Anne Marie H » søn 27-12-2015 11:56

Det er korrekt. Den eneste, der skal være tilbage er legacy.usr.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Lone Wredstrøm
Indlæg: 66
Tilmeldt: søn 09-03-2008 21:51
Geografisk sted: København
Kontakt:

Indlægaf Lone Wredstrøm » søn 27-12-2015 12:18

Nå jeg har åbenbart alligevel slettet alt, for mappen er tom.
Så jeg må geninstallere vers.8, men hvordan gør jeg det, jeg kan ikke se den på nogen knapper, og i Hjælp kom der ikke noget ud når jeg skrev geninstaller.

Heldigvis gemte jeg på usb for 10 dage siden, så jeg kan genindlæse data - håber jeg.
Ellers får du endnu et spørgsmål fra mig.
Lone

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5144
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Indlægaf Anne Marie H » søn 27-12-2015 13:33

Lone Wredstrøm skrev:Nå jeg har åbenbart alligevel slettet alt, for mappen er tom.
Så jeg må geninstallere vers.8, men hvordan gør jeg det, jeg kan ikke se den på nogen knapper, og i Hjælp kom der ikke noget ud når jeg skrev geninstaller.

Heldigvis gemte jeg på usb for 10 dage siden, så jeg kan genindlæse data - håber jeg.
Ellers får du endnu et spørgsmål fra mig.


Dine data er ikke slettet. De ligger i mappen Data, som du forhåbentlig ikke har slettet.

Via Stifinder kan du i c:\dokumenter\Legacyfamilytree finder du en fil, der hedder legacy8setup.exe. Dobbeltklik på den, så går installationen i gang.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Lone Wredstrøm
Indlæg: 66
Tilmeldt: søn 09-03-2008 21:51
Geografisk sted: København
Kontakt:

Indlægaf Lone Wredstrøm » søn 27-12-2015 17:29

NU er jeg rigtig nervøs, for jeg har geninstalleret sådan som du har skrevet, men jeg bliver ved med at få samme fejlmeddelelse, som beskrevet i mit forrige indlæg, lige meget om jeg tager filen fra C drevet eller fra mit USB stik!!!! :oops: :oops: :oops: :oops:
og media siger den er tom !!!!!!
Lone

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5144
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Indlægaf Anne Marie H » man 28-12-2015 08:17

Lone Wredstrøm skrev:NU er jeg rigtig nervøs, for jeg har geninstalleret sådan som du har skrevet, men jeg bliver ved med at få samme fejlmeddelelse, som beskrevet i mit forrige indlæg, lige meget om jeg tager filen fra C drevet eller fra mit USB stik!!!! :oops: :oops: :oops: :oops:
og media siger den er tom !!!!!!


Hvad for en fil taler vi om? Filnavn? specielt endelsen. Er det .fdb eller .zip? og hvor på c-drevet? Dine datafiler bør ligge i denne mappe C:\Documents\Legacy Family Tree\Data

Hvor din backup ligger bestemmer du selv.

Har du kørt filvedligeholdelse osv. som foreslået tidligere?
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Lone Wredstrøm
Indlæg: 66
Tilmeldt: søn 09-03-2008 21:51
Geografisk sted: København
Kontakt:

Indlægaf Lone Wredstrøm » man 28-12-2015 09:28

Ja filerne for teksten og media ligger i Data og hedder jan09 som de har gjort hele tiden, hvor jeg ved hvert lukning af Legacy har overskrevet.
Men nu har jeg lige prøvet at omdøbe filen til jan09.fdb - OG NU KOM DEN IND. :lol:
I Legacybilledet hedder den så jan09.fdb.fdb - Når jeg i weekenden skal arbejde mere, kan jeg så omdøbe den uden der sker noget.

Jeg gemmer filer både på C drev, USB, Dropbox og i min webmail - jeg vil ikke miste, hvad jeg har fundet siden jeg startede i 1975.

Tusind tak for at tage dig tid her i juledagene, nu kan jeg rolig tage på arbejde om nogle timer, og jeg kan sende de slægtsoversigter jeg har lovet.

Godt Nytår :D
Lone

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5144
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Indlægaf Anne Marie H » man 28-12-2015 11:40

Du behøver ikke overskrive datafilen, når du har arbejdet i den. Alt gemmes straks du har tastet det ind. Det, du skal gøre, er blot at lave en backup på et eksternt medie, når du lukker programmet.

Din datafil skal kun hedde .fdb een gang, så du kan roligt slette det overflødige ekstra .fdb
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)


Tilbage til "Hjemmesider"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster