Masterliste - Plecer på kort crasher Legacy

Få hjælp til kortplotter og steder med geografisk angivelse.

Redaktører: Oversættergruppe, Testere

kaaregpetersen
Indlæg: 7
Tilmeldt: fre 09-10-2015 21:57
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

Masterliste - Plecer på kort crasher Legacy

Indlægaf kaaregpetersen » fre 09-10-2015 22:17

Jeg har Legacy 8 de Luxe på en Windows 8.1-pc
Jeg har fulgt Legacy gennem flere versioner tilbage til version 6.0
Jeg har tidligere brugt kortplaceringen, når jeg kunne følge personers geografiske placering i detaljer.
Den automatisk Geoplacering er udmærket, men laver nogle gange nogle voldsomme fejlskud - her er den manuelle kortplacering rar at have.
MEN nu fungerer den ikke længere! Når jeg inde fra "Kort over steder for person" klikker på "Placer på kort", åbner vinduet med Masterlisten og aktivitetscirkelen kører lystig rundt, men der sker ikke noget.
Ved at bevæge musen hen over der respektive steder kan jeg få knapperne frem, men indholdet af vinduerne, både stedlisterne og kortet forneden forbliver tomme, og aktivitetscirkelen bliver ved med at køre rundt, til programmet til sidst giver op og meddeler at der er sket en fejl, og at Legacy lukkes ned.
Jeg har prøvet at geninstallere geodatabasen uden resultat, og maskinen er i øvrigt fuldt opdateret, også javaen...
Har nogen et godt råd?

mvh Kaare Petersen

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 4327
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Indlægaf Anne Marie H » fre 09-10-2015 23:06

Har du brugt Steddatabasen i Legacy 8 før uden problemer? eller er det første gang, du bruger den?

Har du downloadet steddatabasen, som anført her? viewtopic.php?t=2659

Hvilken version af Legacy 8 har du? Har du opdateret til seneste version?

Har du anført længde-og breddegrader for stederne i masterliste for steder?

Endelig bør du køre en filvedligeholdelse, Kontroller/reparer.

Det er mange spørgsmål, men de er nødvendige at få svar på, hvis vi skal prøve at finde en løsning på dit problem. Der er ingen andre fejlmeldinger på noget tilsvarende, så mit umiddelbare bud er, at problemet er lokalt hos dig.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.301 + Windows 10)

kaaregpetersen
Indlæg: 7
Tilmeldt: fre 09-10-2015 21:57
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

Indlægaf kaaregpetersen » tors 15-10-2015 09:31

Tak for hurtigt svar. :-)

Jeg har (formentlig) ikke brugt steddatabasen efter installation på den nuværende computer...

Jeg kører Legacy 8.0.0.518 på en fuldt opdateret Win8.1
Jeg har downloadet og installeret Steddatabasen som du beskriver.
Jeg har ikke (manuelt) angivet længde/breddegrader.
Jeg har lige kørt filvedligeholdelse, kontroller/reparer som du nævner, men uden ændring i problemet.

De øvrige dele af Legacy fungerer tilsyneladende som de skal, men Masterlisten for steder fryser, dvs arbejder tilsyneladende (roterende cirkel), men uden at komme videre. Som nævnt dukker knapperne op ved mouseover, men ikke noget af indholdet i felterne, hverken lister eller kort.

Har du nogen forslag til hvad jeg kan gøre? :-O

mvh Kaare Petersen

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 4327
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Indlægaf Anne Marie H » tors 15-10-2015 09:51

Jeg er ret sikker på, at Legacy er i gang med at tilføje længde- og breddegrader til dine stedangivelser, og spørgsmålet er så, hvordan din stedliste ser ud?
Jeg vil meget gerne se et skærmprint af din stedliste, som viser hvordan du typisk indtaster steder.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.301 + Windows 10)

kaaregpetersen
Indlæg: 7
Tilmeldt: fre 09-10-2015 21:57
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

Indlægaf kaaregpetersen » tors 15-10-2015 12:31

Hej igen

Jeg vedlægger to shots af masterlistevinduet, et som det ser ud når jeg åbner det og et, hvor jeg har bevæget musen henover de steder, hvor knapperne befinder sig. Jeg kan ikke få anden reaktion end den viste...

Jeg kan ikke komme til at indtaste nogetsomhelst, desværre

mvh Kaare Petersen
Vedhæftede filer
Masterstedliste-1.JPG
(33.05 KiB) Downloadet 90 gange
Masterstedliste-2.JPG
(39.3 KiB) Downloadet 139 gange

kaaregpetersen
Indlæg: 7
Tilmeldt: fre 09-10-2015 21:57
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

Indlægaf kaaregpetersen » tors 15-10-2015 12:38

Hvis jeg åbner en persons "kort" kan jeg klikke på globussen ud for et af stedfelterne og dermed åbne et andet vindue til steddatabasen (shot vedlagt). det virker tilsyneladende korrekt...?

mvh KP
Vedhæftede filer
Steddatabasen.JPG
(54.94 KiB) Downloadet 81 gange

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 4327
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Indlægaf Anne Marie H » tors 15-10-2015 19:47

Hvad sker der, når du indtaster en person i personinformationsfeltet, der er født et sted, som du allerede har indtastet tidligere?
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.301 + Windows 10)

kaaregpetersen
Indlæg: 7
Tilmeldt: fre 09-10-2015 21:57
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

Indlægaf kaaregpetersen » tors 15-10-2015 21:37

Det fungerer tilsyneladende uden problemer, men jeg kan ikke komme ind og kigge på stedet i listen og se, om den nye person faktisk er registreret på det samme sted.
Men på personvinduet accepteres stedet uden videre (som det plejer).

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 4327
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Indlægaf Anne Marie H » fre 16-10-2015 11:17

To ting:

1) Der er gået noget galt, da du downloadede Legacy. Derfor skal du geninstallere. Prøv i første omgang at finde Legacy8setup.exe. Den skal ligge i denne mappe C:\Documents\Legacy Family Tree\_AppData. Dobbeltklik på filen, så kører Legacy installationen igen. Det kan muligvis afhjælpe problemet.

2) Har du ændret på standardplaceringen af dine filer og mapper i Legacy? Ref. viewtopic.php?t=2659
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.301 + Windows 10)

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 4327
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Indlægaf Anne Marie H » fre 16-10-2015 16:37

Har du TeamViewer installeret på din PC?
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.301 + Windows 10)

kaaregpetersen
Indlæg: 7
Tilmeldt: fre 09-10-2015 21:57
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

Indlægaf kaaregpetersen » fre 16-10-2015 18:37

Jeg har faktisk prøvet at geninstallere Legacy8. Ingen ændring, desværre...
Og jeg har ikke ændret nogen placeringer - standard er normalt godt!
Jo, jeg har Teamviewer 10 - du er velkommen til at se! :-)

Men jeg er pt i Berlin og er en del væk fra maskinen. Kunne vi i givet fald aftale et tidspunkt?

mvh Kaare Petersen

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 4327
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Indlægaf Anne Marie H » fre 16-10-2015 21:02

kaaregpetersen skrev:Jeg har faktisk prøvet at geninstallere Legacy8. Ingen ændring, desværre...
Og jeg har ikke ændret nogen placeringer - standard er normalt godt!
Jo, jeg har Teamviewer 10 - du er velkommen til at se! :-)

Men jeg er pt i Berlin og er en del væk fra maskinen. Kunne vi i givet fald aftale et tidspunkt?

mvh Kaare Petersen


Det var nu ikke, fordi at jeg ville se, men fordi en af teknikerne i USA, siger at det sandsynligvis er TeamViewer, der skaber problemet. Prøv at afinstallere TeamViewer fra din PC og se, om det ikke hjælper.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.301 + Windows 10)

kaaregpetersen
Indlæg: 7
Tilmeldt: fre 09-10-2015 21:57
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

Indlægaf kaaregpetersen » lør 17-10-2015 11:25

Afinstallation af Teamviewer løste faktisk problemet!
Hvem kunne have anet det?
Mange tak for rådet! :-)

mvh Kaare Petersen

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 4327
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Indlægaf Anne Marie H » lør 17-10-2015 16:45

Dejligt, at det blev løst. Jeg anede det faktisk heller ikke, men jeg kontaktede kollegaerne i USA, da jeg ikke kunne greje, hvad der forårsagede din fejl.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.301 + Windows 10)

Jesper
Indlæg: 1
Tilmeldt: søn 31-07-2016 05:59
Kontakt:

Indlægaf Jesper » søn 31-07-2016 06:17

Jeg er også løbet ind i dette problem.

Er der kommet en løsning, som ikke indebærer, at lukke/afinstallere Teamviewer?


Tilbage til "Kortplotter"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst