Hvorfor bruger Legacy det dårlige Bing-kort og ikke Google

Få hjælp til kortplotter og steder med geografisk angivelse.

Redaktører: Testere, Oversættergruppe

Palle Bjørnholt Hansen
Indlæg: 5
Tilmeldt: fre 01-08-2008 21:39
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

Hvorfor bruger Legacy det dårlige Bing-kort og ikke Google

Indlægaf Palle Bjørnholt Hansen » ons 08-10-2014 20:06

Jeg syntes det er helt til grin, Bing vælger feks. Viborg i USA, hvis amtet står angivet som Viborg.
De fleste sogne angives helt forkerte steder
Horsens er nu slet ikke en havneby ovenfor Vejle, men ligger lidt inde i landet, og øen Hjarnø i horsens fjord ligger nu et stykke inde i landet og hedder hjarnø by ?
VH Palle

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5144
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Indlægaf Anne Marie H » ons 08-10-2014 20:50

Mon du har downloadet GeoDatabasen herfra http://www.legacyfamilytree.com/GeoDBDownload.asp

Legacy brugte tidligere Google - det var ikke spor bedre, og du skal huske på, at både Bing og Google jo kun kender nutidige navne, og kun hvor der er entydighed - ellers må du ind og finde stedet selv - og ofte hjælper det jo at skrive Denmark i søgefeltet :wink:

Og så glemte jeg jo at skrive, at Bing genkender sogn, herred, amt fra før 1972, takket være en dedikeret bruger, som har leveret den tilføjelse til Bing/Legacy :D
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Palle Bjørnholt Hansen
Indlæg: 5
Tilmeldt: fre 01-08-2008 21:39
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

Bing eller Google

Indlægaf Palle Bjørnholt Hansen » ons 08-10-2014 21:37

Hej AMH
Når min kortplotter placerer Sevel Kirke midt i københavn, så bruger jeg altid google til at finde stedet og adressen Klostervej 1, 7830 Vinderup
Den indsætter jeg så i bing, og i ca 70% af tilfældene placerer bing så prikken det rigtige sted. Så kan jeg tit se at det jo ikke er på klostervej, og må så finjustere ved hjælp af google.
Men jeg er da ikke nu imponeret af bing, med feks. Horsens inde i landet.
Men det kan da godt være min nkortplotter ikke er opdateret.
Mener du at jeg roligt kan følge dit link og downloade filen, uden at ødelægge mine allerede placeringer ?
VH Palle

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5144
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Indlægaf Anne Marie H » tors 09-10-2014 11:27

Hvis jeg skriver Sevel i min GeoDatabase, så får jeg tre valgmuligheder:
1. Sevel i Mali
2. Sevel, Ringkøbing
3. Sevel, Ginding, Ringkøbing (Sogn, herred, amt før 1972)

Så vælger jeg naturligvis en af de danske :D

Jeg mangler at få at vide, hvilken version af Legacy, du bruger? og hvordan du bruger din Masterliste for sted/GeoDatabase?
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Palle Bjørnholt Hansen
Indlæg: 5
Tilmeldt: fre 01-08-2008 21:39
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

Indlægaf Palle Bjørnholt Hansen » tors 09-10-2014 18:59

Hej amh, og tak for din response.
Installeret version: Deluxe 7.5.0.286 (Nyeste af 7.5 version)

Jeg har feks. denne i masterliste for steder, som bing ikke fandt:
Wesselgade 21, Sct. Johannes Sogn, København
Det kan jeg måske nok forstå den ikke fandt, så jeg vælger at trykke rediger,
Øverst i sted rettes til: Wesselsgade 21, København, trykker gem, og bing placerer
Wesselsgade 21, København, for enden af en motorvej, i krydset af Folehaven og Vigerslevvej.
Nu åbner jeg IE og indsætter: Wesselsgade 21, København, trykker map og kan se at den finder: Wesselsgade 21, København, som ligger mange km. fra Bings angivelse.
Nu skal jeg så til at indplacere det rigtige sted i Bing, ved at zoome ud og ind på begge kort, og rette desuden navnet tilbage til: Wesselgade 21, Sct. Johannes Sogn, København.

Andet exempel:
Vrensted Fælled, Vrensted Sogn, Børglum, Hjørring
Bing kan ikke finde, så jeg redigerer til Vrensted Fælled
Ubs Bing sætter prik i Glensted i Missouri, jeg syntes ikke navnene ligner hinanden ret meget.
Ok, så laver jeg navnet om til Vrensted Kirke, Bing finder Vringsted Kirke, og placerer stedet på Vrenstedvej, langt fra Kirken.
Bruger Google som placer rigtig, og retter Bings prik.

De 2 exempler er ikke søgte, men 2 tilfældige, som jeg manglede at placere.
Min Geodatabase har en størrelse på 779 Kb, og indeni står Version 1.04 080325
Spørgsmålet er om jeg skal installere filen fra dit link ?
Og er det altid nødvendig at hente Geodatabaser også til Legacy 8 ?
VH Palle

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5144
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Indlægaf Anne Marie H » tors 09-10-2014 23:52

Jeg har svaret på dit første spørgsmål med Legacy 8 brillerne på, så jeg kan faktisk ikke svare dig. Jeg har ikke længere den gamle Geo-database fra Legacy 7.5, men jeg mener faktisk, at der blev gjort opmærksom på, at der ikke kunne placeres specifikke adresser, kun byer/sogne.

Du kan ikke downloade den nye database, som jeg henviste til. Den kan ikke indarbejdes i Legacy 7.5.

Du skal i Legacy 8 stadig downloade en geo-database, men den nye database indeholder hele verden, inkl. de gamle danske sogne, herreder og amter fra før 1972.

... og så skal du jo være opmærksom på, at den overordnede database kun indeholder nutidige navne. Gamle danske navne, der ikke eksisterer længere, vil du ikke kunne finde.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)


Tilbage til "Kortplotter"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster