Fjerne programindsat tekst i hjemmesiden

Få hjælp til oprettelse af hjemmesider, det kan være fra Legacy eller fra andre meget anvendte programmer til dette.

Redaktører: Testere, Oversættergruppe

Ole Bertelsen
Indlæg: 26
Tilmeldt: tors 13-03-2014 11:55
Kontakt:

Fjerne programindsat tekst i hjemmesiden

Indlægaf Ole Bertelsen » lør 12-04-2014 09:46

Jeg sidder stadigvæk og forsøger at lære mig at konstruere en god hjemmeside og er stødt på endnu et problem: Når hjemmesidefilen er konstrueret, kommer der på enkelte personsider en uønsket tekst: se billedet.
Det uønskede er teksten 'Peder blev gift med', der jo ikke har nogen mening, når der ikke er oplysninger overhovet om noget ægteskab.
Hvordan undgår jeg, at denne tekst dukker op på dette uhensigtsmæssige sted?
Jeg har forsøgt at finde et sted, hvor jeg kan ændre (Valg/tilpas), men har ikke fundet noget brugbart. Har også brugt manualen - uden held.
Kan nogen mon hjælpe mig?
mvh
Ole
Vedhæftede filer
sideeksempel.jpg
(59.51 KiB) Downloadet 136 gange
Ole Bertelsen

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5151
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Indlægaf Anne Marie H » lør 12-04-2014 15:14

Det er fordi, du har oprettet et ægteskab/parforhold. Det kan du se, hvis du kigger på Ægtefælle-ikonet, der står et 1-tal! Altså er der oprettet en unavngivet ægtefælle/partner.

Højreklik på Peder og i det lille vindue, der åbnes klik på Fjern tilknytning > Hustru/partner...
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Ole Bertelsen
Indlæg: 26
Tilmeldt: tors 13-03-2014 11:55
Kontakt:

Indlægaf Ole Bertelsen » søn 13-04-2014 10:04

Tak for dit råd, Anne Marie. Det var dog lidt kompliceret at følge, for den afbrudte tilknytning afbryder ikke tilknytningen til den ukendte kvinde (hvilket er forståeligt, da hun ikke eksisterer - jeg har nemlig ikke oprettet hende - men det har programmet øjensynligt, da jeg tilføjer børn til manden Peder), men min handling afbryder mandens tilknytning til børnene!
Da jeg havde gendannet hans tilknytning til børnene og lavede en ny hjemmesidefil fungerede det, og teksten 'Peder blev gift med.' blev erstattet af 'Peder giftede sig med ukendt.', hvilket vel er acceptabelt, selv om jeg ret beset ikke ved, om han blev gift. Men tak i al fald for hjælpen.
mvh
Ole
Ole Bertelsen

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5151
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Indlægaf Anne Marie H » søn 13-04-2014 10:26

Ole Bertelsen skrev:Tak for dit råd, Anne Marie. Det var dog lidt kompliceret at følge, for den afbrudte tilknytning afbryder ikke tilknytningen til den ukendte kvinde (hvilket er forståeligt, da hun ikke eksisterer - jeg har nemlig ikke oprettet hende - men det har programmet øjensynligt, da jeg tilføjer børn til manden Peder), men min handling afbryder mandens tilknytning til børnene!
Da jeg havde gendannet hans tilknytning til børnene og lavede en ny hjemmesidefil fungerede det, og teksten 'Peder blev gift med.' blev erstattet af 'Peder giftede sig med ukendt.', hvilket vel er acceptabelt, selv om jeg ret beset ikke ved, om han blev gift. Men tak i al fald for hjælpen.
mvh
Ole


Det er klart, at der vil være registreret et forhold, hvis en person har et barn. Det skal du naturligvis være opmærksom på, når du indtaster en mand eller kvinde og et eller flere børn af dem.

Mit første svar er givet ud fra den forudsætning, at Peder var single uden børn.
Hvis Peder havde et barn, og du ikke kender moderen navn, så kan du jo selv ændre teksten, så der f.eks. kommer til at stå 'Peder havde et forhold til en kvinde, hvis navn ikke er kendt'.

Det gør du ved at klikke på Ægteskabsinformation og vælge fanen Tekstvalg
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Ole Bertelsen
Indlæg: 26
Tilmeldt: tors 13-03-2014 11:55
Kontakt:

Indlægaf Ole Bertelsen » søn 13-04-2014 10:46

Tak for dette svar. Det bringer mig videre, og jeg har allerede været inde i ægteskabsinformations-boxen, hvor jeg ser, at man kan ændre teksten. Det vil jeg gøre.
Og med risikoen for at være krakilsk vil jeg tillade mig endnu et spørgsmål: er det muligt her - eller andetsteds - at ændre det i boxen fortrykte Peder til Peder+efternavn?
mvh
Ole Bertelsen

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5151
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Indlægaf Anne Marie H » søn 13-04-2014 10:58

Ole Bertelsen skrev:Tak for dette svar. Det bringer mig videre, og jeg har allerede været inde i ægteskabsinformations-boxen, hvor jeg ser, at man kan ændre teksten. Det vil jeg gøre.
Og med risikoen for at være krakilsk vil jeg tillade mig endnu et spørgsmål: er det muligt her - eller andetsteds - at ændre det i boxen fortrykte Peder til Peder+efternavn?
mvh


Jeg er lidt i tvivl om, hvilken boks, du mener, men generelt kan man ændre/tilpasse det meste i Legacy :D
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Ole Bertelsen
Indlæg: 26
Tilmeldt: tors 13-03-2014 11:55
Kontakt:

Indlægaf Ole Bertelsen » søn 13-04-2014 12:12

...jeg refererer til den box, som du henviste mig til og som man kommer til ved at venstreklikke på 'Ægteskabsinformation' ( i Familievisning)/ Tekstvalg. På dette sted får man ikke mulighed for at ændre på det forvalgte fornavn, men kun på den efterfølgende tekst.
mvh
Ole Bertelsen

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5151
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Indlægaf Anne Marie H » søn 13-04-2014 15:19

Som du kan se i de tomme felter nedenfor standardteksten, så kan du erstatte standardteksten med din egen tekst for hvert enkelt ægteskab, dvs. også indsætte begge personers efternavne. Standard er, at kun mandens fornavn og hustruens fulde navn angives, da det jo er første gang hun nævnes.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Ole Bertelsen
Indlæg: 26
Tilmeldt: tors 13-03-2014 11:55
Kontakt:

Indlægaf Ole Bertelsen » fre 18-04-2014 13:07

tak :D
med venlig hilsen
Ole Bertelsen


Tilbage til "Hjemmesider"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster