Hjemmeside på Google-site

Få hjælp til oprettelse af hjemmesider, det kan være fra Legacy eller fra andre meget anvendte programmer til dette.

Redaktører: Testere, Oversættergruppe

Brugeravatar
Huguenotten
Indlæg: 120
Tilmeldt: søn 05-01-2014 13:26
Geografisk sted: Ansager
Kontakt:

Hjemmeside på Google-site

Indlægaf Huguenotten » søn 05-01-2014 13:31

Hej der og godt nytår.
Jeg har i forvejen en hjemmeside på Google, som jeg gerne vil bruge blandt andet til at præsentere min slægtsforskning.
Jeg har dannet hjemmesidefilen fra Legacy 8, men hvordan for jeg den lige uploadet til min eksisterende Google hjemmeside.
Venlig hilsen
Hans Henrik

Brugeravatar
Ove Steen Hansen
Indlæg: 284
Tilmeldt: fre 07-05-2010 17:39
Geografisk sted: Odense SØ
Kontakt:

Indlægaf Ove Steen Hansen » søn 05-01-2014 13:35

Du skal bruge et særligt program, fx FileZilla, der kan downloades gratis fra internettet.
Ove Steen Hansen

Legacy Deluxe 9 (sidste opdatering) og Windows 10.

Brugeravatar
Huguenotten
Indlæg: 120
Tilmeldt: søn 05-01-2014 13:26
Geografisk sted: Ansager
Kontakt:

Hvad gør man så

Indlægaf Huguenotten » man 31-03-2014 19:07

Nu har jeg investeret i TNG. Hvad gør man så. Jeg er IKKE PC-nørd og aner intet om uploading af filer til websider. Det er sort snak for, så måske må jeg opgive (eller gå tilbage til My Heritage igen. Det vil jeg helst ikke !!)
HJÆLP

:shock:
Venlig hilsen

Hans Henrik

Keld Herbst
Indlæg: 7
Tilmeldt: man 09-09-2013 21:45
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Re: Hvad gør man så

Indlægaf Keld Herbst » ons 02-04-2014 17:23

Huguenotten skrev:Nu har jeg investeret i TNG. Hvad gør man så. Jeg er IKKE PC-nørd og aner intet om uploading af filer til websider. Det er sort snak for, så måske må jeg opgive (eller gå tilbage til My Heritage igen. Det vil jeg helst ikke !!)
HJÆLP

:shock:


Hej Huguenot,

Jeg har selv uploadet store dele af mine data fra Legacy 8 til mit Google site, og kan måske forklare dig, hvordan du kan gøre.

Allerførst åbner du Legacy. Derefter klikker du på INTERNET på værktøjslinien, og vælger OPRET HJEMMESIDEFILER.

Legacy går nu i gang med at danne HTM eller HTML filer, afhængigt af hvad du har valgt. Standard er HTM, og de kan sagtens bruges.

Når filerne er dannet, spørger Legacy om du vil se dem i din browser. Til dette spørgsmål skal du svare JA.

Nu åbnes et faneblad i din browser, der ser omtrent sådan ud:

Billede

Filerne du skal bruge, ligger allesammen på forskellige undersider, men de er yderst velorganiserede, så du får ikke svært ved at finde rundt i dem.


I et andet faneblad åbner du nu dit Google site, hvor du gerne vil vise en familie. Her skal du oprette en side (ikonet "dokument" med et + i midten), og sørge for at denne nye side er placeret "under" den rigtige hovedside. Jeg har f.ex. en side der hedder "Pedigree Profiles", hvorunder jeg opretter en ny side for hver familie.

Lad os antage du vil oprette en side for Johan Jespersen Skomager. Som forklaret herover opretter du siden med ikonet, og navngiver siden Johan Jespersen Skomager.


Nu skal du så tilbage til fanebladet med dine hjemmesidefiler, og finde Johan. Når du har fundet siden, højreklikker du et eller andet sted på siden, og vælger VIS KILDETEKST.

Et nyt faneblad åbnes nu, med HTM koden for hele siden. Klik et eller andet sted i denne kode, og tast CTRL+A, og derefter CTRL+C.
Nu har du HTM koden i udklipsholderen.


Gå tilbage til Johan's side, Klik på REDIGÉR, derefter på <HTML> (Redigér html kilde), og et nyt vindue åbnes.

Heri skal du "paste" (indsætte din kode fra udklipsholderen). Det gøres ved at klikke i vinduet, og taste CTRL+A, og derefter CTRL+V.

Herefter vælger du OPDATÉR, GEM eller lignende. Du kan nu se en side magen til Johan's fra dine hjemmesidefiler, men nu findes den også på dit Google site.

Når du har prøvet dette nogen gange, vil du snart forstå systemet, så fortvivl ikke fordi denne forklaring virker totalt uoverskuelig. Det er lettere end det lyder.

Du kan tage et kig på min genealogi-hjemmeside her, så du kan danne dig en idé om, hvordan det KAN komme til at se ud:

https://sites.google.com/site/herbstfamilytreedenmark/home

God fornøjelse.

Keld

Brugeravatar
Huguenotten
Indlæg: 120
Tilmeldt: søn 05-01-2014 13:26
Geografisk sted: Ansager
Kontakt:

Indlægaf Huguenotten » ons 02-04-2014 20:10

Tak Keld for den minutiøse gennemgang. Jeg får desværre en serverfejl når jeg følger din fremgangsmåde :cry:
Et eller andet må jeg gøre forkert. Jeg prøver igen senere med en lidt mindre familiefil.
Venlig hilsen

Hans Henrik


Tilbage til "Hjemmesider"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster