Nulevende er medtaget i hjemmesidefilen!

Få hjælp til oprettelse af hjemmesider, det kan være fra Legacy eller fra andre meget anvendte programmer til dette.

Redaktører: Testere, Oversættergruppe

Anders Ladefoged
Indlæg: 13
Tilmeldt: tirs 05-02-2013 16:34
Geografisk sted: Randers
Kontakt:

Hjemmeside - Indstillinger for fortroligt

Indlægaf Anders Ladefoged » tors 02-04-2015 23:50

Jeg har oprettet en hjemmeside-fil - flere gange, men har ikke kunnet få "Indstillinger for fortroligt" til at virke. Jeg har prøvet at markere "Udelad nulevende personer fuldstændigt" og også "Udelad detaljer om nulevende personer", men alligevel vises oplysningerne om disse personer i min hjemmeside-fil.
Er der nogen der har en god forklaring/løsning på det ?
Anders Ladefoged

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5144
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Indlægaf Anne Marie H » fre 03-04-2015 10:31

Ingen forklaring her og nu, men vi skal først og fremmest vide følgende:

Hvilken version af Legacy har du? 7.5 eller 8? Og hvis 8, har du så opdateret til seneste udgave, som hedder 8.0.0.473?

Hvis 8, har du så fulgt de anfalede indstillinger eller har du flyttet rundt på program- og datafiler?
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Anders Ladefoged
Indlæg: 13
Tilmeldt: tirs 05-02-2013 16:34
Geografisk sted: Randers
Kontakt:

Indlægaf Anders Ladefoged » fre 03-04-2015 11:24

amh skrev:Ingen forklaring her og nu, men vi skal først og fremmest vide følgende:

Hvilken version af Legacy har du? 7.5 eller 8? Og hvis 8, har du så opdateret til seneste udgave, som hedder 8.0.0.473?

Hvis 8, har du så fulgt de anfalede indstillinger eller har du flyttet rundt på program- og datafiler?


Jeg bruger Legacy 8 og versionen er 8.00.439. Mit operativsystem er Windows 7, 32 bit.
Jeg har prøver at oprette hjemmesidefilen både i den foreslåede Web-mappe og i en selvvalgt mappe, med samme negative resultat.
Programplaceringen har jeg ikke ændret på, men min datafil ligger i en selvvalgt mappe
Anders Ladefoged

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5144
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Indlægaf Anne Marie H » fre 03-04-2015 12:13

Først og fremmest skal du straks opdatere, så du har seneste udgave!

Dernæst skal du gå ind i Valg > Tilpas og sørge for atder under punktet Filstier, er angivet den korrekte sti til dine data- og mediamapper.

...og prøv så igen at oprette en hjemmesidefil.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Anders Ladefoged
Indlæg: 13
Tilmeldt: tirs 05-02-2013 16:34
Geografisk sted: Randers
Kontakt:

Indlægaf Anders Ladefoged » søn 05-04-2015 21:57

amh skrev:Først og fremmest skal du straks opdatere, så du har seneste udgave!

Dernæst skal du gå ind i Valg > Tilpas og sørge for atder under punktet Filstier, er angivet den korrekte sti til dine data- og mediamapper.

...og prøv så igen at oprette en hjemmesidefil.



Nu har jeg opdateret til vers. 8.0.0.473 og tjekket, at stierne til program, data og mediemappe og i overensstemmelse med de faktiske placeringer, men desværre er resultatet det samme. Hjemmesidefilen bliver oprettet og jeg kan fint bevæge mig rundt i den, men nulevende personer figurerer stadig i filen, uanset om jeg markerer for fuldstændig undladelse eller undladelse af detaljer. :cry:
Anders Ladefoged

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5144
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Indlægaf Anne Marie H » man 06-04-2015 01:25

Nu har jeg testet samtlige 5 hjemmesidetyper, og i ingen af dem medtages nulevende personer.

Det er vel ikke sådan, at dem, du mener er nulevende, alligevel står som Lever? Nej
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Anders Ladefoged
Indlæg: 13
Tilmeldt: tirs 05-02-2013 16:34
Geografisk sted: Randers
Kontakt:

Indlægaf Anders Ladefoged » man 06-04-2015 20:56

amh skrev:Nu har jeg testet samtlige 5 hjemmesidetyper, og i ingen af dem medtages nulevende personer.

Det er vel ikke sådan, at dem, du mener er nulevende, alligevel står som Lever? Nej


Heller ikke det, nej. Der er ikke skrevet noget i feltet "Død" ved de nulevende.
Du er selvfølgelig meget velkommen med flere løsningsforslag. I mellemtiden vil jeg prøve at oprette en hjemmeside på en af mine "medforskeres" computer og måske den vej rundt afdække en årsag til mit problem. :)
Anders Ladefoged

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5144
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Indlægaf Anne Marie H » man 06-04-2015 21:10

Anders Ladefoged skrev:
amh skrev:Nu har jeg testet samtlige 5 hjemmesidetyper, og i ingen af dem medtages nulevende personer.

Det er vel ikke sådan, at dem, du mener er nulevende, alligevel står som Lever? Nej


Heller ikke det, nej. Der er ikke skrevet noget i feltet "Død" ved de nulevende.
Du er selvfølgelig meget velkommen med flere løsningsforslag. I mellemtiden vil jeg prøve at oprette en hjemmeside på en af mine "medforskeres" computer og måske den vej rundt afdække en årsag til mit problem. :)


Det er IKKE feltet 'Død', du skal tjekke, men i Personinformationsvinduet er der i øverste højre side et felt, der kan angive, at en person er død, selvom der ikke er skrevet noget i felterne død og begravet.

Lever? Ja eller Nej
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Anders Ladefoged
Indlæg: 13
Tilmeldt: tirs 05-02-2013 16:34
Geografisk sted: Randers
Kontakt:

Indlægaf Anders Ladefoged » tirs 07-04-2015 17:13

amh skrev:
Anders Ladefoged skrev:
amh skrev:Nu har jeg testet samtlige 5 hjemmesidetyper, og i ingen af dem medtages nulevende personer.

Det er vel ikke sådan, at dem, du mener er nulevende, alligevel står som Lever? Nej


Heller ikke det, nej. Der er ikke skrevet noget i feltet "Død" ved de nulevende.
Du er selvfølgelig meget velkommen med flere løsningsforslag. I mellemtiden vil jeg prøve at oprette en hjemmeside på en af mine "medforskeres" computer og måske den vej rundt afdække en årsag til mit problem. :)


Det er IKKE feltet 'Død', du skal tjekke, men i Personinformationsvinduet er der i øverste højre side et felt, der kan angive, at en person er død, selvom der ikke er skrevet noget i felterne død og begravet.

Lever? Ja eller Nej


Mange tak Anne Marie, det var lige det der var galt.
Jeg tror det skyldes, at jeg på et tidspunkt havde skrevet "Nulevende" i feltet "Død".
Anders Ladefoged


Tilbage til "Hjemmesider"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster