manglende kilder i hjemmesidefilen

Få hjælp til oprettelse af hjemmesider, det kan være fra Legacy eller fra andre meget anvendte programmer til dette.

Redaktører: Testere, Oversættergruppe

Ole Bertelsen
Indlæg: 26
Tilmeldt: tors 13-03-2014 11:55
Kontakt:

manglende kilder i hjemmesidefilen

Indlægaf Ole Bertelsen » lør 05-04-2014 14:05

Jeg er forholdsvis ny legacy-bruger og arbejder pt på at konstruere en hjemmesidefil. Men jeg kan ikke finde ud af at få programmet til at vise alle originale kilder på hjemmesiden. Selv om kilderne er indtastet på samme måde, så vises kun nogle kilder på hjemmesiden.
Jeg vedhæfter en side af hjemmesidefilen, der viser, at kilde 1 og 2 mangler de originale kildetekster, som er vist på korrekt måde ved kilde 3.
Og så håber jeg på at en eller anden kan hjælpe mig, så alle kilder fremkommer.
Med venlig hilsen
Ole
Vedhæftede filer
sideeksempel.jpg
(71.38 KiB) Downloadet 120 gange
Ole Bertelsen

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5144
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Indlægaf Anne Marie H » lør 05-04-2014 16:36

Det handler om, hvilke oplysninger du markerer som skal vises. Jeg kan jo se, at det er to forskellige kirkebøger, du henviser til. I de to første mangler der givetvis et flueben, der angiver, at du ønsker at medtage kildeteksten ved visning af kilden.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Ole Bertelsen
Indlæg: 26
Tilmeldt: tors 13-03-2014 11:55
Kontakt:

Indlægaf Ole Bertelsen » søn 06-04-2014 08:53

Tak for dit svar. Jeg er glad for, at du er på sporet af en løsning. Men vil du fortælle mig, hvor fluebenet skal sættes. Og skal det sættes for hver kilde - én gang for alle, eller hver gang der indtastes en ny person med relation til denne kilde?
mvh
Ole
Ole Bertelsen

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5144
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Indlægaf Anne Marie H » søn 06-04-2014 09:31

Se under Valg > Tilpas > Kilder
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Ole Bertelsen
Indlæg: 26
Tilmeldt: tors 13-03-2014 11:55
Kontakt:

Indlægaf Ole Bertelsen » fre 11-04-2014 10:20

Tak for dit svar Anne Marie.
Det løste dog ikke mit problem, for de nødvendige flueben var allerede sat korrekt. Til trods for dette blev de 2 parforhold vist i forkert rækkefølge. Jeg fandt løsningen et andet sted: i ægtefællelisten, som jeg fandt ved et højreklik på ægteskabsinformation. Her var der mulighed for, manuelt, at bytte om på rækkefølgen af parforhold. Så nu er det problem løst. Og nu har jeg købt den danske manual!!
Det undrer mig dog, hvordan fejlen er opstået, da fluebenene som sagt var anbragt korrekt.
mvh
Ole
Ole Bertelsen


Tilbage til "Hjemmesider"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster