Flere hjemmesideproblemer

Få hjælp til oprettelse af hjemmesider, det kan være fra Legacy eller fra andre meget anvendte programmer til dette.

Redaktører: Testere, Oversættergruppe

Ole Bertelsen
Indlæg: 26
Tilmeldt: tors 13-03-2014 11:55
Kontakt:

Flere hjemmesideproblemer

Indlægaf Ole Bertelsen » søn 06-04-2014 09:02

I arbejdet med tidligere nævnte hjemmesidefil er jeg stødt på endnu et problem (se vedhæftede sideeksempel 2): Det drejer sig om, at en kvinde (her Johanne Andersdatter Frost) har været gift to gange. Når hjemmesidefilen er produceret, ser det ud som om Johanne A. Frost først har været gift med Poul Jensen Bunch og derefter - (der står ligefrem 'Johanne blev derefter..... ) - med Niels Andersen. Men det forholder sig lige omvendt: det andet ægteskab var med Poul Jensen Bunch, hvad man også kan se af årstallene. Men det burde jo ikke kunne misforståes. Hvad har jeg mon gjort forkert?
mvh
Vedhæftede filer
sideeksempel 2.jpg
(62.32 KiB) Downloadet 117 gange
Ole Bertelsen

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5144
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Indlægaf Anne Marie H » søn 06-04-2014 09:30

Du skal selv sørge for, at ægteskaberne/parforholdene er angivet i den rigtige rækkefølge, hvis ikke du har angivet, at Legacy skal sortere i kronologisk orden.

Generelt kan jeg se, at du skal tjekke dine ønsker til indstillinger under Valg > Tilpas

Og så skal jeg da ikke undlade at gøre opmærksom på, at der er udgivet en manual til programmet 8) , som kan bestilles her https://www.legacyfamilytree.net/secure/LegacyDansk.htm

viewtopic.php?t=2947
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Ole Bertelsen
Indlæg: 26
Tilmeldt: tors 13-03-2014 11:55
Kontakt:

Indlægaf Ole Bertelsen » søn 06-04-2014 09:55

Tak for hjælpen Anne Marie.
Jeg vil forsøge at føle dine råd.
Og må nok også krybe til korset og få fat i en manual :wink:
mvh
Ole
Ole Bertelsen


Tilbage til "Hjemmesider"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster