antal generationer kan ikke rettes i hjemmesidefil

Få hjælp til oprettelse af hjemmesider, det kan være fra Legacy eller fra andre meget anvendte programmer til dette.

Redaktører: Testere, Oversættergruppe

Hanne Thøgersen
Indlæg: 259
Tilmeldt: søn 15-10-2006 19:03
Geografisk sted: Roskilde
Kontakt:

Indlægaf Hanne Thøgersen » ons 23-09-2015 18:04

Jeg tænkte bare, at jeg måske kunne speede rettelsen lidt op - jeg vidste ikke, at det ikke var produceren, jeg skrev til med linket herfra.
Hun havde ligesom Bent Mogensen, ikke i slægtstræ (padgree fik jeg nu lært, at det hedder).
Jeg har fået et nyt svar:
Hanne,
I see the same thing. I don't understand why it would be greyed out so I am sending a message to Brian (the bug tech) to take a look at it. I looked at Legacy 7.5 and it is greyed out there too. I never create webpages for myself so I never noticed this before. As soon as I hear back from Brian I will let you know :)

Det var slet ikke får at gå dig i bedene, eller på anden måde betvivle din kompetence.
Mange hilsner
Hanne
Med venlig hilsen
Hanne Thøgersen

http://hannet.dk
Windows 10, Legacy Deluxe 9

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5143
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Indlægaf Anne Marie H » ons 23-09-2015 22:16

Hanne Thøgersen skrev:Jeg tænkte bare, at jeg måske kunne speede rettelsen lidt op - jeg vidste ikke, at det ikke var produceren, jeg skrev til med linket herfra.
Hun havde ligesom Bent Mogensen, ikke i slægtstræ (padgree fik jeg nu lært, at det hedder).
Jeg har fået et nyt svar:
Hanne,
I see the same thing. I don't understand why it would be greyed out so I am sending a message to Brian (the bug tech) to take a look at it. I looked at Legacy 7.5 and it is greyed out there too. I never create webpages for myself so I never noticed this before. As soon as I hear back from Brian I will let you know :)

Det var slet ikke får at gå dig i bedene, eller på anden måde betvivle din kompetence.
Mange hilsner
Hanne


Det er helt i orden - det er bare for ikke at sætte alt for mange folk i gang med samme sag.

Jeg har nu talt med Brian, som Michele henviser til, og det er faktisk IKKE en fejl, og det har han ret i. Du kunne heller ikke vælge dette i Legacy 7. Brian henviser til teksten over felterne, se vedlagte.
Vedhæftede filer
anetavle.jpg
Som du kan se, kan du kun vælge under det markerede, når du vil lave Anetavle-stil m.m. Dvs. du kan ikke vælge antal generationer, men får alle generationer i din fil med.
(137.86 KiB) Downloadet 58 gange
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Hanne Thøgersen
Indlæg: 259
Tilmeldt: søn 15-10-2006 19:03
Geografisk sted: Roskilde
Kontakt:

Indlægaf Hanne Thøgersen » ons 23-09-2015 22:49

Kære Anne Marie
Måske misforstår jeg, hvad du siger, men jeg forstår ikke rigtigt, at jeg ikke skulle kunne have skabt en anetavle på mere end 5 generationer i Legacy 7,5 - for jeg har i de sidste mange år løbende lavet anetavler på omkring 20 generationer (kan ses på min hjemmeside www.hannet.dk under menuen Aner, familie og slægtningen)

Jeg sender dig en personlig e-mail med skærmbilleder fra Legacy 7,5 og den nyinstallerede Legacy 8.

Venlig hilsen
Hanne
Med venlig hilsen
Hanne Thøgersen

http://hannet.dk
Windows 10, Legacy Deluxe 9

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5143
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Indlægaf Anne Marie H » ons 23-09-2015 23:13

Hanne Thøgersen skrev:Kære Anne Marie
Måske misforstår jeg, hvad du siger, men jeg forstår ikke rigtigt, at jeg ikke skulle kunne have skabt en anetavle på mere end 5 generationer i Legacy 7,5 - for jeg har i de sidste mange år løbende lavet anetavler på omkring 20 generationer (kan ses på min hjemmeside www.hannet.dk under menuen Aner, familie og slægtningen)

Jeg sender dig en personlig e-mail med skærmbilleder fra Legacy 7,5 og den nyinstallerede Legacy 8.

Venlig hilsen
Hanne


Hvis du ikke vælger Fokusgruppe eller en af mulighederne med mærke, får du en anetavle med alle personer i din fil og med den angivne person som udgangspunkt i filen, hvis du vælger den mulighed. Om der står 5 eller 250 generationer betyder intet her, men prøv at klikke på Ane, der kan du ændre antal generationer. Når du så klikker tilbage på Anetavle, så kan du se det antal, du valgte. Men som sagt, er det, der står i generationsfeltet, når du laver anetavle-typen, helt uden betydning. Det er mulighederne nedenunder, der gælder.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Hanne Thøgersen
Indlæg: 259
Tilmeldt: søn 15-10-2006 19:03
Geografisk sted: Roskilde
Kontakt:

Indlægaf Hanne Thøgersen » tors 24-09-2015 00:26

Kære Anne Marie.
Sådan en lille og ganske ulogisk detalje.
Nu virker det.
Da jeg første gang forsøgte at lave en anetavle i Legacy 8, kom der kun 5 generationer med. Det må jo så være fordi der i hjemmeside/ane kun har været valgt 5 generationer.
Venlig hilsner
Hanne :D :D :D
Med venlig hilsen
Hanne Thøgersen

http://hannet.dk
Windows 10, Legacy Deluxe 9

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5143
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Indlægaf Anne Marie H » tors 24-09-2015 01:32

Hanne Thøgersen skrev:Kære Anne Marie.
Sådan en lille og ganske ulogisk detalje.
Nu virker det.
Da jeg første gang forsøgte at lave en anetavle i Legacy 8, kom der kun 5 generationer med. Det må jo så være fordi der i hjemmeside/ane kun har været valgt 5 generationer.
Venlig hilsner
Hanne :D :D :D


Nej, det er det ikke - jeg har netop testet alt, og bl.a. med 2 generationer vist i de grå felter. Jeg får samtlige personer og generationer i min database med. Se vedhæftede.
Vedhæftede filer
anetavle.jpg
(364.43 KiB) Downloadet 64 gange
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Hanne Thøgersen
Indlæg: 259
Tilmeldt: søn 15-10-2006 19:03
Geografisk sted: Roskilde
Kontakt:

Indlægaf Hanne Thøgersen » tors 24-09-2015 03:11

Ja, jeg ved ikke, hvad der gik galt - men for mig er det bare også fint at det nu virker, og jeg har alle personer med.
Venlig hilsen
Hanne
Med venlig hilsen
Hanne Thøgersen

http://hannet.dk
Windows 10, Legacy Deluxe 9

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5143
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Indlægaf Anne Marie H » tors 24-09-2015 07:45

Det er godt :D
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)


Tilbage til "Hjemmesider"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster