Min hjemmeside ;-)

Få hjælp til oprettelse af hjemmesider, det kan være fra Legacy eller fra andre meget anvendte programmer til dette.

Redaktører: Testere, Oversættergruppe

Brugeravatar
Lars J. Helbo
Indlæg: 9
Tilmeldt: tors 30-03-2006 14:47
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Min hjemmeside ;-)

Indlægaf Lars J. Helbo » fre 16-05-2014 20:19

Jeg ved ikke, om det her egentlig hører til her; men nu prøver jeg alligevel. Jeg har nu brugt Legacy i nogle år (efter at have været omkring WinFamily, PAF, UFT, Roots magic og TMG) og jeg er rigtig glad for det Jeg kan bare ikke lide de hjemmesider, som programmet laver. Jeg synes faktisk, det er noget skrammel.

Jeg har så brugt PhpGedView og senere WebTrees; men jeg synes de er for tunge. Jeg skal jo ikke bruge et webbaseret slægtsprogram. Jeg vil bare præsentere det jeg laver i Legacy, så familien kan se det og jeg måske kan få nogle kontakter. Derfor har jeg nu lavet mit eget, og måske er der nogen, der kunne have lyst til at prøve det?

Det er skrevet i PHP. Det er altså et program, som ligger på serveren, og som der dynamisk genererer websiderne. Jeg eksporterer en gedcom-fil fra Legacy, og den importerer jeg i PHP-programmet. Ud fra den dannes de grundlæggende sider med personer, familier og de grundlæggende begivenheder som fødsel, dåb, død og begravelse. I disse sider kan man klikke sig igennem og se hele familien. Disse automatisk dannede sider kan f.eks. se således ud:

http://kilder.helbo.org/index.php?pid=I84

Men der er så mulighed for at tilføje portrætter, levnedsbeskrivelser og kilder i det omgang, man har lyst til. Det vil typisk være til de nærmeste personer; men man bestemmer selv omfanget. Når man gør det, kan en side for en person komme til at se således ud:

http://kilder.helbo.org/index.php?pid=I218

Som det ses er der et billede til hver kilde. Det kan også være andre medier. Pt. understøttes formaterne jpg, png, gif, pdf, avi, mpg, wmv og mp3. Men hvis nogen har ønske om andre formater, kan jeg nok godt udvide.
Hvis nogen har lyst til at prøve, så kan program og vejledning hentes her:

http://kilder.helbo.org/download/

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5143
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Indlægaf Anne Marie H » fre 16-05-2014 21:35

Tak, Lars - det ser spændende ud.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Sembakken
Indlæg: 1
Tilmeldt: tirs 22-07-2014 09:56
Kontakt:

Re: Min hjemmeside ;-)

Indlægaf Sembakken » tirs 22-07-2014 11:36

Hej Lars.
Jeg har prøvet at installerer dit script, men får flg fejl efter jeg indtastede forside billedet og trykkede videre..
Parse error: syntax error, unexpected T_STRING, expecting ')' in /home/virtual/sembakken.dk/public_html/aner/settings.php on line 12

jeg kører via et delta domæne hos cliche.dk.
OpsætningApache 2.2.26, MySQL 5.1.73, PHP 5.3.28, Safe_mode ON, Register_globals OFF

Jeg ved ikke nok om PHP så jeg kan ikke selv søge og rette fejlen.

Mvh. Otto


Tilbage til "Hjemmesider"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster