redigering af begivenhedstype

Få hjælp til oprettelse af hjemmesider, det kan være fra Legacy eller fra andre meget anvendte programmer til dette.

Redaktører: Testere, Oversættergruppe

Hanne Thøgersen
Indlæg: 259
Tilmeldt: søn 15-10-2006 19:03
Geografisk sted: Roskilde
Kontakt:

redigering af begivenhedstype

Indlægaf Hanne Thøgersen » søn 17-08-2014 19:34

Ved oprettelse af hjemmeside, type Anetavle, får jeg samme tekst frem, selv om jeg to forskellige "koder"

Gift: med Margrethe Marie Boye, 30 okt. 1845, Helsingør Skt. Olai sogn,
[BegivenhedsNavn] [Dato] [Beskr], [Sted], [Notater] [Kilder]

Gift 2. gang: med Ellen Grove, 18 dec. 1913, København Skt. Andreas sogn
[BegivenhedsNavn]: [Beskr], [Dato], [Sted].[Notater] [Kilder]

På et tidspunkt ønskede jeg, at navnet stod først, men senere har jeg ønsket datoen først - men intet sker, som ovenstående viser.
(ægtefællens navn er indskrevet undet "beskrivelse")

Hvad skal jeg gøre for at redigering af begivenhedsdefinistion slår igennem på hjemmesiden?

Venlig hilsen
Hanne Thøgersen

PS - kildehenvisningen popper også op efter "Sted", selv om jeg beder om, at den kommer efter "Notater"
Med venlig hilsen
Hanne Thøgersen

http://hannet.dk
Windows 10, Legacy Deluxe 9

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5143
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: redigering af begivenhedstype

Indlægaf Anne Marie H » søn 17-08-2014 19:50

Hanne Thøgersen skrev:
På et tidspunkt ønskede jeg, at navnet stod først, men senere har jeg ønsket datoen først - men intet sker, som ovenstående viser.
(ægtefællens navn er indskrevet undet "beskrivelse")

Hvad skal jeg gøre for at redigering af begivenhedsdefinistion slår igennem på hjemmesiden?

PS - kildehenvisningen popper også op efter "Sted", selv om jeg beder om, at den kommer efter "Notater"


Har du oprettet begivenhedsdefinitioner for Gift og Gift 2. gang?

Det er jo ikke nødvendigt. Legacy har et fint ægteskabsregistreringsvindue, som fint håndterer flere ægteskaber/parforhold, og hvor du også selv har mulighed for at tilpasse, hvordan teksten skal se ud i udskrifter osv.


Men generelt skal man rette teksten i en begivenhedsdefinition ved åbne Masterliste for begivenhedsdefinitioner, markere den begivenhed man ønsker at redigere, og derefter klikke på knappen Rediger. Man skal selvfølgelig huske at redigere i alle felterne, da rettelserne kun slår igennem i præcis den felttype, der er redigeret.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Hanne Thøgersen
Indlæg: 259
Tilmeldt: søn 15-10-2006 19:03
Geografisk sted: Roskilde
Kontakt:

Indlægaf Hanne Thøgersen » man 18-08-2014 11:24

Kære Anne Marie
At jeg vælger i nogle tilfælde ikke at oprette ægtefællerne selvstændigt er mit valg og har ikke noget at gøre med det, der er problemet

Problemet er at få teksten på hjemmesiden til at stemme overens med den rækkefølge, man har sat i begivenhedsdefinition.

Jeg viste 2 tekster, som begge står på samme måde, til trods for, at reækkefølgen af elementer i begivenhedsdefinitionen er forskellig i de to tilfælde - begge de viste rækkefølger er fra den kasse, som hedder "Hvis alle er udfyldt"

Jeg håber at kunne finde frem til, hvorfor foskellen på rækkefølge af elementer ikke har indflydelse på teksten på hjemmesiden

Venlig hilsen
Hanne Thøgersen
Med venlig hilsen
Hanne Thøgersen

http://hannet.dk
Windows 10, Legacy Deluxe 9

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5143
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Indlægaf Anne Marie H » man 18-08-2014 13:35

Det var en servicemeddelelse, hvis ikke du var klar over, hvad programmet kan vedr. parforhold.

Jeg kan ikke umiddelbart give et bud på, hvor det går galt, men bliver nødt til at se din fil, hvis du vil sende den til mig privat.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Hanne Thøgersen
Indlæg: 259
Tilmeldt: søn 15-10-2006 19:03
Geografisk sted: Roskilde
Kontakt:

Indlægaf Hanne Thøgersen » man 18-08-2014 13:57

Tak for tilbudet, men jeg ved ikke, hvordan man trækker de to eksempler ud. Jeg skal vel ikke sende dig hele min database, som er på mere end 20.000 personer?

Venlig hilsen
Hanne Thøgersen
Med venlig hilsen
Hanne Thøgersen

http://hannet.dk
Windows 10, Legacy Deluxe 9

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5143
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Indlægaf Anne Marie H » man 18-08-2014 14:27

Klik på fanen Fil i øverste venstre hjørne, vælg Eksport > eksporter til ny Legacy fil.... Giv filen en navn og Gem. Nu åbnes vinduet Legacy eksport. Der kan du vælge at eksportere en Fokusgruppe. Klik på knappen Rediger fokusgruppe. Vælg den eller de familier, hvor problemet med de forskellige sætninger opstår. Følg Legacys anvisninger og send den færdige fil til mig.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)


Tilbage til "Hjemmesider"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster