Problem med vielser i Anetavle (hjemmeside)

Få hjælp til oprettelse af hjemmesider, det kan være fra Legacy eller fra andre meget anvendte programmer til dette.

Redaktører: Testere, Oversættergruppe

prebengk
Indlæg: 85
Tilmeldt: ons 09-07-2008 18:31
Kontakt:

Problem med vielser i Anetavle (hjemmeside)

Indlægaf prebengk » tors 01-06-2023 21:41

Under Hjemmesidefil, har jeg valgt Anetavle.
Har en person A der først har et forhold til person B, men de bliver aldrig gift. Person a bliver efterfølgende gift med person C i 1845.
Når hjemmesiden genereres står der at person A blev gift med person B i 1845, og at person A blev gift med person C i 1845.
Altså samme vielsesdato ved begge personer.
Under Ægteskab mellem person A og B er der kun sat flueben i "Der er ikke fundet bevis for, at dette par blev gift"
Mener at fejlen først er opstået i version 9.0.0.433
Venlig hilsen
Preben Gravgaard Kristensen
(Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

prebengk
Indlæg: 85
Tilmeldt: ons 09-07-2008 18:31
Kontakt:

Re: Problem med vielser i Anetavle (hjemmeside)

Indlægaf prebengk » fre 02-06-2023 14:19

Kan se den medtager også MRIN nummer, selv om der på fanen Hvad ikke er sat flueben ud for MRIN nummer.
Dorthe og Lars havde et forhold, men blev aldrig gift.
file:///C:/Users/Preben%20Kristensen/Documents/legacy%20family%20tree/web/2013_12_01_of/63864.htm
Er der andre der kan fremkalde samme problem, eller er det noget i min opsætning der er gået galt?
Venlig hilsen
Preben Gravgaard Kristensen
(Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5155
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Problem med vielser i Anetavle (hjemmeside)

Indlægaf Anne Marie H » fre 02-06-2023 19:03

Det er ikke umiddelbart et problem jeg kan genskabe, men på den anden side, så giver din forklaring ikke meget at gå efter. Er de personer, hvor du ser fejlen, de personer, du begynder din anetavle ud fra, eller er det par, der er flere generationer ældre end startpersonerne?

MRIN er det kun for de to personer, du nævner?

Jeg vil foreslå en Filvedligeholdelse > Kontroller/reparer. Så vi jeg genstarte min PC og derefter sætte Anetavle-indstillingerne tilbage til standard ved at klikke på knappen Sæt nederst til højre i vinduet.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

prebengk
Indlæg: 85
Tilmeldt: ons 09-07-2008 18:31
Kontakt:

Re: Problem med vielser i Anetavle (hjemmeside)

Indlægaf prebengk » fre 02-06-2023 20:21

Det med MRIN var ved alle ægteskaber, men den fjernede filvedligeholdelse tilsyneladende. Så er det problem løst :)
De to personer er flere generationer ældre end startpersonerne.
Har nu forsøgt følgende:
Kør filvedligeholdelse, genstartet PC, og klikket på Sæt i Anetavle-indstillinger = problemet er der stadig.
Efterfølgende slettet filen webpage.usr, start Legacy, og klikket på Sæt i Anetavle-indstillinger = problemet er der stadig.
Ophævet forbindelse mellem barn (Maria) og forældre, og fjernet forbindelse mellem forældre (Lars og Dorthe). Efter genstart har jeg så stået på Maria, og tilføjet de to forældre ved at vælge eksisterende personer. Når Legacy så spørger om ægteskab har jeg sat flueben ved "Der er ikke fundet bevis for, at dette par blev gift" = problemet er der stadig.
Hvis du prøver at se på min hjemmeside http://gravgaard.familyds.com/slaegt/2/99350.htm
Så står det rigtig nok oppe under hans navn. hvor der står:
Parforhold (1): Dorthe Kirstine Hermansdatter [63864]
Ægteskab (2): Oline Marie Hedegaard [99356] den 12 Apr. 1845 i Lendum Kirke
Men længere nede på siden står der at han blev gift med Dorthe den 12 Apr. 1845 i Lendum Kirke. Lars blev aldrig gift med Dorthe.
På næste linje står der at han blev gift med Oline den 12 Apr. 1845 i Lendum Kirke. Det passer godt nok.
PS. Ved godt at det er den gamle udgave med MRIN der ligger på nettet, har ikke nået at opdater hjemmesiden endnu.
Håber forklaringen giver mening.
Venlig hilsen
Preben Gravgaard Kristensen
(Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5155
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Problem med vielser i Anetavle (hjemmeside)

Indlægaf Anne Marie H » fre 02-06-2023 22:17

Jeg kan ikke genskabe fejlen her hos mig - jeg tænker, at du måske skal se lidt nærmere på, hvordan du har indtastet de forskellige parforhold. Husk at tjekke fanen Tekstvalg i ægteskabsvinduet og også, hvordan de tekstfelter, du skal/kan udfylde, er udfyldt.Tekstvalg overskriver de almindelige indstillinger for ægteskab/parforhold, så måske er der noget der, der skal rettes til.

Se her
parforhold.jpg
(75.81 KiB) Ikke downloadet endnu


Hvor mange generationer skal vi bagud for at du får denne fejl. Jeg er måske ikke langt nok tilbage i min test.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

prebengk
Indlæg: 85
Tilmeldt: ons 09-07-2008 18:31
Kontakt:

Re: Problem med vielser i Anetavle (hjemmeside)

Indlægaf prebengk » lør 03-06-2023 09:39

Tak for tips og ideer til løsning af problemet.
Vil se hvor langt tilbage jeg skal for at finde steder hvor det går galt. Det er jo lige det med at finde et sted hvor en person først får et barn uden for ægteskab, for efterfølgende at blive gift med en anden.
Fanen Tekstvalg har jeg altid bare ladet stå som det Legacy foreslår som standard, men det må jeg jo til at se nærmere på, om jeg skal til manuelt at skrive der, for at få det vist rigtigt.
Venlig hilsen
Preben Gravgaard Kristensen
(Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

prebengk
Indlæg: 85
Tilmeldt: ons 09-07-2008 18:31
Kontakt:

Re: Problem med vielser i Anetavle (hjemmeside)

Indlægaf prebengk » lør 03-06-2023 10:01

Kan se det allerede går galt ved mine oldeforældre.
Han havde et sidespring medens han var gift med sin første kone.
Så der står:
Blev gift med Inger den 17-1-1894 (Det passer)
Blev gift med Mette den 8-12-1907 (Passer ikke da de aldrig blev gift. Datoen der er sat ind er den samme som ved hans næste hustru)
Blev gift med Nikoline den 8-12-1907 (Det passer)
Nå men jeg må til at kikke på tekstvalg, men da det åbenbart er et generelt problem jeg har, er det jo uoverskueligt at skulle rette teksten enkeltvis de steder hvor problemet er.
Må se om der er et sted hvor jeg kan rette det så det virker på alle steder.
Alternativet er jo at afinstaller Legacy total, og så geninstaller den, for at se om det løser problemet :roll:
Venlig hilsen
Preben Gravgaard Kristensen
(Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5155
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Problem med vielser i Anetavle (hjemmeside)

Indlægaf Anne Marie H » lør 03-06-2023 12:19

Jeg vil gerne se på din fil, hvis du kan sende den til mig. Måske kan jeg ud fra dine indstillinger/indtastninger finde løsningen på problemet.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

prebengk
Indlæg: 85
Tilmeldt: ons 09-07-2008 18:31
Kontakt:

Re: Problem med vielser i Anetavle (hjemmeside)

Indlægaf prebengk » lør 03-06-2023 13:18

PB er sendt til dig, med link til min DropBox.
Har afinstalleret Legacy med "Remove Legacy". Derefter slette Legacy mappen under User, samt Legacy mappen under Program Files(x86), og renset registreringsdatabasen for Legac. Herefter genstartet PC, og geninstalleret Legacy. Hvilket ikke løste problemet. :roll:
Håber du kan hente filen og finde ud af hvad pokker der er gået galt.
Venlig hilsen
Preben Gravgaard Kristensen
(Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)


Tilbage til "Hjemmesider"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster