Billeder på hjemmeside

Få hjælp til oprettelse af hjemmesider, det kan være fra Legacy eller fra andre meget anvendte programmer til dette.

Redaktører: Testere, Oversættergruppe

boejesen
Indlæg: 188
Tilmeldt: lør 19-09-2009 20:00
Geografisk sted: Hvidovre
Kontakt:

Billeder på hjemmeside

Indlægaf boejesen » søn 04-01-2015 15:24

Hej.
Det er nu lykkedes mig, at finde ud af, at få flere billeder pr. person på min hjemmeside ved at tilføje billedet til en begivenhed.

Men jeg kan ikke få et billede med, som er lagt ind under f.eks. dåb eller begravelse og vielsen. Kan dette ikke lade sig gøre?

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5144
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Billeder på hjemmeside

Indlægaf Anne Marie H » søn 04-01-2015 16:29

boejesen skrev:Hej.
Det er nu lykkedes mig, at finde ud af, at få flere billeder pr. person på min hjemmeside ved at tilføje billedet til en begivenhed.

Men jeg kan ikke få et billede med, som er lagt ind under f.eks. dåb eller begravelse og vielsen. Kan dette ikke lade sig gøre?


Du kan lave din hjemmesidefil, som f.eks. Anebog i html-format, så kan du selv tilknytte de billeder, du har lyst til.

Det er vigtigt at holde sig for øje, at Legacy er et slægtsregistreringsprogram - ikke en hjemmesidegenerator. Bl.a. derfor bruger jeg selv TNG til visning af mine slægtsdata. Legacys hjemmesidefil bruger jeg kun til at lægge basisoplysninger på nettet.

http://www.famhist.dk (kræver kodeord)
http://www.skramsoe.com/min_storfamilie/Index.html (åben)
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

boejesen
Indlæg: 188
Tilmeldt: lør 19-09-2009 20:00
Geografisk sted: Hvidovre
Kontakt:

Indlægaf boejesen » søn 04-01-2015 16:43

Hej Amh.

Jeg er klar over, at Legacy ikke er en hjemmeside generator på den måde.
Filerne, som Legacy danner er kun en del af min hjemmeside, som jeg laver i Frontpage og så uploader til min hjemmeside. Lecacy´s filer er kun en del af hjemmesiden. (se evt. min side boejesen.dk hvor legacy-filerne ligger under menupunktet "slægtsdatabasen".

Jeg er klar over, at jeg kan gå ind, og lægge ekstra billeder manuelt ind i de forskellige html-filer, men så forsvinder det jo igen, hvis jeg tilføjer oplysninger til personerne i Legacy og laver en ny opdatering af disse filer.
Desuden er det jo så et større arbejde, at skulle gøre dette, end hvis jeg kunne få Legacy-programmet til at tage det med.

Men alternativt må jeg jo oprette nogle begivenheder, hvor jeg tilføjer de billeder, som jeg gerne vil have med op. Dette har jeg da fundet ud af kan lade sig gøre.


Tilbage til "Hjemmesider"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster