Link til side i kilde

Få hjælp til registrering af kilder

Redaktører: Testere, Oversættergruppe

JanJac
Indlæg: 4
Tilmeldt: fre 06-10-2017 16:22
Kontakt:

Link til side i kilde

Indlægaf JanJac » lør 07-10-2017 07:56

Hvor kan jeg tilføje et link til originalkilden? - Så jeg med et enkelt klik er tilbage på nettet på nøjagtig den side i kirkebogen, skifteprotokollen, realregisteret eller noget helt fjerde :) - hvor jeg fandt oplysningerne.

Hilsen Janne

prebengk
Indlæg: 85
Tilmeldt: ons 09-07-2008 18:31
Kontakt:

Re: Link til side i kilde

Indlægaf prebengk » lør 14-10-2017 20:40

Syntes det vil være meget risikabel hvis du ikke har andre henvisninger. Du har jo ingen garanti for at den side du henviser til via et link ikke bliver lavet om. Det er jo ikke ret mange år siden Arkivalieronline ændrede deres opbygning af deres hjemmeside total.
Havde du så udelukkende lavet link til dine kilder ville du have mistet alle dine henvisninger.
De fleste hjemmesider bliver fra tid til anden ændret, så jeg vil helt klart anbefale ikke at bruge den løsning.
Venlig hilsen
Preben Gravgaard Kristensen
(Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5144
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Link til side i kilde

Indlægaf Anne Marie H » lør 14-10-2017 23:40

JanJac skrev:Hvor kan jeg tilføje et link til originalkilden? - Så jeg med et enkelt klik er tilbage på nettet på nøjagtig den side i kirkebogen, skifteprotokollen, realregisteret eller noget helt fjerde :) - hvor jeg fandt oplysningerne.

Hilsen Janne


Du skal tilknytte linket via fanen Multimedie, som du finder i vinduet Tilføj kildedetaljerne, se i øvrigt nyhedsbrev 3-2017 her http://legacydansk.dk/onewebmedia/Nyhedsbrev_3-2017.pdf
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)


Tilbage til "Kilder"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster